آموزش ساخت پاپ آپ سفارشی برای افزایش ترافیک سایت دیگر

آموزش ساخت پاپ آپ سفارشی

آموزش ساخت پاپ آپ سفارشی برای افزایش ترافیک سایت دیگر

در این آموزش قصد داریم به شما آموزش دهیم که چگونه با دادن پاپ آپ به سایت دیگری ترافیک آن سایت را بالا برده و برای آن سایت کاهش رتبه الکسا را انجام دهید. با آموزش ساخت پاپ آپ سفارشی برای افزایش ترافیک سایت دیگر با عصر اطلاعات همراه باشید.

آموزش ساخت پاپ آپ سفارشی برای افزایش ترافیک سایت دیگر

ترافیک وب سایت عامل مهمی در موفقیت یک سایت است. کیفیت ترافیک وب سایت از کمیت آن از اهمیت بالاتری برخوردار است. ما می توانیم ترافیک وب سایت را به دو دسته تقسیم کنیم.

  • ترافیک هدفمند :

ترافیک هدفمند بازدیدکنندگانی هستند که از وش هایی مانند سرچ در موتورهای جستجو و بنرهای تبلیغاتی و اطلاعات و محصولاتی که برای آن ها ارزشمند بوده است وارد وب سایت شما می شوند.

  • ترافیک بی هدف:

ترافیک بی هدف بازدیدکنندگانی هستند که  اطلاعات و محصولات سایت شما برای آن ها ارزشمند نیست و آن ها از طریق تبلیغات سایت شما در سایت های دیگر و یا تبیغات کلیکی وارد سایت شما شده اند و این افراد فقط برای کم تر از چند ثانیه در سایت شما باقی می مانند.

پاپ آپ چیست؟

پاپ آپ نوعی تبلیغات آنلاین در سایت  است که در پنجره‌ای کوچک و جدا از صفحه اصلی باز می‌شوند که کاربران می تانند آن را مشاهده کنند. پنجره‌های تبلیغاتی، شامل یک پیشنهاد یا تبلیغ است که به طور ناگهان روی صفحه نمایش ظاهر می‌شود تا کاربر را به خود جلب کند. اسم این تبلیغات در اصل پاپ آپ نیست و به آن عمل ظاهر شدن ناگهانی pop up می‌گویند. لازم به ذکر است که تبلیغات پاپ آپ هیچ اندازه استانداردی ندارند. این تبلیغات، گاهی به صورت یک پنجره کوچک در گوشه صفحه ظاهر می‌شوند و گاهی هم تمام‌صفحه را در بر می گیرند و کامل روی صفحه‌ای که در حال خواندن آن هستید را می پوشاند. پاپ آپ همیشه بد نیست و خوب بودن و مفید بودن  پاپ آپ بستگی به این دارد که شما در جای مناسب، با محتوای مناسب و مرتبط با صفحه‌ای که کاربر در آن حضور دارد، این تبلیغات را استفاده کنید.

انواع تبلیغات پاپ آپ

تبلیغات پاپ آپ بر اساس زمان اجرا به ۴ دسته تقسیم می‌شوند که هر کدام برای پیام‌ها و پیشنهادات خاصی استفاده می‌شوند:

۱. پاپ آپ هنگام ورود:

همان طور که از اسمش پیداست، این پیام درست در لحظه‌ای ورود کاربر به سایت نمایش داده می‌شود و تمام صفحه را پوشش می‌دهد تا مخاطب آن را بخواند. این نوع پاپ آپ، ممکن است باعث شود که کاربر تجربه بدی را کسب کند. پس باید بدانید که یک تجربه ناگهانی بد در هنگام ورود، ممکن است به یک خروج ناگهانی هم تبدیل شود .

۲. پاپ آپ هنگام خروج:

پاپ آپ های خروجی و ورودی شبیه هم هستند. اما پاپ آپ های خروجی قدرتمندتر عمل می کنند به این دلیل که ممکن است کاربر  را از رفتن منصرف کنند و در صفحه شما نگه دارند. در واقع، هدف آگهی‌های خروجی این است که به کاربر بگویند: «یک لحظه صبر کن، من یک دلیل برای موندن بهت میدم، کاری می‌کنم که بیشتر با من تعامل داشته باشی!»

