از کجا بفهمیم چه رنگ هایی در سایت استفاده شده

از کجا بفهمیم چه رنگ هایی در سایت استفاده شده

از کجا بفهمیم چه رنگ هایی در سایت استفاده شده

از کجا بفهمیم چه رنگ هایی در سایت استفاده شده تا بتوانیم آن رنگ ها را در سایر قسمت های سایت استفاده کنیم و یا این که آنها را تغییر بدهیم؟ این سوال  ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد و شما از  راه های زمان بر مثل پیدا کردن رنگ سایت در فتوشاپ و… برای پاسخ آن تلاش کرده باشید. با ما همراه باشید.

وب سایت ها برای ایجاد قالب و ساختاری با شکل مناسب، به هارمونی رنگ ها احتیاج دارند. قرار گرفتن هارمونی رنگ ها در کنار هم، یک قالب را ایجاد می کند. وقتی در یک سایت، رنگ و نوع متن های صفحه ، تصویر پس زمینه ، عکس ها و المان های دیگر در مکان صحیح خود قرار بگیرند، یک ظاهر خوب را برای وب سایت به نمایش می گذارند .

حالا اگر بخواهید از یک وب سایت کپی برداری کنید و رنگهایی که دوست دارید را برای متن خودتان انتخاب کنید چه راه حلی وجود دارد؟

افزونه هایی در این زمینه وجود دارند که ما یکی از آن ها را به شما معرفی می کنیم.

افزونه  ColorZilla :

با استفاده از این افزونه می توانید رنگ صفحه را تنظیم و انتخاب کنید. بعد از دانلود و نصب این افزونه، در نوار وضعیت مرورگر شما قرار می گیرد. هم چنین،این  افزونه شامل یک چرخ انتخاب رنگ ،یک تنظیم کننده بزرگ نمایی و یک ابزار اندازه گیر است.نحوه کار با این افزونه به این صورت است که شما کافی است بر روی دکمه ColorZilla کلیک کرده و نشانگر را بر روی رنگی که می خواهید در موردش بدانید ببرید. این افزونه یادداشتی را که حاوی اطلاعات در مورد مقادیر رنگ های RGB (قرمز،سبز،آبی) و کد های hexadecimal که شما برای تکثیر رنگ در کل صفحه نیاز دارید، است که با شما نمایش می دهد. این ابزار به شما کمک می کند تا راحت تر بتوانید از درصد رنگ های یک قالب برای خودتان استفاده کنید .

آموزش استفاده از افزونه ColorZilla 

ابتدا باید افزونه را با کلیک بر روی add to firefox اضافه و نصب کنید.

 

 

بعد از نصب کردن افزونه، شما یک علامت مداد را در مرورگر خود مشاهده می کنید. حال، بر روی آن کلیک کرده و موس را در بخش های مختلف یک سایت تکان بدهید . باتوجه به تصویر زیر، درصد رنگ قسمت انتخاب شده نمایش داده می شود.

 

 

شما می توانید بر روی علامت مداد کلیک کنید و گزینه Color Picker را انتخاب کنید تا از این طریق بتوانید مشخصات دقیق رنگ ها را مشاهده نمایید.

 

 

با استفاده از سایت آنالیز رنگ های استفاده شده در یک سایت علاوه تشخیص کد رنگ آنلاین و مشاهده رنگ های استفاده شده در سایت خود توانایی آنالیز رنگ استفاده شده در سایت دیگران را نیز خواهید داشت که این امر میتواند شما را به رقبا نزدیک و نزدیکتر کند.

نحوه تشخیص کد رنگ آنلاین بدون نرم افزار

برای تشخیص کد رنگ آنلاین بدون نرم افزار کافی است به سایت آنالیز رنگ های استفاده شده در یک سایت مراجعه کنید و آدرس سایت خود را وارد کنید تا رنگ استفاده شده در سایت یا یو آر ال مد نظر را برای شما نمایش دهد. هم چنین در این سایت شما قادر هستید  کد رنگ ها را ببینید  و از آن ها خروجی نیز بگیرید.

در فیلم کوتاه زیر نحوه جستجوی کد رنگ ها را خواهید دید.