مهم ترین معیارهای خرید قالب وردپرسی چیست؟

خرید قالب وردپرسی یکی از مهم ترین عوامل در طراحی سایت می باشد که باید به آن توجه شود. امروزه با پیشرفت دنیای تکنولوژی، هر کسب و کاری به یک سایت نیاز دارد. وردپرس تنها سایتی است که با کمک آن می توانید سایت خود را بدون کدنویسی راه اندازی کنید. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

داشتن سایت می تواند در فروش محصولات شما کمک کند و یا درآمد کسب و کار شما را افزایش دهد. شما به عنوان یک فرد مبتدی، می توانید با استفاده از وردپرس، سایت خود را راه اندازی کنید و از این طریق به کسب درآمد بیشتری برسید.

وردپرس، برای راه اندازی نیاز به یکسری امکانات دارد. یکی از این امکانات، قالب ها هستند. قالب ها می توانند ظاهر سایت شما را جذاب تر نشان دهند و شما می توانید قالبی را انتخاب کنید که مشتری پسند تر باشد و بتواند توجه کاربران را جلب کند. پس اگر شما قصد دارید قالب سایت را انتخاب کنید، باید ابتدا معیار های انتخاب قالب را بشناسید و با توجه به همان معیارها بهترین قالب را برگزینید.

مهم ترین معیار های خرید قالب وردپرسی چیست ؟

مهم ترین معیارهای خرید قالب وردپرسی چیست؟

بهتر است بدانید که برای ساخت قالب یک سایت، از زبان ساختاری HTML5 و زبان نشانه گذاری CSS3 استفاده می شود. اما در وردپرس این ترکیب متفاوت می باشد. در قالب های وردپرسی از زبان ساختاری HTML5 و زبان نشانه گذاری CSS3 و زبان برنامه نویسی JavaScript و نیز PHP بهره گرفته می شود.

در ادامه چندین معیار برای خرید قالب وردپرسی را برای شما آورده ایم که می تواند به شما کمک کند. این معیارها عبارتند از:

قیمت مناسب:

همه ما زمانی که قصد داریم چیزی را بخریم، ابتدا به بودجه و هزینه آن توجه می کنیم. در بحث خرید قالب نیز به همین صورت است و شما باید بهترین قالب را با توجه به بودجه در نظر گرفته شده خود بخرید.

نکته قابل توجه این است، قیمتی که به ازای قالب وردپرسی می پردازید می بایست به قدری باشد که آن قالب نیاز های شما را بر طرف کند.

و نکته دیگری که بسیار حائز اهیمت می باشد، این است که در خرید قالب، باید مراقب سایت های غیر مرجع و فیک و کلاهبرداری باشید تا دچار مشکلات خاصی نشوید و هزینه های گزافی را پرداخت نکنید.

ریسپانسیو بودن:

ریسپانسیو بودن یکی از آن معیار هایی است که اگر قالب شما از آن پشتیبانی نکند، ممکن است کاربران زیادی را از دست بدهید پس در خرید قالب وردپرسی باید به این مورد توجه کنید. ریسپانسیو بودن به این معناست که سایت شما در تمامی دستگاه ها مانند: کامپیوتر، تبلت، گوشی همراه و… به صورت استاندارد نمایش داده شود.

پس توجه کنید که این مورد بسیار می تواند بر روی جذب کاربر تاثیرگذار باشد. علاوه بر این مورد، شما با ریسپانسیو بودن می توانید رتبه بهتری نیز در نتیج گوگل به دست آورید.

هم چنین، سایت هایی که از خاصیت ریسپانسیو بودن برخوردار هستند، مدیریت آن ها نسبت به سایت های غیر ریسپانسیو بودن، ساده تر و راحت تر می باشد.

