اینستاگرام از کجا و چگونه به وجود آمد؟

اینستاگرام از کجا و چگونه به وجود آمد؟

 

 

شاید شما دوستان عزیز برایتان جالب باشد بدانید این شبکه اجتماعی جهانی چطور بوجود آمده و ساخت اینستاگرام چه تیم و اشخاصی میباشند که این شبکه عظیم را به وجود آورده اند و بهتر است بدانیم و یادآوری کرده باشیم کار با اینستاگرام تنها برای مسائل جزئی ساخته نشده است وباید استفاده هایی بهتری ازاین فضای مجازی به کار گرفته شود. با عصر اطلاعات همراه باشید.

اینستاگرام چیست؟

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی اشتراک گذاری عکس و ویدئو است. این نرم افزار به کاربران اجازه می‌دهد که عکس ها و ویدئو های خود را در دیگر شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و توئیتر به اشتراک بگذارند. کاربران هم چنین می‌توانند از قابلیت فیلترهای دیجیتال برای عکس های خود استفاده کنند. حداکثر زمان برای ویدئوهای اینستاگرام ۶۰ ثانیه، برای استوری ۱۵ ثانیه و برای  IGTV یک ساعت است. کاربران می توانند با استفاده از هشتگ و موقعیت مکانی محتوای دیگر کاربران را جستجو کرده و عکس های دیگران را لایک کنند و با فالو کردن دیگران آن ها را به تایم لاین خود اضافه کنند. اینستاگرام یک نرم‌افزار مالکیتی است و برای IOS، اندروید و مایکروسافت ویندوز در دسترس است.

 

برای بروزرسانی اینستاگرام چه باید کرد؟

تاریخچه:

اینستاگرام در سال ۲۰۱۰ توسط دو جوان، کوین سیستروم (Kevin Systrom) و مارک کریگر ایجاد شد. کوین سیستروم در۳۰ دسامبر ۱۹۸۳ میلادی در شهر نیویورک متولد شد. او از اصلی ترین مهندسان اینستاگرام است که در دانشگاه استنفورد درس خوانده و از او به عنوان یک کار آفرین و مهندس نرم افزار نام می برند. کوین سیستروم و مارک کریگر هم دیگر را در دانشگاه استنفورد ملاقات کردند. کوین سیستروم یک اپلیکیشن اشتراک ‌گذاری عکس مبتنی بر مکان را توسعه داد. و وقتی متوجه شد که به یک نفر دیگر به عنوان موسس برای راه‌اندازی شرکتش نیاز دارد. به استنفورد برگشت و سراغ مایک کریگر را گرفت.

نخستین نسخه اینستاگرام در اکتبر ۲۰۱۰ راه‌اندازی شد. این سرویس به بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر تا آوریل ۲۰۱۲ و ۳۰۰ میلیون کاربر تا دسامبر ۲۰۱۴ رسید. اینستاگرام از اپ استور اپل، گوگل پلی و فروشگاه ویندوز فون قابل دسترسی است. بنابر ادعای شریل سندبرگ، عضو ارشد هیئت مدیره شرکت فیس‌بوک، بیش از ۲۵ میلیون شرکت اقتصادی در اینستاگرام صفحه مخصوص به خود را دارند که از این میان، ۲ میلیون اکانت متعلق به بازاریابان آنلاین است. در دهه ۲۰۱۰، اینستاگرام چهارمین نرم‌افزار پر هوادار موبایلی بوده‌است.

 

