مهم ترین مهارت های کارشناس دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ یکی از مباحث پر بازدید و کاربردی دنیای امروزه به حساب می آید. با پیشرفت تکنولوژی، هر کسب و کاری به دیجیتال مارکتینگ نیاز دارد. در ادامه بیشتر صحبت خواهیم کرد.

اگر شما قصد دارید به یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ تبدیل شوید، باید به یکسری مهارت‌ها دست پیدا کنید و آن ها را یاد بگیرید. کارشناس دیجیتال مارکتینگ باید در تمامی حوزه ها و مباحث  بازاریابی و دیجیتال مارکتینگ تسلط کافی و لازم را داشته باشد.

درسته که کارشناس باید در تمامی زمینه ها یکسری اطلاعات داشته باشد، اما اگر می خواهید به طور حرفه ای به این کار ادامه دهید، باید یکی از حوزه ها و مباحث آن را انتخاب و در آن خبره شوید.

مهارت های یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ

مهارت های کارشناس دیجیتال مارکتینگ

ابزارهای تحلیل:

شما به عنوان کارشناس دیجیتال مارکتینگ، یکی از مهم ‌ترین مهارت‌هایی که باید آن را یاد بگیرید، مبحث سئو و رشد سئوی سایت است. پس اگر در این زمینه فعالیت دارید، باید با ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس و گوگل سرچ کنسول آشنایی داشته باشید و بتوانید شبکه‌های اجتماعی را با استفاده از ابزارهای مختلف تحلیل نمایید.

کار با رسانه‌های اجتماعی:

بازاریابی در شکبه های اجتماعی یکی از مهم ترین مهارت ها محسوب می شود، زیرا که افراد زیادی از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند و شما می توانید با آن ها ارتباط برقرار کنید. پس یادگیریی کار کردن در شبکه های اجتماعی مهم است. از جمله شبکه های اجتماعی مانند:

  • فیس‌بوک
  • اینستاگرام
  • توییتر
  • پینترست
  • لینکدین

دانش فنی:

برای تبدیل به یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ، علاوه بر اطلاعات لازم در این باره، باید در حوزه فنی هم توانایی های لازم را داشته باشید. توانایی فنی یا دانش فنی به است معناست که شما باید با برنامه نویسی سایت، کار با وردپرس، آشنایی با زبان های برنامه نویسی و مباحثی در این زمینه آشنا باشید و کار کرده باشید.

ارتباط با افراد فعال:

علاوه بر دوره های آموزشی که در بستر اینترنت نیز وجود دارد و می توانید از آن ها استفاده کنید، پیشنهاد می کنیم که با افراد باتجربه و سرشناس در این حوزه ارتباط داشته باشید، زیرا که این افراد یکسری تجربیاتی دارند که در هر دوره آموزشی پیدا نخواهد شد و می تواند کمک شایانی به شما بکند.

ایمیل مارکتینگ:

ایمیل را می توان یکی از قدیمی ترین مهارت ها در دیجیتال مارکتینگ در نظر گرفت. شما با این مهارت می توانید به افراد ارتباط برقرا کنید و از طریق به بازاریابی بپردازید. ارسال خبرنامه و ارسال اطلاعیه از جمله کارهایی است که با ایمیل می توانید انجام دهید.

دریافت گواهینامه بازاریابی دیجیتال:

اگر شما به دنبال کار دیجیتال مارکتینگ هستید، باید با استفاده از دوره های آموزشی، به یادگیری دیجیتال مارکتینگ بپردازید. دوره های آموزشی که در اینترنت بسیار زیاد است، یکی از سریع‌ترین و کارآمدترین راه‌ها برای تبدیل شدن به یک متخصص بازاریابی دیجیتال می باشد.

اگر شما بتوانید از یک شرکت معتبر گواهینامه بازاریابی را کسب نماید، می توانید به دیگران نشان دهید که یک کار بسیار جدی است و می تواند به افزایش هر کسب و کاری کمک کند.

