اتصال وردپرس به تلگرام

اتصال وردپرس به تلگرام

مدتی است که افراد به سمت مسنجرهای متعدد تلفن همراه متمایل شده اند! یکی از به جدیدترین و سریعترین این مسنجرها برای برقراری ارتباط تلگرام می باشد.حالا اگر شما مدیر وبسایت وردپرسی هستید و از نرم افزار تلگرام بر روی گوشی تلفن همراه یا کامپیوتر خود استفاده می کنید پیشنهاد میکنم حتما مقاله ی امروز ما را دنبال نمایید.

تلگرام، یکی از بهترین و بیش ترین و محبوب ترین نرم افزارهای پیام رسانی است که مردم از آن استفاده می کنند. بسیاری از افزاد از طریق کانال های تلگرام کسب درآمد می‌کنند. از اتصال وردپرس به تلگرام می توانید برای تبلیغات یا اطلاع رسانی سایت استفاده کنید. بنابراین، مدیریت کانال تلگرام با اتصال وردپرس از طریق افزونه تلگرام وردپرس می تواند بسیار کاربردی باشد.

آقای امیر موسوی، افزونه ای ایجاد کردند که با کمک آن می توان وب سایت وردپرسی خود را به  تلگرام متصل کنید  و تمامی پیام ها و نوتیفیکیشن ها  و به زبان ساده تر اتفاقاتی که در وب سایت وردپرسی شما رخ می دهد (مثلا ثبت نام کاربر جدید)  را چک نمایید! فقط کافی است اکانت خود را برای وردپرس فعال کنید.در ادامه با ما همراه باشید تا به شما آموزش دهیم که چطور مطالب وردپرسی خود را به طور همزمان در سایت و کانال تلگرام منتشر کنید.

دوستانی که از این افزونه استفاده می کردند متوجه مشکلات اساسی در آن شدند، با بررسی های متعدد، متوجه شدیم که وب سایت “notifiygram” که رابط این افزونه است، درست کار نمی کند و کاربران عزیز قادر به استفاده از افزونه نیستند. برای همین تصمیم گرفتیم تا زمانی که از سمت سازنده ی افزونه نسخه ی به روز رسانی شده را دریافت نکردیم، اعلام کنیم که با این افزونه فعلا کاری نداشته باشید! تا این که افزونه به روز رسانی شد و روش نصب و راه اندازی آن به کلی تغییر کرد. امروز با بررسی مجدد افزونه در خدمت شما عزیزان هستیم.

اتصال وردپرس به تلگرام چگونه است؟

برای این که بتوانید وردپرس خودرا به تلگرام وصل کنید، برای ارسال خودکار مطالب وردپرس به کانال تلگرام نیاز به یک کانال عمومی دارید. هم چنین پیش از هر چیز باید یک ربات تلگرامی نیز برای خود بسازید. سپس با استفاده از یک افزونه، اتصال وردپرس به تلگرام را انجام دهید. شما با تنظیمات افزونه می توانید نحوه ارسال مطالب وردپرس به تلگرام را کنترل نمایید. بنابراین، هر ایمیلی که از طرف سایت وردپرسی شما ارسال شود، متن آن به تلگرام شما نیز ارسال می شود. مثلا مواردی از قبیل ثبت نام کاربر، بازیابی رمز توسط کاربر، ثبت شدن کامنتی جدید و … حتی اگر کسی از طریق فرم تماس برای شما ایمیلی ارسال می کند شما بر روی تلفن همراه خود، در نرم افزار تلگرام آن را مشاهده خواهید کرد. لازم به ذکر است که این افزونه پیام ها را در جایی ذخیره نمی کند و بلافاصله از سرور حذف خواهد شد!

