روش های بازاریابی آنلاین

روش های بازاریابی آنلاین بسیار مهم هستند و همان طور که از نامش پیداست، به صورت آنلاین می باشد و همه فعالیت های موجود در آن در بستر اینترنت انجام می شود.

بازاریابی آنلاین چیست؟

در ادامه این مطلب قصد داریم روش های بازاریابی آنلاین به شما معرفی نماییم که می تواند کمک کننده باشد. با شناخت هر یک از روش های بازاریابی آنلاین، شما می توانید به بررسی و مقایسه آن ها بپردازید.

این روش ها عبارتند از:

بازاریابی شخصی:

یکی از این روش ها، بازاریابی شخصی است که می تواند فقط مواردی را شامل شود که مربوط به خود شخص می باشد. مانند: اطلاع دادن به شبکه روابط و دوستان، تهیه بیزینس کارت و…

بازاریابی مقاله:

شما می توانید از این روش برای نوشتن مقاله و ارسال کردن آن به دایرکتوری های مربوط به مقاله در وب برای روش های بازایابی آنلاین استفاده نمایید. با استفاده از این امکان، می توانید یک پیوند ورودی به سایت خودتان در بخش بیوگرافی نویسنده بگذارید که این ویژگی بسیار می تواند مهم و کاربردی باشد، زیرا که اگر افرادی به دنبال مقاله یا اطلاعاتی از این قبیل باشند، می توانند به سایت شما مراجعه کنند.

 پس با استفاده از این روش می توانید به راحتی ترافیک سایتتان را افزایش دهید و در گوگل رتبه خوبی بگیرید.

بام مارکتینگ (Bum marketing ) :

این روش کمی مانند روش بازاریابی مقاله می باشد با این تفاوت که در بام مارکتینگ باید کلید واژه هایی را انتخاب نمایید که نسبت به بقیه برتری داشته باشد.

بازاریابی تالار گفتگو:

با استفاده از بازاریابی تالار گفتگو، می توانید با افرادی در یک مکان جمع شوید و از مشکلات و استراتژی های بازاریابی آنلاین بحث و گفتگو کنید.

یکی از ویژگی های برتر این نوع بازاریابی، افزایش ترافیک است که شما می توانید از از این انجمن ها، یک پیوند بازگشتی به سایت خود داشته باشید که این پیوند می تواند در زیر پستی که شما تهیه کردید، قرار بگیرد.

بازاریابی ای زین (Ezine):

یکی از روش های بازایابی آنلاین می باشد که شما با استفاده از آن می توانید یک مجله الکترونیکی را راه اندازی کنید. شما با ایجاد ای زین(Ezine)، می توانید بخش اصلی کسب و کار خود را راه اندازی نمایید.

اگر شما از Ezine به عنوان یک فضای تبلیغاتی استفاده نمایید و در آن به خرید و فروش بپردازید، سایت شما با خوانندگان هدفی مواجه می شود که شاید دوست داشته باشند مشتریان شما هم بشوند.

 

روش های بازاریابی آنلاین

 

آگهی نامه:

یکی دیگر از روش های بازاریابی آنلاین را می توان آگهی نامه در نظر گرفت که شما می توانید سایت خود را روی وبسایت های طبقه بندی شده موجود در اینترنت مانند USfreeads.com تبلیغ کنید.

لازم به ذکر است که این روش، هم به صورت رایگان و هم به صورت پرداختی قابل دسترس می باشد که سهولت استفاده شما را فراهم آورده است.

فهرست سازی:

فهرست سازی در بازاریابی آنلاین می تواند کاربردی باشد و جزو روش های بازایابی آنلاین است. در فهرست سازی می توان یک پایگاه داده ایجاد کرد که از مشترکین تشکیل شده است. با استفاده از فهرست سازی می توانید با پیشنهادات و آگهی های خود با مشترکین در تماس باشید.