چگونگی کار با اینستاگرام

این اپلیکیشن تنها به اشتراک‌گذاری عکس تمرکز دارد و بیشتر کاربران که عضو سایر شبکه‌های اجتماعی هم هستند برای انتشار عکس‌های خود از این برنامه استفاده می‌کنند. آن ها سایر شبکه‌های اجتماعی خود را به این برنامه لینک کرده و از طریق این شبکه عکس‌ها و فیلم‌های خود را در شبکه‌های اجتماعی دیگر نیز به اشتراک می‌گذارند.
برای استفاده از اینستاگرام، ابتدا شما باید آخرین نسخه آن را دانلود و نصب کنید. پس از نصب برنامه، شما باید یک حساب برای خود ایجاد کنید. برای این منظور، بعد از وارد شدن به اینستاگرام باید روی گزینه ثبت نام کلیک کنید.
برای ایجاد حساب کاربری در اینستاگرام، شما می توانید از یک حساب کاربری ایمیل و یا از یک شماره تلفن استفاده کنید. از این رو اگر تصمیم به وارد کردن شماره تلفن دارید، باید گزینه Phone را انتخاب کنید و اگر تصمیم به وارد کردن آدرس ایمیل خود دارید، باید گزینه Email را انتخاب و سپس آن را وارد کنید. حال کلید Next را بفشارید و منتظر پیام تایید (اگر ایمیل وارد کرده اید، در آدرس ایمیل و اگر شماره تلفن وارد کرده اید، بصورت پیام متنی) باشید و سپس آن را وارد کنید. در ادامه شما می توانید اقدام به فالو کردن برخی از دوستان به پیشنهاد اینستاگرام، انتخاب عکس پروفایل و… کنید که بسیار ساده می باشد.
اینستاگرام چه مقدار اینترنت مصرف می کند؟
از کجا زبان اینستاگرام را چگونه تغییر دهیم؟

آیکون های موجود در پایین صفحه

آیکون Home:

به صورت پیش فرض هر زمان که شما وارد اینستاگرام شوید، این بخش برای شما نمایش داده می شود. این بخش، مربوط به پست ها و استوری های اخیر می باشد که فالووینگ های (حساب های کاربری که شما آنها را دنبال کرده اید) شما اخیرا آن ها را منتشر کرده اند.

آیکون Explore:

اکسپلور مکانی است که شما می توانید تمام پست هایی که در اینستاگرام توسط حساب های کاربری عمومی منتشر شده اند را ببینید. این قابلیت دارای هوش مصنوعی می باشد، به این منظور که اگر یک پست با محتوای آشپزی انتخاب کنید، به صورت اتوماتیک پست های مربوط با آشپزی را برای شما نمایش می دهد.

آیکون Camera:

در اینستاگرام شما می توانید عکس و فیلم های دلخواه خود را به اشتراک بگذارید. از این رو برای انتشار پست، باید این نماد را انتخاب کنید و سپس از داخل آن هم عکس ها و ویدیوهای مدنظر را انتخاب کرده و سپس مواردی مانند افزودن فیلتر در صورت نیاز، کپشن، تگ کردن کاربران دیگر و لوکیشن اقدام به اشتراک گذاری پست کنید.

 آیکون Profile:

در بخش پروفایل تمامی اطلاعات حساب کاربری خود را می توانید مشاهده کنید. در این بخش می توانید به تنظیمات حساب کاربری، پروفایل، بیو و… دسترسی پیدا کنید.

آیکون News:

این آیکون برای اطلاع رسانی و اعلان های حساب اینستاگرامی شما ساخته شده است. اگر حساب کاربری اقدام به فالو کردن شما، لایک کردن پست ها، تگ کردن شما و… کند، در این بخش نمایش داده خواهد شد.

وضعیت اینستاگرام در ایران

اینستاگرام کمی با تاخیر وارد ایران شد. کم بودن دستگاه‌های آیفون در ایران علت اصلی این تاخیر عنوان شده است. اما رفته‌رفته با زیاد شدن آیفون‌ها و همچنین انتشار این برنامه در سیستم‌عامل اندروید، این برنامه در ایران هم طرفداران زیادی پیدا کرد. البته هنوز آمار دقیقی از تعداد ایرانیان عضو این شبکه وجود ندارد. بدون شک فیلتر نبودن این شبکه و دسترسی آسان و بی‌دردسر آن در ایران را می‌توان مهم‌ترین دلایل استقبال ایرانی‌ها از این شبکه اجتماعی دانست، اما باید یادآوری کرد که طرح فیلترینگ هوشمند روی آن اجرا می شود با این حال فیلترینگ شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک، توئیتر، یوتیوب و… استقبال مردمی از اینستاگرام را دوچندان کرد.
البته می‌توان نقص اینترنت‌های ارائه‌شده روی تلفن‌های همراه را هم به عنوان دلیلی برای کمتر بودن میزان مشارکت ایرانی‌ها نسبت به کشورهای توسعه‌یافته دیگر در این شبکه ‌اجتماعی عنوان کرد.
اینستاگرام چیست و چه کاربردی دارد؟
چگونه بفهمیم رمز اینستاگرام چیست؟
امیدواریم این مطلب برای شما مفید باشد.
دانلود فونت برای اینشات و طراحی پست های جذاب یکی از راه های کسب درآمد از اینستاگرام است.
منبع:
namnak.com