چگونه AlexaRank کار می کند و آیا باید به آن توجه داشته باشید؟

چگونه AlexaRank کار می کند و آیا باید به آن توجه داشته باشید؟

چگونه AlexaRank کار می کند و آیا باید به آن توجه داشته باشید؟

بهتر است شما کاربران عزیز بیشتر با الکسا ورتبه بندی آن آشنا شوید واگر علاقمند به الکسا هستید  چگونه AlexaRank کار می کند و آیا باید به آن توجه داشته باشید؟ باعصراطلاعات همراه باشید.

در این مورد نوار آبی است و بر خلاف PageRank، آمار AlexaRank نشان می دهد که بیشتر مربوط به ترافیک و رسیدن به رتبه بندی موتور جستجوگر یا لینک های ورودی است، اما مانند PageRank احتمالا بهتر است به عنوان یک ابزار “سرگرم کننده” به جای روش قطعی تفسیر شود برای ارزیابی وب سایت بررسی می شود.

رتبه الکسا در رتبه

تصویر بالا تصویری است که از پایین سمت راست مرورگر من گرفته شده است. این نوارها برای هر سایت بازدید می کنند. PageRank (سبز) تغییر در هر صفحه در حالی که AlexaRank (آبی) برای کل دامنه ثابت است.  تلاش می کنیم وزن این دو معیار را نیز زیاد نکنیم، هر بار که به سایت مراجعه می کنیم، به خود می بینیم که به ما کمک کند که تعیین کند که آیا سایت ارزش دیدن آن را دارد، چقدر رتبه آن را دارد و چه محبوب است. مثلا اگر هر دو میله بالا  تمایل به بیشتر مراقبت  می خواهد به ارزیابی اینکه چرا یک سایت خاص انجام می شود خوب است.

AlexaRank چیست؟

Alexa.com یک موتور جستجو، یک دایرکتوری و یک نوار ابزار (از جمله خدمات دیگر) ارائه می دهد. این نیز دارای یک منبع به نام رتبه بندی ترافیک Alexa (با کلیک بر روی زبانه رتبه بندی ترافیک در بالای هنگامی که شما به Alexa.com دریافت می کنید)، که ما در حال تمرکز بر زمانی که ما مطالعه AlexaRank. شما می توانید هر نام دامنه را به فرم رتبه بندی ترافیک وارد کنید و الکسا داده های رتبه بندی فعلی را برای آن سایت بیرون خواهد کشید.

نوار آبی رنگ AlexaRank یک نمایش لحظه ای از رتبه بندی ترافیک کامل الکسا است که شامل نمودار هایی است که تاریخچه عملا هر وب سایت آنلاین را ردیابی می کند یا حداقل هر سایت الکسا “لمس می کند” یا در معرض آن از طریق نوار ابزار آن است. هر سایت رتبه بندی شده است، هر چه تعداد آن بهتر باشد، این مجموع سه ماه اخیر داده های ترافیک است.

رتبه ترافیک چیست؟

رتبه ترافیک بر اساس سه ماه از داده های ترافیکی جمع آوری شده از میلیون ها نفر از کاربران نوار ابزار الکسا است و اندازه گیری ترکیبی از بازدید صفحات و کاربران (رسیدن) است. به عنوان اولین قدم، الکسا روزانه تعداد بازدید و تعداد بازدید های صفحه را برای همه سایت های وب محاسبه می کند. رتبه بندی ترافیک اصلی الکسا براساس میانگین هندسی این دو مقیاس به طور میانگین در طول زمان (به طوری که رتبه یک سایت نشان دهنده تعداد کاربران که بازدید از آن سایت و همچنین تعداد صفحات سایت مشاهده شده توسط آن کاربران ) تغییر سه ماهه با مقایسه رتبه فعلی سایت با رتبه آن از سه ماه پیش تعیین شده است. به عنوان مثال، در تاریخ ۱ ژوئیه، تغییر سه ماهه تفاوت بین رتبه بندی بر اساس ترافیک در سه ماهه اول سال و رتبه بندی بر اساس ترافیک در سه ماهه دوم نشان می دهد.