افزونه ی Telegram for WP

شما ابتدا باید افزونه را در پایین صفحه دانلود و نصب و سپس آن را فعال کنید. بعد از فعال سازی افزونه، پیامی در بالای صفحه ی پیشخوان مشاهده خواهید کرد که پیام به این صورت می باشد : ( کد api_token شما تنظیم نشده است. لطفا به تنظیمات TWP بروید و آن را تنظیم کنید.) حال شما گزینه منو در قسمت تنظیمات وارد می شوید.

twp hamyarwp

در قسمت تنظیمات سه تب وجود دارد:

۱.اطلاع رسانی ها:

در این بخش، یک کپی از ایمیل‌های ارسالی توسط وردپرس، به اکانت تلگرام شما ارسال می شود. برای این کار ابتدا باید باید به ربات “Notifcaster” در تلگرام پیامی بدهیم تا “api_token” را به ما بدهد. حال بر روی لینک ربات در صفحه ی تنظیمات که با رنگ آبی مشخص شده کلیک می کنیم تا به صفحه ی آن در تلگرام منتقل شود.( اگر تلگرام بر روی دسکتاپ دارید می توانید در کامپیوتر خود کلیک کنید در غیر این صورت این لینک را در گوشی موبایل  کلیک نمایید.)

پس از کلیک کردن و وارد محیط تلگرام شدن، api_token را دریافت می کنیم.

حال این کد را در صفحه ی تنظیمات افزونه در بخش “API Token” وارد کرده و تنظیمات را ذخیره می کنیم.
پس از آن می توانید بر روی گزینه ی “بفرست!” کلیک کنید تا یک پیام آزمایشی برای شما در تلگرام ارسال شود تا از صحت عملکرد افزونه مطمئن شوید.

از این به بعد با هر اتفاقی در سایت خود منتظر دریافت یک پیام از سمت تلگرام باشید.

نکته : آن دسته از دوستانی که قبلا، قادر به نصب افزونه شده اند باید دوباره از این طریق Token جدید دریافت نمایند.

۲. ارسال به کانال

در این تب، شما می توانید نوشته‌های سایت خود را به کانال تلگرام ارسال کنید و با این کار، کاربران را هر روز از انتشار پست های جدید باخبر کنید. برای این کار شما باید ابتدا یک کانال در تلگرام بسازید. سپس یک ربات در تلگرام ایجاد کنید برای این کار عبارت botfather را نوشته و روی start کلیک کنید. سپس دستور /newbot را نوشته و سپس نام و نام کاربری ربات را بنویسید (آخر نام کاربری کلمه bot را اضافه نمایید) و API دریافت کننده را کپی کنید. حال به تنظیمات کانال بروید و گزینه Administrator را انتخاب و گزینه Add Administrator را بزنید. در مرحله بعدی باید نام کاربری ربات‌ را جستجو کرده و آن را به عنوان مدیر اضافه کنید و توکن ربات را که از botfather گرفته‌ اید کپی و در فیلد “Bot Token” جای گذاری کنید. حال نام کاربری کانال خود را همراه با @ وارد کنید و روی دکمه بفرست کلیک کرده تا یک پیام آزمایشی در کانال تلگرام دریافت نمایید. گزینه های همیشه به تلگرام بفرست و ارسال تصویر شاخص را تیک بزنید و در نهایت، تنظیمات را ذخیره کنید.

۳. حمایت مالی

برای دوستان جوملا کار نمیدانم که آیا افزونه ای برای این کار وجود دارد یا خیر، اما برای دوستانی که نمیدانند وردپرس بهتر است یا جوملا ما از قبل در اینجا به آن پرداخته ایم و خوب است که این مقاله را هم بخوانید..

سخن پایانی

همانطور که می دانید، وردپرس برای هر فعالیتی از قبیل عضویت افراد در وب سایت شما، ایجاد دیدگاه، نوشتن پیام و… ایمیلی برای شما ارسال خواهد کرد. حال اگر می خواهید این پیام هایی که از طرف وردپرس ارسال می شود را در تلگرام  خود نیز داشته باشید این مطلب برای شما مفید است.

سازنده ی افزونه : جناب آقای امیر موسوی 

دانلود افزونه ی Telegram For WP

منبع:

mihanwp.com