بوستر پمپ چیست ؟ انواع آن به چند دسته تقسیم می شود؟

بوستر پمپ چیست ؟ انواع آن به چند دسته تقسیم می شود؟

بوستر پمپ چیست

بوستر پمپ دستگاهی است که با هدف افزایش فشار آب ، تعدادی پمپ آب را به طور موازی به یکدیگر کوپل می کند و در انواع مختلفی وجود دارد. با ما در عصر اطلاعات همراه شوید

انواع بوسترها کدام می باشند ؟

تمامی بوسترها با توجه به نوع موتور و نوع کارایی ، به دو نوع بوستر دور متغیر و دور ثابت تقسیم می شوند. بوسترهای دور متغیر در سیستم های تأمین آب مراکز مسکونی مورد استفاده قرار می گیرند. بوسترهای دور ثابت در سیستم های آتشنشانی و اطفاء حریق به کار می روند. به منظور بیشتر بودن فشار سیستم در مقایسه با فشار حداقلی دبی از بوستر پمپ آبرسانی دور ثابت استفاده می کنند.

این بوستر در سیستم های آبرسانی و آتشنشانی قابل استفاده است و از پرفروش ترین بوسترها می باشد. تمامی بوسترها کارایی خاص خود را دارند و در موارد خاصی قابل استفاده می باشند. قیمت بوستر با توجه به نوع آنها و کیفیت برند آنها متفاوت می باشد.

بوستر آبرسانی چه کاربردی دارد ؟

این نوع بوستر در مراکز مسکونی ، بیمارستان ها ، مراکز ورزشی مانند استادیوم ها و … مورد استفاده قرار می گیرد. در مراکز صنعتی ، بوستر با ترکیب چندین پمپ سبب بهبود عملکرد و قدرت تک پمپ ها می شود. کارخانه ها ، کارگاه های بزرگ ، مجموعه های تفریحی و … از مکان های دیگری می باشند که از این نوع بوستر استفاده می کنند.

بخش های اصلی بوستر کدامند ؟

قطعات اصلی یک بوستر شامل الکتروپمپ ها ، کلکتور مکش ، کلکتور دهش ، شاسی اصلی ، منبع دیافراگمی ، تابلو برق می باشند. این قطعات از مهمترین بخش های یک بوستر می باشند که هنگام خرید بوستر باید به آنها توجه کنید.

مزایای استفاده از بوسترها چیست ؟

استفاده از بوستر پمپ ، امتیازهای زیادی را برای مصرف کنندگان به همراه دارد.

در مواردی که فشار آب همراه با نوسان است ، استفاده از این بوسترها بسیار مفید می باشد.

به کارگیری چندین پمپ به کمک بوستر ، از استفاده از یک پمپ بزرگ به لحاظ اقتصادی به صرفه تر می باشد.

استفاده از پمپ های بزرگ مصرف انرژی بالایی دارد. اما استفاده از چندین پمپ به کمک بوستر مصرف برق کمتری دارد.

بوسترها از قطعاتی ساخته شده اند که به آسانی امکان تفکیک شدن از یکدیگر را دارند. برای همین برای حمل و نقل مناسب می باشند و امکان جابه جایی دارند.

بوستر پمپ آتشنشانی چیست ؟

این بوستر از دو الکتروپمپ تشکیل شده است که به منظور افزایش فشار و دبی آبرسانی در شبکه اطفاء حریق مراکز اداری و مسکونی و تجاری و .. به کار می رود. استفاده از این نوع بوستر در اکثر ساختمان ها اجباری می باشد. چنانچه ساختمانی فاقد بوستر آتش نشانی باشد ، پایان کار نخواهد گرفت. برای ساختمان های کوچک ، کپسول های آتش نشانی جوابگو می باشند. اما برای ساختمان های بزرگ نیاز به سیستم های مدرن تر و بزرگتری می باشد. سیستمی که توانایی رساندن آب توسط لوله های مخصوص ، به طبقات و بخش های مختلف ساختمان را داشته باشد. بوستر پمپ آتشنشانی برای این منظور مورد استفاده قرار می گیرد.

استفاده از بوستر آتشنشانی برای ساختمان ها چه مزایایی دارد ؟

تمامی آتشنشان ها برای خاموش کردن آتش با فشار زیاد آب ، از بوستر آتشنشانی استفاده می کنند. یعنی این بوستر آتشنشانی ابزاری مهم و کمک کننده به آتش نشان ها می باشد. همچنین تا رسیدن آتشنشانی ، ساکنین می توانند خود از این سیستم برای خاموش کردن آتش استفاده کنند.

بوستر پمپ خانگی در چه مواردی استفاده می شود ؟

این نوع بوستر ، دستگاهی است که از تعدادی پمپ به شکل موازی ایجاد شده است. قرارگیری موازی پمپ ها سبب افزایش توان و راندمان سیستم می شود و آبرسانی با کیفیت تر و سریعتر را به دنبال خواهد داشت. این نوع بوسترها در مراکز مسکونی مانند آپارتمان ها و ویلاها و … مورد استفاده قرار می گیرند.

بوستر خانگی از ضروریات ساختمان های مدرن و امروزی می باشد. بوسترهای خانگی دیگری وجود دارند که برای افزایش فشار گازها استفاده می شوند که اجزای آنها با بوسترهای آبرسانی متفاوت می باشد. بوسترهای خانگی در انواع گوناگونی وجود دارند که شامل بوستر پمپ خانگی ، پمپ جتی خانگی ، پمپ سانتریفیوژ خانگی ، پمپ بشقابی خانگی ، پمپ خانگی با دکمه اتومات ، پمپ خانگی با مخزن انبساط می باشند.