وب سایت الکسا بعد از 27 سال تعطیل میشود

وب سایت الکسا بعد از ۲۷ سال تعطیل میشود

وب سایت الکسا بعد از 27 سال تعطیل میشود

وب سایت الکسا در ۱ می ۲۰۲۲ تعطیل خواهد شد، این خبر بسیار شوکه کننده و منقلب کننده بود و ما در عصر اطلاعات به این ماجرا می پردازیم.

وب سایت الکسا تاریخچه ای مفصل دارد که خوب ااول از همه بگذارید تاریخچه کوتاهی از سایت الکسا برای شما بازگو کنیم.

تاریخچه الکسا
وب‌سایت الکسا در سال ۱۹۹۶ توسط دو کارآفرین وب، به نام‌های بروستر کیل و بروس گلیت تأسیس شد. نام این وب‌سایت برای ادای احترام به کتابخانه اسکندریه مصر، به عنوان یکی از بزرگترین محل‌های دانش و با نظر به اینکه دنیای اینترنت قابلیت تبدیل شدن به چنین محلی را دارد، انتخاب شده‌است.

این شرکت دارای نوار ابزاری می‌باشد که می‌تواند به کاربرانش اعلام کند تا بعد از صفحه در حال مشاهده به چه صفحه وبی بروند، که این پیشنهاد براساس آنالیز ترافیک کاربر می‌باشد.

همچنین الکسا برای مدیران وب‌سایت‌ها امکانات فراوانی نظیر نمایش تعداد بازدیدکننده، بازدید کل، لینک‌های ورودی، میانگین زمان حضور و تعداد صفحاتی بازدیدی هر کاربر، ورودی از موتورهای جستجو و… به صورت رایگان در نظر گرفته‌است. همچنین الکسا با ارائه نمودارهایی در زمینه موارد ذکر شده در طول بازه‌های زمانی مختلف ۱ روزه تا ۲ ساله به مدیریت وب‌سایت‌ها کمک می‌کند تا آنالیز و بررسی دقیقی از وب‌سایت خود داشته باشند.

الکسا از طریق مرورگر کاربرانی که دارای تولبار الکسا هستند، آمار آن‌ها را به دست می‌آورد. در سال ۱۹۹۸ این شرکت، نسخه‌ای ۲ ترابایتی از اطلاعات دنیای وب را به کتابخانهٔ Library of Congress تحویل داد. در سال ۱۹۹۹ الکسا با ارزش ۲۵۰ میلیون دلار آمریکا توسط آمازون خریداری شد.

آمازون، الکسا را برخلاف آنچه که در ابتدا بود به موتور جستجو هوشمند تبدیل کرد. در اوایل سال ۲۰۰۲، الکسا به همکاری با گوگل روی آورد و در ژانویه ۲۰۰۳ نیز با شرکت Open Directory Project قرارداد همکاری بست. در مه ۲۰۰۶، آمازون نتایج جستجو در الکسا را از طریق گوگل به نمایش گذاشت.

در دسامبر ۲۰۰۶، بخش جستجوی عکس الکسا راه‌اندازی شد. در ۲۷ نوامبر ۲۰۰۸، الکسا اعلام کرد با توجه به اینکه موتور جستجوی این سایت مناسب نبوده‌است، سرویس را قطع خواهد کرد؛ که این اتفاق در ۲۹ ژانویه ۲۰۰۹ رخ داد و از این پس تیم شرکت به‌طور تخصصی به رتبه‌بندی سایت‌ها اقدام کرده‌است.

برگرفته از ویکی پدیا

کاهش رتبه الکسا چه بود و چرا اهمیت زیادی داشت؟

کاهش رتبه الکسا که از ۳۰ میلیون حدودا ۸ سال پیش شروع می شد و اخیرا از ۱۰ میلیون برای تمام کاربران اهمیت داشت و تا آخرین روز فعالیت الکسا نیز مهم است، از این دید اهمیت دارد که هرچه ترافیک سایت بیشتر رتبه بهتر..

