تغییر فونت اسلاید ها و سایز آنها در پاورپوینت یک دفعه

تغییر فونت در پاورپوینت با روشی ساده

تغییر فونت اسلاید ها و اندازه شان در پاورپوینت به صورت یکجا

تغییر فونت اسلاید ها در پاورپوینت زمانی سخت می شود که شما یه پاورپوینت را کامل کرده اید و دیگر به فکر فونت اسلاید ها نبوده اید. :(( اینجا دیگر هیچ راه چاره ای نیست؟؟؟ چرا هست در عصر اطلاعات به شما می گوییم.

راستشو بخواهید راه سختی پیش رو دارید، خدا بخیر کنه از این راه پر و پیچ و خم :)))) شوخی کردم نگران نباشید خیلی ساده با چند کلیک این کار انجام میشه و در ادامه به شما میگیم.

یکی از سوالاتی که معمولا در طراحی پاورپوینت مطرح می‌شود این است که چگونه کلیه فونت های اسلایدهای خود را همزمان تغییر دهیم؟ یا به این صورت می‌توان گفت که: چگونه فونتی که بر روی چند اسلاید اعمال شده است را به طور همزمان تغییر بدهیم؟

این مطلب به معرفی روش تغییر فونت تمام اسلایدهای پاورپوینت می‌پردازد. همچنین در ادامه این مطلب به روش تغییر اندازه فونت همه اسلایدها در پاورپوینت هم اشاره خواهیم کرد.

تغییر فونت در پاورپوینت

برای تغییر Font همه اسلایدها یا اسلایدهای دلخواه خود در پاورپوینت به صورت زیر عمل کنید:

به تب Home رفته و از قسمت Editing، بر روی فلش کوچک کنار Replace کلیک کنید.

تغییر فونت همه اسلایدهای پاورپوینت

سپس Replace Fonts را انتخاب کنید. در پنجره باز شده در قسمت Replace فونتی که مایل به تغییر آن هستید را انتخاب کنید و در قسمت With فونت جدید را اعمال کنید.

سپس بر روی گزینه Replace Fonts کلیک کرده تا تغییرات اعمال شود.

تغییر فونت و سایز همه اسلایدها در پاورپوینت

نکته مهم:

شما با استفاده از این روش می‌توانید فونت مربوط به همه اسلایدها، جداول، شکل‌ها، تکست باکس‌ها(text box) را تغییر دهید ولی این روش برای فونت نمودارها کار ساز نیست.

تغییر فونت پیش فرض برای موارد دلخواه

در پروسه طراحی پاورپوینت خود شاید علاقه داشته باشید که قسمتی از موارد به صورت پیش فرض با فونت خاصی نوشته شود. مثلا وقتی در تکست باکس متنی تایپ می‌کنید فونت آن B Nazanin باشد ولی فونت شکل‌ها وزیر باشد.

برای اعمال این مورد شما می‌توانید ابتدا به عنوان مثال یک تکست باکس ایجاد کنید و فونت دلخواه خود را بر روی آن اعمال کنید و سپس بر روی آن کلیک راست کرده و گزینه Set as Default Text Box را انتخاب کنید. خواهید دید که از پس با ایجاد هر تکست باکس به طور خودکار فونت آن بر روی فونت دلخواه شما تنظیم است.

برای موارد دیگر از قبیل جداول و شکل ها هم می‌توانید از این ترفند استفاده کنید.

تغییر فونت در پاورپوینت به صورت یکجا

برای تغییر سایز و اندازه کلیه فونت ها به صورت یکجا در پاورپوینت به صورت زیر عمل کنید(+):

  • ابتدا تب View انتخاب کنید.
  • بر روی Outline View کلیک کنید.
  • اسلایدهای پاورپوینت خود را که مایل به تغییر سایز فونت آن هستید انتخاب کنید.
  • به تب Home رفته و سایز فونت خود را تغییر دهید.
  • اکنون دوباره به تب View بروید و گزینه Normal را انتخاب کنید.

jeebstore.com