مشکلات سوکت شارژ گوشی ها

مشکلات سوکت شارژ گوشی هامشکلات سوکت شارژ گوشی ها

مشکلات سوکت شارژ گوشی ها،

آیا تا کنون برای شما نیز پیش آمده است که هنگام مسافرت گوشی خود را به صورت مداوم درون شارژر فندکی ماشین قرار دهید؛ اما گوشی خیلی کند شارژ شود؟! و یا با اینکه گوشی درون شارژ است، سرعت شارژ شدنش به قدری کند باشد که نتوان آن را عادی تلقی کرد؟!باعصراطلاعات همراه باشید

مشکلات سوکت شارژ گوشی ها،

گاهی ممکن است گوشی آیفون شما به راحتی شارژ نشود و با وجود استفاده از کابل و شارژر همراه اصلی خود گوشی باز هم موفق به شارژ گوشی نشوید. یکی از محتمل ترین موارد این مشکل، کثیف شدن درگاه شارژ گوشی شماست.  برای تمیز کردن جای شارژ استفاده از هوای با فشار هست. یا فوت کنید (البته خیلی مراقب باشید که آب دهانتان را داخلش نریزید) یا که از دستگاه های دمنده با فشار نسبتا مناسب استفاده کنید. حتما مراقب آن بخش های ظریف ذکر شده در بند قبلی باشید. فشار زیاد هوا هم می تواند به آنها آسیب وارد کند.استفاده از یک شی نوک تیز همچون سوزن یا خلال دندان است. خیلی مراقب باشید. بهتر هست برای تمیز کردن جای شارژ این شی را خیلی با فشار به چپ و راست نکشید. سعی کنید سوزن یا خلال دندان را به صورت مایل وارد درگاه شارژ کنید و به سمت بالا بکشید. این نکته را هم در نظر داشته باشید که در کناره های سوکت شارژ دو خار وجود دارد که کابل شارژ را به نوعی نگه می دارند. خراب شدن این خارهای فنری هم می تواند شما را به دردسر و هزینه اضافی دچار کند.

آنچه گفته شد طبعا استفاده از شارژر نامناسب برای شارژ گوشی است. در این پست قصد داریم روش یافتن شارژر مناسب را با در نظر گرفتن پارامترهای موثر روی شارژ گوشی (جریان، اختلاف پتانسیل و …) به شما عزیزان آموزش دهیم. در ابتدا لازم است برخی اصطلاحات رایج در حوزه ی شارژ، سوکت شارژ و توان رسانی به گوشی های موبایل را تعریف کنیم.

یک آمپر بیانگر مقداری جریانی(در اصطلاح شارژ بار الکتریکی) است که از هر نقطه ی کابل شارژر شما در زمانی معین می گذرد. هر چه میزان جریانی که از شارژر می تواند بگذرد بالاتر باشد، گوشی شما سریعتر شارژ (مقدار بار الکتریکی در واحد زمان)خواهد شد. میزان جریان الکتریکی را که توسط شارژر انتقال داده می شود، می توانید با عددی که روبروی آن حرف انگلیسی “A” نوشته شده است،  روی شارژر موبایلتان بیابید.

لازم است بدانید که هر میلی آمپر که آن را با نماد mA نمایش می دهند یک هزارم یک آمپر است. میزان جریان(آمپری) که توسط هر دستگاه موبایلی گرفته و داده می شود را اصطلاحا آمپراژ آن دستگاه می گویند.

قبل از هر چیزی؛ مطمئن شوید که از شارژر درست و مناسب گوشی خود استفاده می کنید.

مشکلات سوکت شارژ گوشی ها،

شارژر دستگاه الکترونیکی است که باتری گوشی را باز شارژ می کند. شارژ کردن باتری به معنی انتقال میزان معینی از بار الکتریکی (الکترون) به باتری است که توان مصرفی گوشی را تامین کند.  شارژرها دارای سه بخش هستند: بخشی که به پریز متصل می شود(کله گی)، سوکتی که به گوشی متصل می شود و کابلی که سوکت را به کله گی شارژر متصل می کند.

هر شارژر موبایل تنها یکی از سه حالت استاندارد برای اتصال به گوشی(سوکت شارژ) را دارد. این سه حالت شامل میکرو USB، USB مدل و تایپ C و نیز لایتنینگ می باشد.مدل های قدیمی تر برای شارژرها مانند اپل سی پین و نیز مینی USB را می توان روی دستگاه های تلفن همراه قدیمی تر استفاده کرد که محل بحث این نوشتار نیستند.

مشکلات سوکت شارژ گوشی ها،

در ادامه هر کدام از این مدل های سوکت شارژ را به اختصار توضیح می دهیم:

  • USB-C: این نوع از سوکت شارژ را شارژر USB تایپ سی نیز می نامند.این نوع از سوکت شارژ را می توان روی گوشی ها با سیستم عامل اندروید که بعد از سال ۲۰۱۵ به بازار موبایل معرفی شده اند،  مشاهده نمود. این نوع ازسوکت شارژ ها روی برخی از مدل های لپ تاپ مک بوک و نیز کامپیوترهای ویندوز پیشرفته نیز مشاهده می شوند. این نوع از کانکتور را می توان در هر دو جهت وارد سوکت شارژ گوشی کرد.
  • میکروUSB : این نوع از کانکتورها را می توان محبوب ترین کانکتورهای شارژ در میان وسایل و دستگاه های هوشمند ساخت بین سال های ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۶ و به جز اپل دانست. در این نوع از سوکت شارژها، یک طرف سوکت از طرف دیگر عریض تر است و همین طراحی باعث می شود که سوکت شارژ مانند یک نیم کره ی محکم به نظر بیاید.
  • لایتنینگ: کانکتوری که توسط تمامی دستگاه های هوشمند ساخت اپل استفاده می شود . با توجه به کانکتور لایتنینگ می توان خطوطی را به رنگ طلایی در دو طرف محل اتصال سوکت شارژ شارژر به سوکت شارژ موبایل دید. این نوع از کانکتور را می توان در هر دو جهت وارد سوکت شارژ گوشی کرد.
  • مینی USB : این نوع از شارژرها را می توان روی گوشی های ساخته شده تا قبل از سال ۲۰۰۸ دید.
  • Apple 30 Pin :  برای دستگاه های هوشمند ساخت اپل بین سال های ۲۰۰۳ تا ۲۰۱۳ استفاده می شده است. کانکتور شارژ شبیه به یک مستطیل نازک است که طول آن هفت برابر عرض آن می باشد.