کارت بانکی هوشمند جدید EMV

کارت بانکی هوشمند جدید EMV

کارت بانکی هوشمند جدید EMV

کارت بانکی هوشمند جدید EMV،کارت بانکی هوشمند جدید EMVبر اساس آمارها قطعا می‌توان کلاهبرداری‌های حاصل از کپی کارت را از بین برد و این چالش در سیستم بانکی را حذف کرد. کارت بانکی هوشمند جدید EMV بر خلاف کارت های بانکی مغناطیسی غیر قابل کپی شدن است و در ادامه به این مطلب می پردازیم ، با عصر اطلاعات  همراه باشید.

اجرایی‌شدن تجمیع تمام کارت‌های بانکی در کارت ملی هوشمند مستلزم صرف مبالغ بالا در تغییر زیرساخت، توافق نهادهای نظارتی در تدوین قوانین جدید است که اجرای آن را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.کارت بانکی هوشمند جدید EMV  میتوان معرفی کرد

کارت بانکی هوشمند جدید EMV

تصمیم برای انتقال زیرساخت کارت از مغناطیسی به هوشمند تصمیمی بوده که بانک مرکزی تصمیم گرفته و دیرکرد در این حوزه بر اساس سیاست‌های کلان بانک مرکزی بوده است؛ کارشناسان معتقدند که نگاه در شبکه بانکی و پرداخت باید ریسک محور باشد تا با ایجاد زیرساخت‌ها و محدودیت‌هایی از مشکلات جلوگیری کرد.

در خصوص بزرگترین کلاهبرداری‌ها در شبکه بانکی باید گفت: کلاهبرداری فیشینگ و کپی کارت‌های مگنت از عمده چالش‌ها و کلاهبرداری‌هایی است که در شبکه پرداخت وجود دارد.

معاون نظارت شرکت شاپرک تاکید کرد: کارت بانکی هوشمند جدید EMV دارای چیپ در زمینه نظارت و از بین بردن کارت‌های مگنت یک راه‌حل مهم و کاربردی است؛ از سویی دیگر کارت بانکی هوشمند جدید EMV افزایش امنیت شبکه پرداخت اینترنتی و الگوریتم‌ها برای برخورد با فیشینگ کاربرد دارد.

وی با بیان این که پیاده سازی فناوری‌های جدید بستگی به تصمیمات حاکمیت دارد، گفت: تمامی راهکارها بر اساس تصمیمات حاکمیت و بررسی هزینه و فایده است؛ باید استفاده از فناوری مقرون به صرفه و دارای مزیت اقتصادی باشد.

وی افزود: در حوزه داده‌های جغرافیایی نیاز است تا متولی بزرگ و مهمی با اطلاعات کامل وجود داشته باشد؛ همچنین داده‌های صنفی و کد کسب و کار برای شبکه پرداخت در زمینه کسب و کار و نظارت و حتی دریافت کارمزد کاربرد دارد که در همین راستا شرکت شاپرک زمانی وارد این موضوع اما اطلاعات قابل اتکا نبود به طور نمونه اطلاعات پزشکان و وکلا اصلا ردیف خاص ندارد.

کارت بانکی هوشمند جدید EMV

کارت بانکی هوشمند جدید EMV چیست؟

کارت بانکی هوشمند جدید EMV روش پرداختی است مبتنی بر یک استاندارد فنی برای کارت‌های پرداخت هوشمند و برای پایانه های پرداخت و خودپردازهایی که با آن سازگار است. بر اساس این استاندارد کارت بانکی هوشمند جدید EMV پایانه‌های پرداخت و خودپرداز می‌توانند این کارت‌ها را بپذیرند.کارت بانکی هوشمند جدید EMV کارت‌های هوشمندی‌ هستند که داده‌هایشان علاوه بر کارت مغناطیسی (به منظور پشتیبانی از روش‌های گذشته) بر روی مدار مجتمع نیز ذخیره می‌شود.

این روش شامل کارت‌های تماسی (کارت‌هایی که باید به صورت فیزیکی در یک کارت خوان وارد شوند) و کارت‌های غیرتماسی (که می‌توانند بدون تماس با کارت خوان و از فاصله نزدیک با استفاده از فناوری RFID خوانده شوند) می‌شود. کارت بانکی هوشمند جدید EMV که سازگار با استاندارد EMV باشند بسته به اینکه چه روش اصالت‌سنجی ای توسط صادرکننده کارت اتخاذ شود، اغلب کارت Chip and PIN یا Chip and Signature نامیده می‌شوند.

EMV کوتاه شده Europay, MasterCard و Visa است

EMV کوتاه شده Europay, MasterCard و Visa است، سه شرکتی که در آغاز استاندارد را ایجاد کردند. هم‌اکنون این استاندارد توسط EMVCo (کنسرسیومی متشکل از Visa, MasterCard, JCB, American Express, China UnionPay و Discover)مدیریت می‌شود.

به نظر می رسد که با این تغییرات در کارت های بانکی وبا وجود کارت بانکی هوشمند جدید EMV  در نهایت کاربران  از امنیت بیشتر خوشحال خواهند بود اما سوال اینجاست که هزینه و سرعت انجام این تغییر چقدر است.