دانلود براکت bracket 1.2

دانلود براکت bracket 1.2

دانلود براکت bracket 1.2

براکت نرم افزاری با امکانات گرافیکی قدرتمند و بالایی است که برای برنامه نویسان زیادی تولید شده است و این نرم افزار با استفاده از زبان جاوا اسکریپت نوشته شده است. برای اطلاعات بیشتر با عصر اطلاعات همراه باشید.

براکت به عنوان یک ویرایشگر اپن سورس (Open Source) شناخته شده است که برنامه نویسان، این نرم افزار را توسعه می دهند. کسانی که به طراحی وب سایت می پردازند و قصد دارند که طرح های پی اس دی خود را به صفحه های وب تبدیل کنند، می توانند از نرم افزار براکت استفاده کنند. لازم است بدانید که براکت توسط شرکت ادوبی ساخته شده و می تواند فایل های پی اس دی را پشتیبانی کند.

آیا می شود نرم افزار براکت را هک کرد؟

شاید برای شما جالب باشد که نرم افزار براکت را برخلاف سایر نرم افزار ها که هک کردن آن ها غیر قانونی تلقی می شود، می توانید آن را هک کنید. شما با هک این نرم افزار می توانید در محیط کاربری این ویرایشگر و نحوه کارکرد آن تغییراتی را اعمال کنید.لازم به ذکر است که برای هک کردن براکت، شما با هر سیستم عاملی می توانید این کار را انجام دهید.

افزونه در نرم افزار براکت

شما می توانید یک افزونه را بنویسید و آن را در مخزن های عمومی به اشتراک بگذارید. برای کار کردن با این ویرایشگر، شما باید تسلط نسبی بر زبان های تحت وب مانند html , css , javascript داشته باشید تا بتوانید براکت را با کمک افزونه توسعه دهید.

میخواهید طراح وب سایت خودتون باشید؟

اگر می خواهید که سایت خودتون رو در کمتر از یک ماه به صورت حرفه ای با تمام امکانات راه اندازی کنید محصول طراحی وب سایت ما را از دست ندهید، در کانال تلگرامی آموزش طراحی وب سایت عصر اطلاعات منتظر شما هستیم.

نرم افزار براکت چه ویژگی هایی دارد؟

  • نمایش خروجی کد ها به صورت زنده یا live:

براکت دارای مرورگر کروم می باشد و همین ویژگی باعث می شود که شما بتوانید بعد از نوشتن کدهایتان، خروجی و تغییرات اعمال شده آن ها را بدون ذخیره در مرورگر مشاهده نمایید. کلید میانبر برای این کار ctrl+alt+p می باشد.

  • افزودن استایل به کد ها:

شما اگر بخواهید بین تب های مختلف صفحه HTML و css جابه جا شوید باید هر دو را در یک صفحه داشته باشید، برای جلوگیری از این وضعیت، براکت به شما اجازه می دهد که بتوانید به عناصر HTML در همان برگه استایل بدهید.

  • کار با  scss و less 
  • تعویض نام فایل پروژه:

شما با استفاده از کلید F2 می توانید به راحتی نام فایل مد نظر خود را تغییر دهید. البته باید به فرمت پروژه دقت کنید.

  • مرتب سازی کد ها:   

با استفاده از کلید میانبر ctrl+alt+L می توانید کد نویسی مرتبی داشته باشید.

  • quick Docs :

اگر خواستید بدانید که چه مقادیری با border-radus بکار می رود، از کلید میانبر ctrl+k استفاده کنید تا اطلاعات کامل را به شما بدهد.

  • باز کردن سریع پروژه:

اگر به دنبال اسم فایل مد نظرتان می گردید، با زدن کلید میانبر ctrl+shift+o می توانید فایل را پیدا کنید.

  • تایپ سریع:

اگر تازه برنامه نویسی را شروع کرده اید به شما پیشنهاد می کنیم از این ویژگی استفاده کنید ولی به اندازه! این ویژگی به این صورت است که شما یک کلمه را تایپ می کنید و خود نرم افزار تشخیص می دهد که شما چه کلمه ای را مد نظر دارید.

  • بررسی استاندارد بودن کدنویسی:

اگر در برنامه خطایی داشتید، می توانید با مراجعه به قسمت پایین براکت خطای خود را بفهمید و آن را رفع کنید.

  • کامنت کد ها:

برای کامنت کردن کد ها می توانید از کلید میانبر /+ctrl استفاده کنید و در غیر این صورت از کلید میانبر +/ ctrl+shift استفاده کنید.

  • کوتاه کردن متن:

اگر می خواهید یک متنی را در تگ P بگذارید ولی به علت طولانی بودن جا نمی شود، می توانید word Wrap یا همان بسته بندی کلمات را فعال نمایید.

آموزش براکت

ابتدا با کلیک بر روی دانلود براکت bracket 1.2 آن را دانلود و نصب نمایید.بعد از نصب براکت، شما به دو روش می توانید پروژه را باز کنید:

در روش اول شما می توانید کل فولدر را درگ اند دراپ کنید.

در روش دوم اگر شما براکت را بر روی سیستم خود نصب دارید، می توانید بر روی فولدر پروژه کلیک راست کنید و گزینه open as Brackes projects را بزنید.

برخی از شورت کد ها در براکت:

ctrl+F جستجو در فایل

ctrl+SHIFT+F جستجو در کل پروژه

ctrl+H جایگزین کردن یک کلمه با دیگر کلمه

ctrl+SHIFT+F جستجو در کل پروژه

ctrl+Shift+H جایگزین کردن یک کلمه با دیگر کلمه در کل پروژه

ctrl+shift+ فلش رو به بالا یا پایین

 

همانطور که در آموزش بوت استرپ گفته شده افزونه های بسیار مفیدی برای براکت وجود داره که حتما اونا رو هم نصب کنید.

 

منبع:

virgool.io