۳.پاپ‌آپ کلیکی:

در این روش وقتی کاربر روی لینک کلیک می‌کند، قبل از این که به صفحه جدید وارد شود، ماژول برایش نمایش داده می‌شود. بهتر است که این پیام مرتبط با صفحه مقصد باشد تا بیشترین تأثیر را داشته باشد. جالب است بدانید که بیشتر فروشگاه‌های الکترونیکی از این روش برای نشان دادن محصولشان استفاده می‌کنند که در قالب یک اسلاید یا ویدئو است.

۴.اسکرول پاپ آپ:

زمانی که کاربر می خواهد صفحه را اسکرول کند، این آهی برای او نمایش داده می شود. پس این شما هستید که مشخص می‌کنید در کدام قسمت، پنجره جدید باز شود.

۵.پاپ آپ مبتنی بر زمان:

زمانی که کاربر وارد سایت شما شود و مدت زمانی را در سایت بماند، این آگهی نشان داده می شود. به ایت ترتیب شما می‌توانید مشخص کنید که در ثانیه ۱۰ام، ۳۰ ام یا ۶۰ ام  ماژول تبلیغ برایش باز شود.بعضی از سایت‌ها گفته‌اند که زمان نشان دادن آگهی در صفحات وبلاگ زیر ۳۰ ثانیه (از لحظه ورود کاربر) و در صفحات محصول بالای ۶۰ ثانیه نباشد.

پاپ آپ چه تاثیری روی سئو دارد؟

قواعد گوگل به این صورت است که شما باید به کاربران احترام بگذارید و کاری کنید راحت به محتوا دسترسی داشته باشند و محتوایی که جستجو کرده را پیدا کنند.

گوگل در راهنمای خود حرفی از مسائل زیر نیاورده است:

  • پاپ آپ‌هایی که در دسکتاپ و تبلت نمایش داده می‌شوند
  • پاپ آپ‌های کوچکی که فضای متناسبی از صفحه را اشغال می‌کنند
  • پاپ‌هایی که مسئولیت‌های قانونی را اجرا می‌کنند، مثل سوال در مورد کوکی‌ها، امنیت و تایید سن قانونی کاربر
  • پنجره‌های که بلافاصله باز نمی‌شوند

 pop up چگونه بر سئو سایت تأثیر می‌گذارد؟

شاید این آگهی‌ها مستقیم روی سئو تأثیر نداشته باشند، چون گوگل آن را به عنوان محتوای سایت شما حساب نمی‌کند اما با تغییر یک سری از فاکتورها رد پایش را در سئو به‌جا می‌گذارد.

مراحل ساخت پاپ آپ سفارشی با استفاده از jquery:

۱- افزودن قطعه کد زیر به بخش هدر سایت (دقیقا قبل از </head> قالب سایت ) :

<script language=”javascript” type=”text/javascript”><script language=”javascript” type=”text/javascript”><!–function popitup(url) { newwindow=window.open(url,’name’,’height=600,width=400′); if (window.focus) {newwindow.focus()} return false;}
// –></script>

۲- ارجاع دامنه یا سایت مد نظر به تابع ایجاد شده در اسکریپت پاپ آپ هدر سایت

جهت ارجاع دامنه لازم است ابتدا رخداد مد نظر خود را انتخاب کنید. رخداد ها در جی کوئری و جاوا اسکریپت به صورت زیر عمل می کنند :

  • با لود اشیاء onload
  • با کلیک بر روی آن شیئ : onclick
  • و تعداد زیادی رخداد یا ایونت event در جاوا اسکریپت که پس از انتخاب آنها میتوانید ازشون استفاده کنید

خدمات اصلی عصر اطلاعات به کاربران چیست؟؟

 

onload=” popitup(‘http://www.google.com’)”

برای مثال آن را به صورت زیر در بدنه سایت قرار میدهیم :

<body onload=”popitup(‘http://www.google.com’)”>

سخن پایانی

پاپ آپ‌ها مانند یک شمشیر دو لبه هستند، هم می‌توانند به شدت مزاحم و روی اعصاب باشند و هم می‌توانند کاربر را جذب کنند و نرخ تبدیل بالایی بگیرند. همه این موارد بستگی به این دارد که کجا، چه زمانی و با چه محتوایی استفاده شوند.

منبع