چگونه حافظه کش را  در وردپرس پاک کنیم؟

با استفاده از حافظه کش وردپرس، سرعت لود سایت خود را افزایش دهید تا رضایت کاربران را به همراه داشته باشید. می شود. اما استفاده از حافظه کش وردپرس می تواند مشکلاتی را نیز به همراه داشته باشد. در ادامه با ما همراه باشید.

معمولا برای ایجاد تجربه کاربری بهتر و بهبود عملکرد وب سایت از نظر سئو، وب سایت ها از حافظه کش استفاده می کنند. در واقع زمانی که شما یک نسخه کپی شده از وب سایت خود را برای کاربرانتان ارسال می کنید، وب سایتتان با سرعت بیشتری لود می شود و در نتیجه کاربر شما احساس بهتری را خواهد داشت.

کش سایت چیست؟

کش سایت چیست؟

همان طور که می دانید ممکن است سایت های مختلف با توجه به عملکرد و فعالیت هایی که در سایتشان دارند، بازدیدهای زیادی نیز داشته باشند.

بهتر است بدانید که اگر توسط یک مرورگر، درخواستی به سرور میزبان سایت مورد نظر ارسال شود، سرور باید یکسری محاسبات پیچیده را انجام دهد و محتوای نهایی صفحه درخواست شده را بازیابی کند و هدر، فوتر، سایدبارها و سایر موارد موجود در صفحه آن را جمع آوری کرده و از طریق مرورگر به کاربر نشان دهد.

گاهی پیش می آید که کاربران نتیجه ای ثابت را مشاهده می کنند، در این گونه مواقع سرور نتیجه نهایی را در حافظه کش خود ذخیره می کند تا بتواند در زمان دریافت آن را ارائه دهد. حال اگر روی هر یک از صفحات سایت خود تغییراتی را ایجاد کنید، حافظه کش بعد از اولین درخواستی که دریافت می کند، تغییرات را شناسایی خواهد کرد و دوباره به روزرسانی می شود و از آن لحظه به بعد آخرین نسخه سایت را به کاربران نشان خواهد داد.

این کار باعث می شود که سایت شما سریع تر به درخواست کاربران رسیدگی کند و هم چنین، این موضوع می تواند رضایت کاربران را نیز در بر داشته باشد.

آموزش حذف حافظه کش در وردپرس

بعد از این که دانستید حافظه کش چیست و چه کاربردی دارد، حال باید یاد بگیرید که چگونه حافظه کش وردپرس را پاک کنید. روش های زیادی برای پاک کردن حافظه کش وردپرس به صورت دستی وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده نمایید. در ادامه ما به برخی از این روش ها اشاره کرده ایم که عبارتند از:

آموزش حذف حافظه کش در  وردپرس4

مدیریت حافظه کش وردپرس از سمت سرور:

می توان گفت بخشی از پاکسازی حافظه کش به سرور مربوط می شود. برخی گمان می کنند که حافظه کش با کش وردپرس یکی است ولی اینگونه نیست و این دو با هم تفاوت هایی دارند. حافظه کش شامل موارد مختلفی مثل کش PHP، کش MySQL و موارد این چنینی می شود. کش سایت در واقع یک نسخه کپی از محتواها و فایل های قرار گرفته در وردپرس شما را تهیه می کند. در نتیجه اگر احساس کردید که پاک کردن کش وردپرس کمک کننده نبود، می توانید کش سرور خود را نیز پاکسازی کنید.

تخلیه حافظه کش مرورگر:

حذف کردن کش مرورگر فقط بر روی سیستم شما انجام می شود. بنابراین، اگر فکر می کنید که مشکل کش وردپرس در ابعاد بزرگ تری صورت می گیرد، این گزینه را نادیده گرفته و به سراغ موارد بعدی بروید.

پاک کردن حافظه کش وردپرس از روی فایروال وردپرس:

یک دیگر از راه های موثر در حذف حافظه کش وردپرس، فایروال وردپرس می باشد. نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که فایروال وردپرس نیز نوعی پروکسی معکوس محسوب می شود.

بهتر است بدانید قبل از اینکه ترافیک به وب سایت شما برسد، فایروال آن را بررسی و فیلتر می کند. تفاوت اصلی این دو در این است که از پروکسی معکوس برای بهبود عملکرد و از فایروال به منظور بهبود امنیت وب سایت استفاده می شود.

نکته قابل توجه دیگر این است که از فایروال برای افزایش امنیت یک وب سایت استفاده می کنند، به همین دلیل شما نمی توانید کنترلی روی آن داشته باشید و روی آن تغییرات انجام دهید.

استفاده از افزونه های مناسب:

همان طور که می دانید، افزونه های زیادی برای وردپرس وجود دارد که در اختیار کاربران قرار گرفته است و می توانید از آن ها استفاده نمایید.

یکی از راه های مناسب برای پاک کردن حافظه کش وردپرس، استفاده از افزونه های مناسب برای این کار است. این افزونه ها شرایطی را برای شما فراهم می کنند تا بتوانید به راحتی و در کوتاه ترین زمان ممکن کش وردپرس خود را تخلیه کنید.

پاک کردن حافظه کش وردپرس برای افزونه های مربوط به محتوا:

همان طور که در بالا اشاره کردیم، افزونه های بسیار زیادی در وردپرس وجود دارند که شما می توانید از آن ها به منظور تولید و بهینه سازی محتوای وب سایت خود استفاده کنید.

نکته مهمی که باید به آن دقت کنید این است که این افزونه ها با صفحات، تصاویر، ابزارک ها و بسیاری از بخش های اصلی وب سایت شما ارتباط مستقیم دارند، پس در صورتی که شما امکان مشاهده محتواهای به روز خود را ندارید، این احتمال وجود دارد که مشکل از حافظه کش یکی از این افزونه ها باشد.

در بسیاری از موارد با حذف افزونه حافظه کش وردپرس فعال روی وب سایتتان مشکل پیش آمده مرتفع می گردد. اما گاهی هم نیاز است که از یک افزونه بهینه سازی محتوا برای رفع این مشکل استفاده کنید.

چگونه حافظه کش را در وردپرس پاک کنیم؟

حذف حافظه کش وردپرس در زمان استفاده از CDN :

به طور کلی شبکه توزیع محتوا کمک می کند تا وب سایت های وردپرسی یک سطح بالاتر از کش سایت را در اختیار داشته باشند. در واقع زمانی که کاربری در هر نقطه از جهان درخواست مشاهده یکی از صفحات وب سایت شما را ارسال کند، شبکه توزیع محتوا یک نسخه کپی از وب سایت شما را از نزدیک ترین سروری که به موقعیت آن کاربر وجود دارد برای او ارسال می کند. بدین ترتیب نه تنها شما این شانس را خواهید داشت که محتوا کش شده را به سرعت برای بازدیدکنندگان خود ارسال کنید، بلکه این امکان را دارید که فاصله فیزیکی میان سرور میزبان وب سایتتان و کاربران را نیز تا حد زیادی از بین ببرید.

اگر قصد دارید که کش CDN خود را پاک کنید باید از شرکتی که خدمات فوق را به شما ارائه می دهند بخواهید تا این کار را بری شما انجام دهند.