افزونه اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی

افزونه اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی

یکی از مهم ترین نکات سئو و بهینه سازی وب سایت، افزونه اشتراک گذاری مطالب است که می تواند بازدیدکننده را جذب کند و هم چنین باعث افزایش اعتبار سایت در بین موتورهای جستجوگر و کاربران می شود. پس اگر می خواهید این افزونه را یاد بگیرید، با ما همراه باشید.

با توجه به گسترش روز افزون شبکه های اجتماعی، اشتراک گذاری (sharing) مطالب و دنبال کردن (following) صفحات و کاربران، از اهمیت زیادی برخوردار است.  این افزونه با ۱۰۰۰۰۰ نصب فعال از افزونه های محبوب مخزن وردپرس به شمار می روداز افزونه های اشتراک گذاری مطلب زمانی استفاده می شود که شما می خواهید با کاربر در تعامل باشید و هم چنین قصد دارید به کاربران این امکان را بدهید که بتوانند مطالب را به راحتی در شبکه های اجتماعی(بیش از ۵۰ شبکه) مانند: فیسبوک، توئیتر و… به اشتراک بگذارند.

بعضی از افزونه ها به صورت خودکار امکان اشتراک گذاری را دارند که در این صورت شما می توانید به آسانی مطالب خود را به اشتراک بگذارید. اما در مقابل، بعضی از افزونه ها این قابلیت را ندارند که ما در این مقاله، شما را با برخی از این افزونه ها آشنا می کنیم.

 

افزونه Social Media Feather :

این افزونه با ۱۰۰۰۰۰ نصب فعال از افزونه های محبوب مخزن وردپرس به شمار می رود. این افزونه از نمایش دکمه اشتراک گذاری و دنبال کردن رزولوشن بالا پشتیبانی می کند. هم چنین، امکان نمایش لینک های اشتراک گذاری در مطالب ، برگه ها و پست های سفارشی وردپرس به همراه نمایش آدرس صفحات سایت در شبکه های اجتماعی برای دعوت از کاربران به پسندیدن برگه سایت را دارد. رسانه های اجتماعی که در این افزونه پشتیبانی می شوند شامل همه ارائه دهندگان دکمه های به اشتراک گذاری اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر، Google ، reddit، Pinterest، tumblr، Linkedin و حتی ایمیل می باشد.

 

 

پس از نصب و فعال سازی افزونه با مراجعه به بخش تنطیمات آن می توانید آدرس صفحات وب سایت در گوگل پلاس ، فیسبوک ، توئیتر و … را وارد کنید، نوع و اندازه آیکون ها را مشخص کنید، عنوان لینک ها را تعیین کنید، می توانید با استفده از کد میانبر یا ابزارک افزونه در هر محل از قالب وردپرس تان دکمه های اشتراک گذاری را فعال کنید. با استفاده از گزینه های سفارشی (Cusom Ftields) می توانید به صورت خودکار آیکون های اجتماعی را برای پست های خاص غیرفعال کنید. برای این کار به سادگی فیلد custom synved_social_exclude_share را روی Yes تنظیم کنید تا دکمه های به اشتراک گذاری در پست / صفحه را غیر فعال کنید. راه دیگر غیر فعال کردن دکمه اشتراک گذاری، فیلد  synved_social_exclude_follow را روی yes تنظیم و برای حذف دکمه های مربوطه از پست تنظیم کنید. هم چنین شما می توانید جهت فعال/ غیر فعال کردن هردوی آن ها synved_social_exclude را تنظیم نمایید. ویرایشگر Custom Fields در صفحه ویرایش پست / صفحه در سمت راست بالای صفحه که Options Screen فعال شود.

افزونه JetPack :

ابتدا باید این افزونه را از مخزن وردپرس نصب و سپس فعال کنید. بعد از فعال سازی افزونه، یک گزینه به نام  JetPack به پنل مدیریتی شما اضافه خواهد شد کهبا کلیک کردن بر روی آن می توانید به منوی تنطیمات آن بروید. در پنجره باز شده شما باید گزینه های اشتراک گذاری و اطلاع رسانی را فعال نمایید و سپس وارد گزینه اشتراک گذاری شوید. حال مشهاده می کنید که به شما امکان اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی Facebook, Twitter, LinkedIn, Tumblr, Path, Google+ داده شده است. برای اتصال به این شبکه ها می توانید روی گزینه “اتصال” کلیک کنید و سپس اطلاعات کاربری خود را وارد کنید.

