بررسی مشکل صدای میکروفن گوشی اندروید و خش داشتن آن

بررسی مشکل صدای میکروفن گوشی اندروید

رقع مشکل میکروفن اندروید و صدای گوشی

در این مطلب میخواهیم با معرفی یک نرم افزار به بررسی مشکل صدای میکروفن گوشی اندروید و خش داشتن آن هنگام مکالمه بپردازیم.

موارد مورد بررسی :

قطع شدن میکروفن گوشی هواویی

مشکل میکروفن گوشی سامسونگ

مشکل میکروفن در اندروید اکسپریا سونی

یکی از مشکلاتی که می تواند کاربران را کلافه کند، مشکل صدای میکروفن و خش داشتن آن است. این مشکل از سمت کاربران زیادی گزارش شده است که می تواند دلایل متعددی داشته باشد. در ادامه این مقاله با برخی از روش‌های رفع مشکل صدای میکروفن گوشی اندروید و خش داشتن آن آشنا خواهید شد.

خوب برای هر فردی ممکن است پس از تعمیر گوشی و یا تعویض میکروفن گوشی این مشکل پیش آید و این مشکل برمیگرد به نویز یا خش داشتن صدا یا به لحاظ علمی تر دسیبل بالای صدا در میکروفن جدید یا همسان و سازگار نبودن فریم ورک گوشی شما با آن میکروفن که خوب راه کار های زیادی توسط تعمیرکاران گوشی موبایل اندروید پیشنهاد می شود که جالب توجه است.

روش های رفع مشکل صدای میکروفن گوشی اندروید

مشکل صدای میکروفن گوشی اندروید

  1. فلش زدن گوشی یا نصب رام دیگیری بر روی گوشی:

خوب این مورد تا حدی ممکنه کارتونو راه بندازه و گوشی سازگاری بیشتری با میکروفن تازه تاسیس یا تعمیر شده نشان بده اما باز بعد از مدتی خواهید دید که این مشکل خش داشتن صدای میکروفن اندروید هنگام مکالمه و تماس تلفنی برخواهد گشت و مجدد اعصاب شما را خورد خواهد کرد چرا که صدا به سمت طرف مقابل نمیرود یا بهتره بگیم نویز یا خش فقط میرود و باز مجدد فلش و ریست کارخانه و….

و اما مشکل خش داشتن صدای میکروفن اندروید هنگام تماس یا پاسخ به تماس میتواند با یک نرم افزار ساده برطرف شود و شما هم تجربه مکالمه ای شفاف و باکیفیت را با میکروفن خراب گوشی اندروید خود داشته باشد و آن نرم افزار را میتوانید از لینک زیر در گوگل پلی دانلود و نصب کنید

تذکر : حداقل دسیبل بدون نویز و باکیفیت ۱۰dB است که به تجربه رسیده که کیفیت خوبی در میکروفن دیوایس های مختلف ارائه میدهد.

دانلود Microphone در گوگل پلی

دانلود sound metter

       ۲. تمیز کردن محفظه میکروفن با یک سنجاق:

شاید بسیاری از افراد از این موضوع باخبر نباشند که ممکن است مسدود شدن شیار میکروفن در اثر انباشت گرد و غبار و آلودگی باشد و همین موضوع نیز می‌تواند باعث عدم عبور صدا به سمت میکروفن شود و مشکلاتی را برای کاربران به وجود آورد. مسدود شدن شیار میکروفن ممکن است در صورتی که برای مدت طولانی از گوشی خود در محیط‌ های پر گرد و خاک استفاده کردید، اتفاق بیفتد.

حال شما می توانید با استفاده از یک سنجاق باریک حفره میکروفن را تمیز کنید. توجه داشته باشید که این کار باید با دقت بسیار بالا انجام شود، در غیر این صورت ممکن است به خود میکروفن صدمه فیزیکی وارد کنید.

راهکار دیگری که می‌ توانید برای تمیز کردن شیار میکروفن استفاده نمایید، استفاده از یک اسپری فشار هوا است که مخصوص تمیز کردن دستگاه‌های الکترونیکی می باشد.

 

       ۳. غیر فعال کردن قابلیت کاهش نویز:

گوشی های هوشمند جدیدی که وارد بازار شده اند، قابلیت های بسیار زیادی دارند. یکی از این قابلیت ها، کاهش سر و صدای مزاحم (Noise Reduction) می باشد. این گزینه برای کاربران در نظر گرفته شده است تا قابلیت صداهای مزاحم پس زمینه را در حین مکالمات کاهش دهد تا صدای شما واضح‌ تر ارسال شود.

اما نکته ای که باید به آن دقت کنید این است که در صورت وجود باگ های نرم افزاری گاهی اوقات این قابلیت کل صدای دریافت شده را مسدود خواهد کرد. به طور کلی اگر مشکل میکروفن شما مربوط به کاهش نویز باشد، باید قابلیت Noise Reduction را در گوشی همراه خود غیرفعال كنيد تا این مشکل رفع شود.

برای پیدا کردن گزینه Noise Reduction ابتدا باید به بخش Settings گوشی خود بروید و در صفحه Settings، گزينه Call را انتخاب کنید. حالا در صفحه تنظیمات Call، گزینه کاهش سر و صدای مزاحم (Noise Reduction) را پیدا کرده و آن را غیرفعال كنيد. بعد از غیر فعال کردن این گزینه، یک بار گوشی خود را ری استارت کنید تا از اعمال تنظیمات اطمینان پیدا کنید و مشکل برطرف شود.

 

      ۴. ری‌ استارت کردن گوشی تلفن:

یکی از اولین اقدامات و شاید راهکار ساده ای که به ذهن کاربران می رسد تا این مشکل را رفع کنند، ری استارت کردن یا شروع دوباره گوشی همراه می باشد.

گاهی اوقات پیش می آید که یک شروع به کار تازه برای یک دستگاه اندروید نه تنها این مشکل که بسیار دیگری از خطاهای اندروید را نیز برطرف خواهد کرد.

شما می توانید بعد از ری‌ استارت کردن، کافی است شما دوباره یک بار تماس تلفنی برقرار کنید تا مطمئن شوید که مشکل حل شده است.