یادگیری وردپرس چقدر زمان می برد؟

یادگیری وردپرس چقدر زمان می برد؟ این سوال ذهن بسیاری از افراد را مشغول کرده است.

وردپرس یکی از محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا می باشد که از امکانات بسیار زیادی برخوردار می باشد که شما می توانید از آن بهره مند شوید.

اگر شما می خواهید وردپرس را یاد بگیرید، ابتدا باید برای خود مشخص کنید که در چه سطحی قرار است وردپرس را یاد بگیرید زیرا که هر سطحی یک مدت زمان معینی را دارد.

ما در ادامه این مطلب قرار است برای شما چندین سطح از یادگیری وردپرس را بیان کنیم  که قطعا می تواند به شما کمک کند.

یادگیری وردپرس- آموزش وردپرس

سطح اول: مقدماتی

سطح مقدماتی که اولین سطح یادگیری وردپرس است، برای وقتی است که شما قصد دارید یک سایتی را طراحی کنید که بتوانید در آن مقاله بنویسید، عکس و یا فیلمی آپلود کنید و کارهایی از این قبیل  انجام دهید و قصد ندارید که برنامه نویسی یا نصب قالب و افزونه را انجام دهید.

مشخص است که برنامه نویسی در وردپرس به زمان بیشتری نیاز دارد تا شما بتوانید آن را یاد بگیرید.

برای این سطح از یاد گیری وردپرس، مدت زمانی که می توان در نظر گرفت، حداکثر ۱۰ ساعت می باشد.

سطح دوم: متوسط

شما می توانید با استفاده از این سطح از یادگیری وردپرس، به نصب قالب و افزونه های وردپرس بپردازید. همان طور که می دانید، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای بسیار ساده است که هر فردی بدون نیاز به داشتن دانش برنامه نویسی می تواند آن را بیاموزد.

اگر اولین بار است که با وردپرس سر و کار دارید، باید بگوییم که در وردپرس نیازی به کدنویسی و برنامه نویسی خاصی ندارید، زیرا که تمامی کارها در وردپرس با استفاده از افزونه ها و قالب ها صورت می پذیرد.

افزونه ها یا پلاگین ها فایل های نصبی هستند که بر روی وردپرس نصب می شوند و امکانات بسیار عالی به وب سایت شما اضافه می کنند. افزونه های بسیار زیادی در مخزن وردپرس وجود دارد که می توانید با توجه به نیازتان در سایت، آن ها را نصب نمایید. به سطحی که نیاز به یادگگیری خاصی در وردپرس نیازی نباشد و شما بیشتر با پلاگین ها سر و کار داشته باشید،سطح متوسط گفته می شود و اگر می خواهید در این سطح وردپرس را یاد بگیرید، به مدت زمان ۱ الی ۶ ماه نیاز دارید.

آموزش وردپرس از پایه تا پیشرفته

سطح سوم: پیشرفته

این سطح از یادگیری وردپرس، برای تفرادی می باشد که قصد دارند یک برنامه نویس یا توسعه دهنده وردپرس باشند و می خواهند برای کسب و کارهای مختلف یک قالب یا افزونه را کد نویسی کنند.

برخی افراد به دنبال راه هایی برای برنامه نویسی و یا نوشتن افزونه های جدید در وردپرس هستند که ما به این افراد، سطح پیشرفته را معرفی می کنیم که می توانند با استفاده از این راه، به یک درآمد بسیار عالی برسند و آن را ادامه دهند.

کر این نکته الزامیست که شما باید همیشه خودتان را با دنیای تکنولوژی آپدیت نگه دارید زیرا که  دنیای امروز، دنیای علم و فناوری می باشد و هر روز یک فناوری به دنیا معرفی می شود.

حداقل زمانی که برای این سطح می توان در نظر گرفت ۶ ماه است و حداکثر زمان برای رسیدن به این سطح ۲ سال می باشد.

با توجه به همه نکات و سطح هاییی که در بالا به آن ها اشاره کردیم، یکسری میانبر ها و روش هایی برای این که بتوانید زودتر به نتیجه برسید و این دوره را کاهش دهید، وجود دارد که ما به آن ها اشاره می کنیم.

 

چند روش برای کاهش مدت زمان یادگیری وردپرس:

روش هایی برای کاهش مدت زمان یادگیری وردپرس

هدفتان را مشخص کنید: مهم ترین اصل برای طراحی و ایجاد هر سایتی، هدف است.

شما اگر هدفی برای سایت خود نداشته باشید نمی توانید در یک دوره و زمان مشخص آن را ایجاد کنید. پس آن چیزی که می خواهید به آن برسید را باید به طور دقیق مشخص کنید.

در گوگل جستجو کنید: امروزه هر سوالی که داشته باشید را می توانید با سرچ کردن در گوگل به دست آورید. پس شما می توانید سوالات خود را درباره یادگیری وردپرس  در گوگل پیدا کرده و به جواب برسید.

اگر بخواهید برای هر سوال به کتاب و یا منبعی مراجعه نمایید، قطعا مدت زمان طولانی تری را سپری خواهید کرد و این روش ممکن است مدت زمان یادگیری وردپرس را طولانی کند.

از دوره های آموزشی آنلاین استفاده کنید: شما با استفاده از این روش، دیگر نیازی نیست روزانه ساعت ها برای آموزش خود وقت بگذارید.

شما می توانید به راحتی از دوره های آنلاین که در سایت های ایرانی و خارجی هستند استفاده کنید تا روند یادگیری را سریع ترکنید. ذکر این نکته الزامیست که شما نمی توانید تنها با گذراندن یک دوره ۱۰ ساعته به یک سطح پیشرفته ای از وردپرس برسید و قطعا به زمان بیشتر و آزمون و خطای بیشتری نیاز دارید تا وردپرس را به طور کامل بشناسید و با مزایا و معایب آن آشنا شوید.

به تجزیه و تحلیل رقبای خود را در این زمینه بپردازید : گاهی لازم است که در حوزه کاری خود به بررسی سایت های رقیب بپردازید تا بتوانید یکسری نکات را از آن ها یاد بگیرید و یا بتوانید سایت آن ها را بررسی کرده و یک ایده خوب را در ذهن خود طراحی کرده و در سایت وردپرسی خود پیاده سازی نمایید.

این کار را دست کم نگیرید و تا جایی که ممکن است از این روش استفاده کنید تا به نتیجه برسید و بتوانید به یک وردپرس کار حرفه ای تبدیل شوید.

به حوزه های کامپیوتر و اینترنت مسلط باشید:  برای یادگیری وردپرس، بهتر است که به اینترنت و دنیای کامپیوتر تسلط کافی را داشته باشید. زیرا که یکی از اصول پایه در یادگیری وردپرس، مسلط بودن به کامپیوتر است.

حال اگر به کامپیوتر یا اینترنت مسلط نیستید، حتما ضعف های خود را برطرف کنید بتوانید روند یادگیری وردپرس را کاهش دهید.

سعی و تلاش کنید: سعی کردن در هر کاری، می تواند باعث رشد و به ثمر رسیدن آن کار شود. شما می توانید با هر روز ۲ ساعت وقت گذاشتن برای آموزش خود، وردپرس را به طور کامل و دقیق یاد بگیرید و حرفه ای شوید. اگر این کار را به صورت منظم انجام ندهید، سرعت یادگیری شما کاهش می یابد و دیرتر یادگیری وردپرس را فرا می گیرید.