ایران ارزان‌ترین اینترنت همراه دنیا را دارد

ارزان‌ترین اینترنت همراه دنیا در ایران

اینترنت همراه در ایران

معاون وزیر ارتباطات با اشاره به قانونی بودن افزایش تعرفه‌ی بسته‌های اینترنتی اپراتورهای تلفن همراه اعلام کرد قیمت اینترنت همراه در ایران فوق‌العاده ارزان است.با عصراطلاعات همراه باشید.

اینترنت همراه در ایران

چند وقتی است اپراتورهای تلفن همراه، نرخ بسته‌های اینترنت را بالا برده‌اند. اپراتور همراه اولبا افزایش نرخ بسته‌های کوتاه‌مدت روزانه و هفتگی، ایرانسل با افزایش قیمت تمامی بسته‌های اینترنتی ورایتل با افزایش قیمت نسبی موجب نارضایتی کاربران خود شده‌اند.حسین فلاح جوشقانی، معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان در خصوص افزایش تعرفه‌های اینترنتی گفت:

چهارچوب مقرراتی برای تعرفه‌ها کاملا رعایت شده است. در یک دوره میزان تعرفه‌ها به کف قیمت نزدیک بود و با توجه به شرایط اقتصادی، اپراتورها به این نتیجه رسیدند که تعرفه‌های اینترنتی را بالا ببرند.رویکرد این افزایش قیمت ۲۰ الی ۳۰ درصدی در بسته‌های روزانه و هفتگی، سوق دادن مردم در استفاده از بسته‌های بلندمدت بوده است. گزارش کامل این افزایش قیمت بعد از بررسی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ابلاغ و تأیید نزد کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات برده شد و مرجع اصلی در این موضوع، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات است.

ارزان‌ترین اینترنت همراه دنیا در ایران

فلاح جوشقانی با تأکید بر اینکه افزایش تعرفه توسط اپراتورها خلاف مقررات نبوده و باید ملاحظات مردمی را نیز در نظر گرفت، اضافه کرد:

شرکت‌های ارائه‌دهنده‌ی اینترنت ثابت، بارها گلایه کردند که چرا این تعرفه‌ها با قیمت پایین عرضه می‌شود؛ این موضوع موجب برهم زدن بازار کسب‌وکار ما شده است. ما بارها در مقابل این موضوع مدارا کردیم ولی باید با کمال صراحت بیان کنم ایران ارزان‌ترین قیمت موبایل اینترنتی در دنیا را دارد و فوق‌العاده ارزان است.او در ادامه‌ی صحبت‌های خود به این موضوع اشاره کرد که کاربران در کشورهای خارجی به‌دلیل گرانی بیش از حد تعرفه نمی‌توانند از اینترنت موبایل استفاده کنند. اما در ایران به دلیل پایین بودن کیفیت و سرعت اینترنت ثابت، تمامی خدمات با تلفن همراه انجام می‌شود. جوشقانی نرخ قیمت تعیین‌شده، نسبت به سقف تعرفه را همچنان پایین می‌داند، اما امیدوار است تعرفه‌ها مدیریت شده و هزینه‌ها تا حدودی کاهش پیدا کند. او گفت:

هزینه‌ی ارزی اپراتورها در این شرایط اقتصادی سه برابر شده و کار اپراتورها بسیار ارزبر است. تغییرات در تمام عرصه‌های مملکت رخ داده و موجب افزایش قیمت‌ها شده است. در اپراتورهای ایرانسل و همراه اول به‌طور میانگین ۱۰ درصد قیمت‌ها بالاتر رفته است.در سال گذشته دو اپراتور ایرانسل و همراه اول در جریانات رقابتی، قیمت‌های خود را کاهش دادند اما اکنون قیمت‌ها را به روال قبلی خود برگرداندند. مطمئن باشید این قیمت‌ها بالاتر از سقف تعیین‌شده نخواهد بود؛ چون برای این میزان افزایش، اجازه و تصویب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات نیاز خواهد شد.جوشقانی در ادامه‌ی صحبت‌های خود بسته‌های شبانه را هدیه‌ای دانست که از نظر رفتاری و فرهنگی مناسب محدوده‌ی سنی نوجوانان و جوانان نیست. در نتیجه به گفته‌ی او شاهد از بین رفتن تدریجی این طرح‌ها، نارضایتی و اشتباه خواندن این قانون از سوی عده‌ای از کاربران خواهیم بود.