 

افزونه Super Socializer :

این افزونه از میان +۳۰,۰۰۰ نصب، امتیاز ۴/۸ از ۵ را به خود اختصاص داده است که این امتیاز نشان می دهد این افزونه از محبوبیت و رضایت کاربران برخوردار است. از قابلیت های این افزونه می توان به پشتیبانی بیش از ۱۰۰ شبکه اجتماعی اشاره کرد. این افزونه دارای تنظیمات کاملا رایگان برای آیکون ها می باشد که اندازه آیکون ها از ۱۶ پیکسل شروع می شود و در اندازه های بالاتر محدودیتی ندارد. هم چنین، امکان قرار گیری آیکون ها به صورت افقی و عمودی وجود دارد. برای استفاده از این افزونه کافی است افزونه را دانلود و سپس بر روی سایت وردپرسی خود نصب نمایید. پس از نصب در پیشخوان وردپرس بخشی به نام Super Socializer نشان داده می‌شود که از طریق این بخش می‌توانید تنظیمات افزونه را برای اشتراک گذاری مطالب را مشاهده و هم چنین تنظیمات مربوط به بهینه‌سازی و شخصی‌سازی سایت خود را مشخص کنید.

افزونه Add To Any Share Buttons :

افزونه Add To Any از سال ۲۰۰۶ تا کنون فعال است. این افزونه دارای قابلیت اشتراک گذاری پست و برگه های سایت در بیش از ۱۰۰ شبکه اجتماعی و نرم افزار پیام رسان را دارد. یکی از امکانات افزونه پشتیبانی از صفحات موبایل سریع است. شما با استفاده از این افزونه می توانید تعداد نوشته هایی را که به اشتراک گذاشته شده است را شمارش کنید. هم چنین، از کد کوتاه و ابزارک برای نمایش دکمه های اشتراک گذاری و از وردپرس چند سایته (وردپرس شبکه) پشتیبانی می کند. اگر شما سایت فروشگاهی دارید، می توانید محصولات ووکامرس خود را توسط کاربران به اشتراک بگذارید.

افزونه  Access Press Social Share :

اولین قدم  باید افزونه را نصب و فعال کنید. پس از فعال کردن در پنل پیشخوان روی گزینه AccessPress Social Share کلیک کنید تا وارد تنظیمات افزونه شوید. حال شما می توانید در قسمت Social networks  آیکون هایی را که می خواهید به اشتراک بگذارید را با زدن تیک کنار آیکون ها، انتخاب کنید. سپس، در قسمت Share options مشخص می کنید که آیکون ها در کدام قسمت از مطالب وردپرس نمایش داده شود.  در قسمت Display Settings باید جایگاه نمایش آیکون ها را مشخص کنید و شکل آیکون ها را (به صورت دلخواه) تغییر دهید. برای وارد کردن تنظیمات اضافی باید به قسمت  Miscellaneous مراجعه کنید و تنظیماتی از قبیل تنظیمات اشتراکی، فعال کردن یا غیر فعال کردن شبکه های اجتماعی، وارد کردن ایمیل و… را می توانید مدیریت کنید.

افزونه Easy Social Share Buttons :

با اضافه کردن این افزونه به مخزن وردپرسی خود، دنبال کنندگان و اشتراکات اجتماعی را می توانید افزایش دهید، مشترکان خود را چند برابر کنید و قابلیت چت زنده اجتماعی را اضافه کنید. این افزونه به گزینه های بی نهایتی مجهز شده است تا شما بتوانید استایل دکمه ای را که مناسب شما است انتخاب کنید و آن را دقیقاً در جایی که می خواهید قرار دهید. تنظیم و قرار دادن دکمه های شما بسیار آسان است. به سادگی آیکون ها را بکشید و رها کنید و متن پیش فرض را با متن خود جایگزین کنید. افزونه Easy Social Buttons Feed، می تواند تا حداکثر ۱۲ تصویر را نمایش دهد و دارای پاپ اپ “ما را در اینستاگرام دنبال کنید” می باشد.

افزونه Social Commenting :

این افزونه هم مانند افزونه ها دیگر بعد از نصب و فعال سازی، می توانید آیکون های آن را شخصی سازی کنید. افزونه Social Commenting داراس سه گزینه است:

گزینه  Order of tabs in commenting interface : که مربوط به عنوان بخش اشتراک گذاری مطالب وردپرس در شبکه های اجتماعی می باشد و با استفاده از آن می توانید اقدام به سفارشی سازی آن کنید.

گزینه Enable Social Commenting at : توسط این گزینه می توانید مشخص کنید که آیکون های اشتراک گذاری مطالب در شبکه های اجتماعی در چه بخشی از سایت نمایش داده شوند.

گزینه  HTML ID of comment form container :اگر برای آیکون ها استایل خاصی را مشخص کرده اید، کافی است کلاس مربوط به آن را برای فراخوانی در بخش آیکن ها نمایش دهید.

 

سخن نهایی

اشتراک گذاری مطالب وردپرس در شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک، گوگل پلاس، توییتر و… کمک زیادی در ارتقای رتبه سایت شما در شبکه های اجتماعی می کند و از طرفی می توانید کاربران سایت خود را در زمینه جدیدترین مطالب و محصولات منتشر شده در سایت خود مطلع نمایید.

در فیلم زیر یکی از افزونه ها را به شما آموزش داده ایم.

در این مقاله سعی کردیم چند مورد از افزونه را به شما آموزش دهیم. اکیدواریم این مطالب برای شما مفید واقع شده باشد.