مشترکین کسانی هستند که وقتی در ای زین (Ezine) شرکت می کنند یا آدرس ایمیل خود را به شما می دهند که امکان دانلود رایگان در آن وجود دارد، به فهرست آن پایگاه داده وارد می شوند.

بازاریابی ویروسی:

با استفاده از این نوع بازاریابی که یکی از روش های بازایابی آنلاین است، می توانید چیزی را ایجاد کنید که مردم ترجیح می دهند سری بزنند و آن را به اشتراک بگذارند مانند: ویدئوی خنده دار دار یا ایمیل های بامزه. این کار می تواند لینک های سایت شما را افزایش دهد و هم چنین، به برندسازی سایت شما کمک خواهد کرد.

اعلامیه و رپرتاژ آگهی :

همان طور که می دانید، اعلامیه و رپورتاژ بیشتر برای افزایش یازدید کنندگان ایجاد می شود ک این اعلامیه ها می توانند در کانال ها یا سایت های خبری مختلف نمایش داده شوند.

این روش که از روش های بازایابی آنلاین است، به شما کمک می کند تا بتوانید یک اطلاعیه ی رسمی برای سایت خود ایجاد کنید و آن را به یک یا چند سایت درج اعلامیه مانند com، سابمیت کنید.

بازاریابی آراس اس (RSS):

بازاریابی آراس اس یکی دیگر از روش های بازاریابی آنلاین استکه این روش در مقایسه با روش های دیگر نسبتاً جدید است که می تواند کاربردهای زیادی را برای شما فراهم آورد و در پی مشکلات هرزنامه ها در بازاریابی ایمیلی واقعاً محبوب شده است.

آراس اس با فیدهای آر اس اس کار می کند که باید از طریق سایت تولید شوند. افراد می توانند در این فیدهای آراس اس مشترک شوند و محتوای سایت را از طریق آراس اس خوان بازدید کنند. مردم از این طریق می توانند تا محتوا را مستقیماً روی دسکتاپ خودشان دریافت کنند.

بازاریابی وبلاگ:

یکی دیگر از روش های بازاریابی آنلاین که ساده و در عین حال بسیار محبوب در میان بازاریاب ها است، بازاریابی از طریق وبلاگ می باشد. اکثر شما می دانید که وبلاگ یک مجله آنلاین است که افراد می توانند به صورت روزانه در آن مطلبی قرار دهند، آن را منتشر و به روز رسانی کنند.

این روش به یک پلتفرم بلاگینگ مانند ورد پرس یا بلاگر نیاز دارد. وبلاگ، از آن دسته موضوعاتی است که موتورهای جستجوگر به آن ها اهمیت می دهد و آن ها را دوست دارد.

 

بازاریابی آنلاین شامل چه روش هایی می شود؟

 

بازاریابی ویدئویی:

یکی دیگر از روش ها را می توان بازاریابی ویدئویی در نظر گفت که بسیار کمک کننده می باشد. شما می توانید با این روش، یک ویدئو را روی سایت هایی که اجازه دارید، آپلود کنید تا مردم تماشا کنند.

لازم به ذکر است که رسانه در هر نوعش می تواند تاثیر بسیار خوبی روی سایت شما داشته باشد. یوتیوب، سایت محبوبی است که امکان آپلود ویدئو را به شما می دهد.

بوکمارکینگ اجتماعی:

شیوه ی نهایی و البته کاربردی در بازاریابی را می توان بوکمارکینگ اجتماعی معرفی کرد که روشی موثر برای روش های بازایابی آنلاین می باشد. افراد می توانند برای بوکمارک کردن، از یکسری سایت های نشانه گذاری آنلاین که تعدادشان کم نیست، استفاده نمایند.

شما می توانید برای افزایش ترافیک سایت خود، این دکمه های بوکمارکینگ را در سایت یا وبلاگتان اعمال کنید تا نمایش داده شود و از این طریق می توانید کاربران بیشتری را به سایت خود جذب نمایید که این ویژگی بسیار کاربردی برای افراد مبتدی می باشد.