لازم به ذکر است که داشتن گواهینامه تنها کافی نیست. به این معنی که شما باید علاوه بر داشتن گواهینامه، به صورت فنی و عملی نیز بتوانید از پس این کار بر بیایید تا دیگران بتوانند به شما اعتماد کنند.

کارشناس دیجیتال مارکتینگ

اجرای کمپین‌های بازاریابی محتوایی:

محتوایی که در بازاریابی از آن استفاده می کنید، باید دارای یکسری ویژگی ها باشد. محتوایی که شما از آن استفاده می کنید، می‌تواند به صورت متن، فیلم یا صوت باشد. ویژگی های محتوا مانند:

  • راضی کردن کاربر
  • هرچه کاربر می خواهد، به او بدهد.
  • تشویق و تحریک کاربران برای خواندن محتوا
  • سئو شده و بهینه شده باشد
  • بتواند رتبه خوبی دریافت کند

نکته دیگر در رابطه با محتوا این است که در قالب‌های مختلفی مانند مقالات، فیلم‌های یوتیوب و پادکست‌ها می توانند منتشر شوند.

آگاهی به آخرین‌ به روز رسانی‌ها :

نکته ای که در بازاریابی وجود دارد، این است که به طور مداوم می تواند دستورالعمل های آن تغییر کند. پس شما به عنوان یک کارشناس در زمینه دیجیتال مارکتینگ، باید همیشه خودتان را با این به روز رسانی ها همراه کنید و  هیچ گاه یادگیری شما در این زمینه به پایان نخواهد رسید و مدام می توانید به موارد جدیدی برسید که تاکنون با آن ها سروکار نداشته اید.

بسیاری از افراد، به دلیل هیجان و همین ویژگی پایان ناپذیری و این که می توانند همیشه چیزهای جدیدی را یادبگیرند، به این شغل روی می آورند و مشتاق می شوند.

از کجا باید یادگیری دیجیتال مارکتینگ را شروع کرد؟

اگر شما قصد دارید یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ بشوید، باید دقت کنید که همیشه به روزترین منابع را برای یادگیری انتخاب کنید. زیرا به دلایلی که در بالا به آن اشاره کردیم، منابع دیجیتال مارکتینگ هیچ گاه تمام نخواهد شد و شما باید خودتان را با آن همراه کنید.

شما می توانید برای استفاده از منابع خارجی از سایت‌هایی مانند هاب‌اسپات و انستیتو دیجیتال مارکتینگ استفاده کنید.

آیا می‌توان بدون تجربه‌ کارشناس دیجیتال مارکتینگ شد؟

آیا می‌توان بدون تجربه‌ کارشناس دیجیتال مارکتینگ شد؟

بله. هرکسی که به این شغل وارد می شود، از همان ابتدا تجربه ای نداشته و کم کم و با یادگیری حوزه های مختلف در دیجیتال مارکتینگ و هم چنین، به روز رسانی های موجود در این زمینه، توانسته است تجربه ای کسب کند و کارش را شروع کند.

یکی از کارهایی که می تواند تجربه ای برای شما محسوب شود، کارآموزی است. شما می توانید برای شرکت‌هایی که در حوزه  دیجیتال مارکتینگ فعالیت دارند، کار کنید و از این طریق تجربه خود را افزایش دهید.

درآمد دیجیتال مارکتینگ در ایران چقدر است؟

درآمد دیجیتال مارکتینگ را نمی‌توان یک میزان درآمد ثابت در نظر گرفت و قطعا گفت که در هر ماه چه مقدار می توانید کسب کنید. اما کترین حقوقی که می تواند به این کر اختصاص یابد، ۵۰۰ هزارتومان است و بیشترین مقداری که از این شغل می توانید کسب کنید، ۳۰ میلیون تومان می باشد. توجه به این نکته الزامیست که حقوق یک کارشناس دیجیتال مارکتینگ به موارد زیر بستگی دارد:

  • میزان سابقه
  • نوع شغل
  • کشوری که در آن کار انجام می‌شود