انتقال تب های کروم به پنجره جدید چگونه است؟

انتقال تب های کروم به پنجره جدید چگونه است؟ (مدیریت تب در گوگل کروم)

انتقال تب های کروم به پنجره جدید چگونه است؟

اگر بخواهیم یک لینک یا صفحه را در پنجره یا تب جدید باز کنیم در مرورگر گوگل کروم چگونه است؟ با ما در عصر اطلاعات همراه شوید تا به این موضوع بپردازیم.

تب در گوگل کروم و مدیریت آن

اگر شما هم از کاربران گوگل کروم باشید ممکن است بخواهید تب خاصی را در پنجره جدید باز کنید و اگر تاکنون این کار را انجام نداده باشید ممکن است این کار کمی زمان بر باشد و یا سر در گم شوید.

برای باز کردن تب های مختلف کروم در پنجره جدید نیاز است شما چند کار زیر را انجام دهید و اگر بخواهید چند تب را در یک پنجره باز کنید لازم است آنها را با هم ادغام کنید که این کار به سادگی انجام می شود البته اگر بخواهید این کار را با کشیدن و رها کردن (Drag & Drop) انجام دهید کمی زمان بر است و ممکن است به سادگی نتوانید آنرا انجام دهید.

تب در گوگل کرومتب در گوگل کروم

برای انتقال یک تب یا برگه از گوگل کروم به پنجره جدید به روش های مختلف می توانید اقدام کنید که در اینجا سعی می‌ کنیم تمام روش های مختلف را به شما آموزش دهیم.

باز شدن لینک در صفحه جدید html چگونه است؟

معمولا در وب سایت های خبری از قانونی که باعث می شود لینک ها در تب جدید باز شوند (target=_blank) استفاده نمی کنند، پس لازم است بدونید چگونه لینک ها را در تب یا پنجره جدیدباز کنید.

دو روش اصلی برای انتقال تب ها به پنجره جدید وجود دارد :

  • ۱- از همان ابتدا و با کلیک بر روی تب مسیر تب را مشخص کنید (با گرفتن شیفت و یا راست کلیک روی آن)
  • ۲- پس از اینکه تب جدید باز شد آن را به پنجره جدید منتقل کنید.

روش اول که سادست و در ادامه توضیح می دهیم. ولی اول می خواهیم روش دوم را توضیح دهیم

اما اگر تب هایی دارید که می خواهید آن را به پنجره جدید منتقل کنید در ادامه به شما می گوییم روش آنرا..

نکته جالب فنی و تخصصی تر : اول از همه اینکه اگر در آدرس بار مرورگر (قسمتی که آدرس سایت وارد شده) کلیک کنید و دکمه شیفت (Shift) و اینتر را فشار دهید آن تب در پنجره جدید باز می شود.

همچنین اگر هنگام کلیک کردن روی لینکی شیفت (Shift) را پایین نگه دارید آن لینک در پنجره جدید باز می شود و شما می توانید تب های مختلف را هم به آن پنجره انتقال دهید. (این کار با راست کلیک هم انجام می شود اما ترفند نگه داشتن شیفت (Shift) و کلیک کردن سریعتر است.)

باز شدن تب جدید در کروم چگونه است؟ (مشکل باز شدن تب جدید در کروم)

گفتنی است که اگر دکمه کنترل را پایین نگه دارید آن لینک یا صفحه در تب جدید باز می شود نه در پنجره جدید.

باز کردن تب در پنجره جدید کروم

اما اگر صفحه یا پنجره ای داشته باشید که تب های زیادی در آن باز باشد و بخواهید که چند مورد از آن تب ها را به پنجره جدید منتقل کنید کافیست روی تب مورد نظر راست کلید راست کلیک کرده و گزینه Move To New Windows را بزنید.

تب در گوگل کرومتب در گوگل کروم

اگر قبلا چند پنجره باز کرده باشید و بخواهید یکی از این تب ها را به آن پنجره مشخص منتقل کنید پس از راست کلیک یکی از گزینه ها Move To Another Tab هست که با رفتن روی آن نام پنجره دیگر را می بینید.

همانطور که در تصویر زیر میبینید :

آموزش گوگل کروم تب در گوگل کروم چگونه است

برخی از سوالات متداول در خصوص کروم (پرسش و پاسخ های کوتاه اما کاربردی) :

چگونه تب های کروم را نگه داریم؟

واضح است روی هر تب راست کلیک کنید و پین (pin) را بزنید. تب های پین شده همواره در مرورگر کروم نمایش داده می شوند حتی پس از ریستارت.

چگونه سریعتر یک تب را کپی کنیم و ازش دو تا داشته باشیم؟

این کار هم سادست اگر در آدرس بار کلیک کنید و دکمه آلت (ALT) و اینتر را بزنید این کار انجام می شود همچنین با شیفت (Shift) و اینتر کپی آن تب در پنجره جدید باز می شود.

تب در گوگل کرومتب در گوگل کروم

حرکت بین تب های کروم چگونه است؟

خیلی ساده با نگه داشته دکمه کنترل به همراه اعداد (از چپ به راست تب ها را بشمارید و عدد مربوط به آنرا با کنترل بزنید خواهید دید که به آن تب منتقل می شوید)