چه هاستی برای وردپرس مناسب است؟

همان طور که می دانید، وردپرسی یکی از بهترین سیستم های مدیریت محتوا محسوب می شود که برای راه اندازی آن به هاست مناسب نیاز دارید. در ادامه به بررسی این موضوع می پردازیم.

هاست چیست؟

ابتدا باید بگوییم هاست چیست و چرا در راه اندازی وردپرس به هاست نیاز داریم؟

هاست چیست؟

هاست یک میزبانی وب می باشد و درواقع، شما با کمک هاست می توانید فضایی را برای سایت خود ایجاد کنید که بتوانید مطالب و محصولات خود را در آنجا قرار دهید و بارگذاری کنید.

شرکت های هاستینگ زیادی وجود دارند که می توانید سایت خود را به آن ها بسپارید تا هاست مناسب را برای سایت شما انتخاب و آن را اداره کنند.  

با توجه به این موضوع که سیستم مدیریت محتوا وردپرس، طرفداران زیادی دارد و بیش از ۸۰ میلیون سایت در سراسر جهان با استفاده از سیستم مدیریت محتوا وردپرس راه اندازی شده اند، این سرویس بسیار کارآمد خواهد بود.

پس شما برای راه اندازی سایت، باید هاست مناسبی را خریداری نمایید و با خرید هاست برای وردپرس، خیال شما از بابت امنیت سایت راحت خواهد بود، زیرا کانفیگ های هاست وردپرس تمامی موارد مربوط به امنیت سایت را بررسی کرده و به راحتی می توانید با رعایت نکاتی ساده، امنیت سایت خود را تامین کنید.

در ادامه به شما ویژگی های مهمی که باید در خرید هاست به آن دقت کنید را بیان می کنیم تا با بتوانید با کمک این ویژگی ها و خصوصیات، هاستی را انتخاب کنید که برای سایت شما گزینه مناسبی باشد.

ویژگی های هاست مناسب برای وردپرس

این ویژگی ها عبارتند از:

  • ظرفیت و رم:

گام اول و مهم ترین گزینه ای که در هنگام خرید هاست باید توجه ویژه ای به آن داشته باشد، رم و ظرفیت هاست می باشد، زیرا که اگر هاست شما فضا یا همان ظرفیت کمی داشته باشد، نمی توانید سایت خود را راه اندازی کنید. البته این گزینه به نوع سایت شما نیز بستگی دارد. پس، به هر میزانی که رم و ظرفیت هاست بالا باشد، به همان اندازه سایت شما سریع تر بوده و می تواند عملکرد بهتری داشته باشد و هرچه سایت شما سریع تر باشد، کاربران تجربه بهتری را کسب خواهند کرد.

  • آپ تایم بالا:

آپ تایم نیز از ویژگی های مهم هاست می باشد. آپ تایم  به معنای پایداری هاست است و یعنی در طی یک سال تعداد قطعی هاست است. حال هرچه مقدار آپ تایم یک هاست بالا باشد، یعنی سایتی که بر روی آن هاست قرار می گیرد با کمترین مشکل در طول سال مواجه می شود. برای داشتن یک هاست وردپرسی با کیفیت بهتر است به سراغ گزینه های بروید که آپ تایم هاست آن ها بیشتر از ۹۹.۴ درصد باشد.

  • میزان امنیت:

امنیت یکی از مهم ترین مواردی است که در هر موضوعی باید به آن توجه شود. در انتخاب هاست نیز، امنیت بسیار مهم و حیاتی می باشد، زیرا سایت شما اگر امنیت بالایی نداشته باشد، نمی تواند کاربران زیادی را جدب کند و درواقع، اعتماد کاربران نسبت به سایت شما از بین خواهد رفت. علاوه بر این، اگر سایت شما امنیتی نداشته باشد، نمی تواند در نتایج گوگل نمایش داده شود.

هاستی که از امنیت بالایی برخوردار نباشد، می تواند به راحتی مورد هجوم قرار بگیرد و همین موضوع باعث می شود که شما با مشکلاتی مواجه شوید.

برخی گمان می کنند همین که هاستی با امنیت بالا را انتخاب کردند، کافی است. درحالی که این گونه نیست و شما باید بعاد از راه اندازی سایتتان، به سراغ افزونه های امنیتی بروید و با دانلود و نصب آن ها، سایت خود را ایمن نمایید.

بهتر است بدانید که هاست های اختصاصی نسبت به هاست های اشتراکی بهتر هستند و می توانند امنیت سایت شما را افزایش دهند.

  • پهنای باند و انتقال اطلاعات:

یکی از ویژگی هایی که در انتخاب هاست وردپرسی باید به آن توجه داشت و بسیار مهم است، پهنای باند سرویس می باشد. پهنای باند به این معناست که به صورت همزمان چند کاربر می تواند از سایت شما استفاده کنند. با توجه به این تعریف، هرچه پهنای باند سایت شما بالاتر باشد، سرعت سایت شما افزایش می یابد و درواقع، بالا رفتن پهنای باند سایت وردپرسی باعث می شود تا تعداد کاربرانی که به صورت همزمان می توانند وارد سایت شما شود نیز افزایش پیدا کند. دقت کنید که اگر می خواهید سایتی راه اندازی کنید که کاربران زیادی از آن بازدید کنند، باید هاستی را انتخاب کنید پهنای باند بسیار زیادی داشته باشد.

  • افزودن دامنه و ایمیل:

اگر قصد دارید تا یک سایت وردپرسی حرفه ای داشته باشید، می توانید به سراغ هاستی بروید که امکان ایجاد دامنه های جانبی و سرویس ساخت ایمیل های اختصاصی را داشته باشد. با این کار سایت وردپرسی شما حرفه ای و درجه یک خواهد بود.

شرکت های هاستینگ و انتخاب هاست مناسب برای وردپرس
  • پشتیبانی تخصصی از سایت های وردپرسی:

به شرکت هایی که هاست های مختلفی را ارائه می دهند، شرکت های هاستینگ گفته می شود. شرکت هاستینگی که دارای تیم تخصصی برای رفع مشکلات سایت های وردپرسی باشد، می تواند بهترین گزینه برای شما باشد. از آن جایی که بیش از یک سوم سایت های دنیا از وردپرس استفاده می کنند، امروزه شرکت های هاستینگ مطرح دنیا، تیم تخصصی برای رفع مشکلات احتمالی سایت های وردپرسی دارند و می توانند به شما کمک کنند.

  • پشتیبان گیری روزانه از سایت:

شرکت هاس هاستینگ، کارهای زیادی را انجام می دهند که یکی از کارهای مهم و کاربردی آن ها، پشتیبان گیری از مطالب سایت شما می باشد. شرکت های هاستنیگ می توانند مطالب سایت شما به صورت روزانه یا هفتگی پشتیبان گیری کنند و بکاپ بگیرند. البته پشتیبان گیری این شرکت ها، به هزینه هایی که برای خرید هاست پرداخت می کنید و پلن هایی که شرکت های هاستینگ ارائه می دهند، بستگی دارد.

اگر سایت شما با مشکل مواجه شد، می توانید به سرعت از بکاپ اطلاعات خود استفاده کنید و نگران از بین رفتن اطلاعات سایتتان نباشید. داشتن پلن دقیق و منظمی برای بکاپ گیری از اطلاعات سایت تان، باید با توجه به میزان و حجم اطلاعاتی که به صورت روزانه بر روی سایت شما قرار می گیرد، انجام شود.