چرا دوربین گوشی تار عکس میگیرد

چرا دوربین گوشی تار عکس میگیرد

دوربین گوشی تارعکس میگیرد،تابحال شما عزیزان بسیار با این مسئله مواجه شدید و برای بسیاری از کاربران دوربین گوشی خیلی حائز اهمیت بوده،بعضی به تفکر اشتباه که داشتند از اینکه مدل گوشی بالاتر باشد دوربین آن بهتر عکس برمی دارد درصورتیکه شاید شما گرانترین گوشی را تهیه کنید ولی باز هم از دوربین آن ناراضی باشید در ادامه مطلب با سایت ما عصر اطلاعات  همراه باشید.

از دلایلی که دوربین گوشی تار عکس میگیرد کثیف شدن لنز دوربین هست که توصیه می شود با یه دستمال نرم و لطیف لنز دوربین گوشی خود را تمیز کنید.دلیل دیگر که دوربین گوشی تار عکس میگیرد اینست که تغییر در تنظیمات گوشی صورت گرفته که قبل از اینکه به تعمیر و تعویض دوربین گوشی اقدام کنید بهتر است تنظیمات دوربین را بررسی و درصورت تغییر آن را اصلاح کنید.

دلیل دیگری که دوربین گوشی تار عکس میگیرد مایعات می باشد همیشه در خوردن نوشیدنی مراقب باشید چون وارد شدن مایعات به داخل گوشی عملکرد دوربین را بطور کامل از کار می اندازد.

دلیل دیگر که دوربین گوشی تار عکس میگیرد،بهتر است مراقب گوشی خود در مقابل ضربه باشید چون باعث می شود برد دوربین و گوشی صدمه ببیند روی دوربین خط و خش بیفتد و بعملکرد دوربین گوشی را مختل کند.

ریست کردن و آپدیت کردن 

دلیل دیگری که دوربین گوشی تار عکس میگیرد راه حلی پیشنهاد می کنیم که تاثیر گذار است ریست کردن و بازگشت به تنظیمات کارخانه میباشد که متاسفانه با اینکار اطلاعات شما از بین می رود،پس از قبل از اینکار حتما از داده های مهم گوشی خود بکاپ بگیرید.

دوربین گوشی تار عکس میگیرد،در بعضی از نسخه های سیستم عامل اندروید باگ هایی در اپ دوربین گوشی وجود دارد که باعث فوکوس کردن دوربین در خارج از محدوده تصویر میشود،بهترین راه حل برای این مشکل آپدیت سیستم عامل گوشی به نسخه جدیدتر است تا باگ های قبلی رفع شود.

فوکوس گوشی چیست و کدامیک قابلیت بهتری دارد؟

دوربین گوشی تار عکس میگیرد،یکی از مهم ترین قابلیت هایی که شرکت های سازنده ی گوشی های هوشمند به دوربین اضافه کرده اند فوکوس گوشی می باشد که باعث می شود دوربین گوشی شما در زمان فیلم بردازی و یا تصویر برداری کیفیت بالاتری و عکس ها دارای فوکوس زیبا تری داشته باشد.

فوکوس دستی: در صورتی که شرکت های سازنده ی گوشی های هوشمند لنز دستی استفاده کنند برای تنظیمات فوکوس در زمان تصویر برداری کار خیلی سختی متحمل می شوید.
فوکوسی اتوماتیک: شرکت های سازنده در این نوع گوشی ها لنز اتوماتیک بکار برده اند که برای تصویر برداری (فیلم و عکس ) دوربین گوشی بصورت اتوماتیک فاصله اجسام را اندازه گیری می کند به همین دلیل تصویر برداری از کیفیت بسیار بالا و زیبایی بیشتری برخوردار است.

تکنولوژی های فوکوس خودکار automatic focus در صورتیکه بخواهید تصویر برداری زیبایی داشته باشید باید از قابلیت فوکوس خودکار در گوشی های هوشمند استفاده کنید فوکوس خودکار داری چند تا قابلیت بسیار مهم برای تصویر برداری بهتردارد که به آن اشاره می کنیم.

دوربین گوشی تار عکس میگیرد،دوربین گوشی را ثابت نگه دارید به گونه ای که زمان تصویر برداری دوربین لرزش نداشته باشد تا لنزهای گوشی بصورت اتوماتیک فاصله ی دوربین با اجسام را اندازه گیری کند و تصویر زیباتری برای شما ضبط کند.
اجسامی که می خواهید از آن ها تصویر برداری کنید باید در کادر باز شده در زمان فیلم برداری قرار گیرید تا این فوکوس خودکار با سرعت و کیفیت بالاتری انجام شود.

فوکوس کنتراست و یا cdaf، اکثر شرکت های سازنده ی گوشی های هوشمند از تکنولوژی فوکوس کنتراست استفاده می کنند.این تکنولوژی دارای حرکت دوربین گوشی بصورت جلو و عقب است به گونه ای که بتواند فاصله بین سوژه و دوربین با سرعت بسیار بالا با دقت زیاد اندازه گیری کند.

حل مشکل فوکوس نکردن دوربین گوشی با تکان دادن

دلیل دیگر که دوربین گوشی تار عکس میگیرد اینست که در برخی از گوشی های هوشمند تکان خوردن سنسور دوربین،گیر کردن و عملکرد نادرست فوکوس است که برخی از کاربران برای حل موقت این مشکل پس از باز کردن اپ دوربین و قبل از ثبت عکس گوشی را به آرامی تکان میدادند تا سنسور فعال شود و پس از آن شروع به عکسبرداری میکنند،این ترفند نه تنها مشکل تار شدن دوربین گوشی سامسونگ بلکه هزاران دستگاه را حل کرده است.

دوربین گوشی تار عکس میگیرد،دلیل دیگر که سوئیچ کردن بین حالت های دروبین است که می توان گفت ترفندی دیگر برای رفع مشکل تار شدن دوربین گوشی های هوشمند،سوئیچ کردن حالت دوربین است،برای اینکار ابتدا در اپ دوربین به عنوان مثال حالت دوربین (Camera Mod) را بر روی Beauty Face قرار دهید و سپس آن را مجددا بر روی Auto تنظیم کنید، این ترفند مشکل فوکوس نکردن دوربین گوشی و تار شدن عکس را در بسیاری از موارد حل میکند.