آیا توقف تولید اپل واچ سری 6 تیتانیومی واقعیت دارد؟

آیا توقف تولید اپل واچ سری ۶ تیتانیومی واقعیت دارد؟

اپل واچ سری 6 تیتانیومی

در طی سالیان متمادی همیشه شاهد رفتار های سود جویانه مدیران شرکت ها بوده ایم. از گران کردن قیمت تور دبی در حوالی تعطیلات نوروزی گرفته تا کمیاب شدن اپل واچ سری ۶ تیتانیومی در نزدیکی معرفی محصول جدید اپل. گزارش ها حاکی از آن است که موجودی این اپل واچ در بسیاری از خورده فروشی های آمریکا و دیگر کشور های جهان به پایان رسیده و این ساعت هوشمند را به کالایی کمیاب تبدیل کرده است. آیا کمپانی اپل ساخت اپل واچ سری ۶ تیتانیومی را متوقف کرده یا از این کار هدف دیگری دارد؟ در ادامه بیشتر به این موضوع می پردازیم. با ما همرا باشید.

چرا اپل واچ سری ۶ تیتانیومی در هیچ بازاری وجود ندارد؟

طبق گزارشات  MacRumors و مارک گِرمن از بلومبرگ، این اپل واچ ۷۹۹ دلاری در هیچ بازاری موجود نیست و این درحالی است که کمپانی اپل هیچ خبر دال بر توقف تولید این سری منتشر نکرده است. مارک گرمن معتقد است که به دلیل قیمت بالای نسخه تیتانیومی، اپل این نسخه را در تعداد محدود تولید و روانه بازار کرده تا با تزدیک شدن به رونمایی از نسل جدید اپل واچ های این شرکت، موجودی اپل واچ سری ۶ تیتانیومی به پایان برسد. گمانه زنی هایی درباره کنار گذاشته شدن این نسخه توسط اپل وجود دارد اما تا زمان رونمایی از نسل هفتم ساعت های هوشمند اپل، نمی توانیم با اطمینان در این باره نظری بدهیم. لازم به ذکر است که در گذشته نیز کمپانی اپل، تولید و فروش مدل‌های اپل واچ ادیشن با بدنه‌ی سرامیک و طلا را متوقف کرده است.

مارک گرمن به عنوان دلیلی دیگر برای توقف تولید این محصول به قیمت بالای تیتانیوم و به صرفه نبودن استفاده از آن در محصولی که نهایتا پنج سال عمر می کند، اشاره می کند. در مقابل این نظر، طبق گزارشات پیشین به نظر می رسد که غول دنیای فناوری پس از استفاده استیل ضد زنگ در پنج نسل از مدل های پرچم دار آیفون، قصد دارد برای قدرت بخشیدن به ساختار آیفون های جدید، بجای استیل ضد زنگ از آلیاژ تیتانیوم استفاده کند. استفاده از تیتانیوم منجر به افزایش مقاومت بدنه موبایل نسبت به خط و خش و خم شدگی می شود. فلز تیتانیوم مقاومتی برابر فولاد دارد و در عین حال ۴۵ درصد سبک تر می باشد؛ علاوه بر این تیتانیوم دو برابر آلمینیوم استحکام دارد و فقط ۶۰ درصد سنگین تر است! همانطور که گفته شد استفاده از این آلیاژ به آیفون ۱۴ شاسی ۴۵ درصد سبک تر اعطا می کند، اما نباید فراموش کرد که قیمت آن را هم به شدت بالا خواهد برد.استفتاده از تیتانیوم در اپل واچ باعث شد که این محصول ۴۰۰ دلار گران تر شود!

انتظار ها حاکی بر آن است که غول دنیای فناوری هفتمین نسل ساعت های هوشمند را در بازه شهریور تا مهر امسال معرفی کند. این امکان وجود دارد که اپل واچ نسل هفتم دارای لبه هایی تخت باشد که در این صورت احتمالا به آیفون ۱۲ یا آیپد پرو شباهت خواهد داشت.