نوار ابزار الکسا

همانطور که در توضیحات بالا ذکر شد، الکسا از داده های ارائه شده توسط کاربران آن نوار ابزار برای تولید آمار برای هر سایت استفاده می کند. اگر سؤالهای محرمانه در صفحه راهنمای رتبه بندی ترافیک الکسا رابخوانید، خواهید دید که الکسا برای سایتهای محبوب (شماره رتبه پایین رتبه) یادآوری می کند که داده ها با توجه به منبع نمونه بزرگتر دقیق تر هستند، اما برای رتبه بندی سایت های با رتبه کمتر از ۱۰۰،۰۰۰+، دقت می تواند باشد مشکوک اشتباه نگیرید – به یاد داشته باشید که شماره AlexaRank پایین تر است و محبوبیت سایت بیشتر است و نوار آبی دیگر نیز خواهد بود.

شخصا هرگز از نوار ابزار الکسا استفاده نمیکنم و شک دارم که کاربر متوسط ​​نوار ابزار نماینده کاربر معمولی وب است. از این رو من به AlexaRank اعتماد نخواهم کرد. با این حال به عنوان یک ابزار تماشای روند، من فکر می کنم AlexaRank ارزشمند است و قطعا مفید است برای تحقیق در سایت های دیگر، از آنجا که داده ها عمومی است.

AlexaRank VS PageRank

یکی از چیزهایی که من در مورد رتبه PageRank گوگل دوست ندارم این است که اغلب سایت ها می توانند از یک رتبه بندی به خصوص رتبه بالا به عنوان یک رتبه PageRank 6 لذت ببرند و در عین حال ترافیک بسیار کمی نیز دارند. همانطور که قبلا گفته شد،  اعتماد به PageRank اغلب می تواند به سطح بالا به لطف تعداد انگشت شماری از لینک ها از سایت های PageRank بسیار بالا افزایش یافته است. به عنوان مثال اگر شما صاحب یک سایت ۷ یا ۸ PageRank هستید، می توانید چند لینک را به سایت های دیگر خود بفرستید و به آنها امتیاز PageRank 5 یا ۶ بدهید. بنابراین PageRank لزوما نشان دهنده محبوبیت ترافیک نیست و یا در نظر گرفته نمی شود، اما اگر مانند من می خواهم یک سایت را ارزیابی کنم (احتمالا برای خرید آن)، شما واقعا باید تعداد ترافیک را بدانید.

از سوی دیگر، AlexaRank مربوط به زمانی است که به تعداد واقعی ترافیک می آید. در حالی که هیچ چیزی در مورد کیفیت این ترافیک یا منبع به شما نمی گوید، شما حداقل می دانید که ترافیک وجود دارد. اگر من در سایت با رتبه Page رتبه بالا قرار بگیرم، اما من یک AlexaRank پایین را می بینم، من بیشتر مایل به فکر می کنم که سایت به جای ایجاد ترافیک، “لینک خوبی” است، هرچند قطعا هر دو متغیر وابسته هستند. اگر هر دو AlexaRank و PageRank بالا هستند من مطمئن هستم که سایت محبوب و معتبر است.

البته این همه نسبی است. آنچه که “ترافیک بالا” در نظر گرفته شده توسط وضعیت الکسا ممکن است برای شما چیزی نباشد. به عنوان مثال به BlogTrafficSchool.com مراجعه کنید. همانطور که تایپ شده است AlexaRank از ۴۳،۸۳۷، رتبه بسیار محترم است. واز آمار سرورم می دانید که ترافیک واقعی به سایت جایی در نزدیکی ۲۰۰-۴۰۰ بازدید کننده در هر روز است – که شگفت آور نیست.

آیا AlexaRank مهم است؟

خوب است از AlexaRank بهره مند باشیم ومورد توجه  بیشتری قرار بدهیم ، همانند PageRank. این یک ابزار مفید برای ارزیابی وب سایت و محاسبه تخمین بسیار خشن از آن ترافیک است. باید آمار آماری “روند” را در نظر گرفت که در مقایسه با هر چیزی دقیق است و به خوبی در این نقش کار می کند، زیرا این داده ها را در یک دوره سه ماهه نورد جمع می کند.

من بهینه سازی موتورهای جستجوگر و مدیران وب را برای نصب افزونه SearchStatus به FireFox تشویق می شودتا شما به طور فعال از AlexaRank سایت مطلع شوید، اما از اهمیت دادن به آن در تصمیم گیری مهم  استفاده کنید.