هرچه رتبه کمتر ورودی بیشتر و هرچه ورودی بیشتر احتمال فروش و درآمد زایی بیشتر..

کاهش تضمینی رتبه وب سایت الکسا چگونه ممکن است؟

کاهش تضمینی رتبه الکسا تنها با سئو و ترافیک ارگانیک ثابت و ماندگار ممکن می شود و هرچه سئو بهتری انجام شود این ترافیک مانگار تر خواهد بود.

اگر چه بسیاری از سایت ها با انتقال ترافیک غیر ارگانیک اقدام به کاهش رتبه الکسا می کردند اما ماندگاری این روش بسیار اندک یود

چرا باید رتبه الکسای سایت خود را بهبود ببخشیم؟

امروزه جلب اعتماد کاربران در محیط اینترنت کار بسیار دشواری است. هنگامی که یک کاربر وارد سایت شما می شود و قصد خرید محصول یا استفاده از خدمتی را دارد، اولین فکری که به ذهن او می رسد این است که آیا سایت شما معتبر هست؟ آیا می توان به چنین سایتی اطمینان کرد؟ هنگامی که شما با صرف هزینه های زیاد برای سئو و تبلیغات، کاربران زیادی را به سمت سایت خود هدایت کنید، باید بتوانید اعتماد این کاربران را نیز نسبت به سایت جلب نمایید. یکی از روش هایی که می تواند در جلب اعتماد کاربر مفید واقع شود، بهره مندی از یک رتبه الکسا خوب است.

کاهش رتبه الکسا

در صورتی که رتبه الکسای مناسبی داشته باشید، در ذهن افراد مختلف صاحب وب سایتی هستید که کاربران زیادی داشته و از اعتبار فراوانی برخودار است. در چنین حالتی می توانید انتظار داشته باشید که کاربران خود را به مشتری تبدیل کنید.

یک نمونه سایت کاهش رتبه الکسا با ترافیک :

https://clickaval.com/Improving-your-alexa-rank.html

علت تعطیل شدن وب سایت الکسا چیست؟

آموزش جامع روش های بهبود و کاهش رتبه الکسا ایران و جهان

چیزی که بنظر ما میرسد علت تعطیل شدن وب سایت الکسا در نگاه اول عدم توانایی رقابت با سایت گوگل آنالیتیکس می باشد. همچنین آمار های الکسا دقت کافی را نداشتند و نمی توانستند نیاز کاربران را برطرف سازندو به همین خاطر اکثر سئو کاران گوگل آنالیتیکس را ترجیح میدادند به الکسا.

فقط این نیست و بنظر می رسد که الکسا به قدر کافی توجیه مادی نداشته برای آمازون و چه بسا وقت زیادی هم از این شرکت میگرفته است.

این ها همه در حد حدث و گمان ماست و شما می توانید بیشتر جستجو کنید.

جایگزین وب سایت الکسا چیست؟

جایگزین وب سایت الکسا

سمیلار وب 

بهترین ابزار بعد از الکسا، سمیلار وب هست.

می تونید همین الان اکستنشن اون رو از اینجا دانلود کنید و با کلیک روی اکستنشن روی هر وبسایتی که باشید اطلاعات اون رو ببنید، البته سمیلار وب هم مانند الکسا و خیلی دیگه از ابزار های تحلیل سایت پولی هست ولی بخش بسیار خوبی از اطلاعات رو میشه بدون گرفتن اکانت پولی هم مشاهده کرد.

وقتی که اکستنشن رو نصب کنید، دقیقا مشابه تصویر زیر در سمت راست صفحه براتون اطلاعات اون وبسایت رو می یاره و کافیه روی دکمه آبی رنگ بزنید.

در خصوص سیمیلار وب در میزفا بیشتر بخوانید :

mizfa.com/blog/alexa-training-similar-alexa-tool