سازگار بودن با مرورگر ها:

این مورد نیز در خرید قالب وردپرسی بسیار مهم می باشد. ممکن است شما هم با این مورد رو به رو شده باشید که وارد سایتی شده اید که فقط در یک مرور گر خاص مثلا گوگل کروم و یا موزیلا فایر فاکس به درستی لود نشوند. در این گونه مواقع، معمولا با خطایی به صورت زیر مواجه خواهید شد:  “برای استفاده بهتر با مرور گر فایر فاکس وارد شوید”

این مشکل و عدم سازگاری با همه مرورگر ها می تواند مشکلاتی را برای سایت شما به وجود آورد. یکی از آن مشکلات که بسیار هم مهم است، کاهش اعتماد و کاهش بازدید کاربران سایت خواهد بود.

اگر سایت شما از بازدید کمی برخوردار باشد، نمی تواند در نتایج گوگل رتبه خوبی را کسب و این یک مشکل بزرگ است که برای رتبه آوردن، باید راه های زیادی را امتحان کنید. در حالی که اگر قالبی را انتخاب کنید که با تمامی مرورگرها سازگاری داشته باشد، دیگر نیازی به این کارها نیست.

چند نمونه از معیارهای انتخاب قالب وردپرس

مطابق با نیازهای سایت شما:

یکی از اصلی ترین معیار خرید قالب وردپرسی را می توان همین تناسب با نیاز های سایت در نظر گرفت. با یک مثال توضیح می دهیم.

فرض کنید که شما یک سایت فروشگاهی دارید، برای این سایت شما نمی توانید قالب آموزش آنلاین وردپرسی را انتخاب نمایید چون نیاز های شما را بر طرف نمی کند و از نظر ساختاری ، محتوایی و افزونه نمی تواند به شما کمک کند تا سایت فروشگاهی خود را راه اندازی کنید.

سازگاری با افزونه ها:

شما با استفاده از افزونه ها یا همان پلاگین ها، می توانید به امکانات بسیار زیادی دست پیدا کنید. یکی دیگر از معیارهای انتخاب قالب وردپرس این است که شما باید چک کنید که آیا قالب انتخاب شده، می تواند با افزونه های مختلفی سازگاری داشته باشد یا خیر؟

اگر سازگاری نداشت، بهتر است آن را انتخاب نکنید، زیرا ممکن است در آنیده افزونه ای را برای سایت خود دانلود کنید که با این قالب در تضاد باشد و احتمال این که سایت شما دچار مشکلاتی شود، وجود دارد.

کم حجم بودن:

قالبی که برای وردپرس انتخاب می کنید، نباید حجم بالایی داشته باشد. قالبی که دارای محتوا های زیاد و غیر کابردی و انیمیشن های سنگین باشد ، سنگین است و قالب سنگین، باعث می شود که سرعت لود و بارگذاری صفحه های سایت کاهش پیدا کند و روی سئو سایت شما تاثیر بدی داشته باشد.

سازگاری با رسانه ها و شبکه های اجتماعی:

انتخاب قالب وردپرس و سازگاری آن با شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی، یکی دیگر از عوامل خرید قالب وردپرسی می باشد که از مهم ترین بخش های هر سایتی به شمار می رود، زیرا کاربران زیادی وقت خود را در این شبکه ها می گذرانند و شاید بخواهند که سایت شما را از طریق شبکه های اجتماعی نیز دنبال کنند.

پس سازگاری با رسانه ها و شبکه های اجتماعی فاکتوری حیاتی برای قالب ها است. اگر سایت شما با رسانه های مختلف اجتماعی سازگار باشد، می تواند نرخ تعامل خود با کاربران را افزایش دهند و همین مورد باعث می شود که سایت شما بازدید بیشتری را تجربه نماید و در نتایج گوگل نیز از رتبه خوبی برخوردار شود.

بهتر است شما قالبی را تهیه و خریداری کنید که از سطح سازگاری بالایی با رسانه ها و شبکه های اجتماعی برخوردار باشد تا بتواند کاربران شما را افزایش دهد.