دستگاه کارواش بخار چیست؟

دستگاه کارواش بخار چیست؟

کارواش بخار

دستگاه کارواش بخار ایرانی بهتر است یا کارواش بخار خارجی؟ شما اگر قصد خریدن یک دستگاه کارواش بخار را داشتید کدام گزینه را انتخاب می کردید؟

در ادامه این مقاله هر دو دستگاه کارواش بخار را به شما معرفی می کنیم و کارایی و کیفیت آنها و مزایا و معایب آنها را برای شما شرح می دهیم تا با توجه به نیاز خودتان یک دستگاه را انتخاب و خریداری بفرمایید پس اگر قصد خرید یک دستگاه کارواش بخار را دارید تا انتهای این مقاله را مطالعه بفرمایید.

با استفاده از دستگاه کارواش بخار می توانید هم قسمت خارجی خودرو و هم قسمت داخلی و موتور خودرو را که صفر شویی گفته می شود را شست و از آلودگی ها پاک و ضدعفونی کرد.قسمت های داخلی خودرو که دسترسی به آنها سخت تر هستند و یا قابلیت شستشو با آب برای آنها وجود ندارد مانند درز و داشبورد خودرو را به راحتی می توان با استفاده از بخار آب و با فشار بالا تمیز کرد و یا قسمت موتور خودرو که بسیار حساس هستند و آب و رطوبت به آنها صدمه میزند را می توان با بخار خشک تمیز کرد و از هرگونه آلودگی و روغن پاک کرد.

 

 

مواردی که در خرید کارواش بخار باید به آنها توجه کنید.

برای خرید یک دستگاه کارواش بخار باید به نکاتی توجه کنید که بسیار مهم هستند:

  • استاندارد:

استاندارد بودن دستگاه کارواش بخار بسیار مهم و اساسی است و حتما باید به آن توجه کنید.

  • اندازه:

دستگاه های کارواش بخا در اندازه ها و ابعاد مختلفی ساخته می شوند و شما می توانید با توجه به نیاز خود و محل نصب و استفاده اندازه مدنظر خود را سفارش دهید.

  • نوع دیگ بخار:

یکی دیگر از عواملی که می تواند بر روی قیمت و نوع انتخاب شما تاثیر بگذارد نوع دیگ بخار دستگاه بخار شویی است که این دستگاه ها دیگ های مختلفی دارند که باید با توجه به نیاز خود انتخاب و یک شرکت و یا کارخانه معتبر و استاندارد سفارش دهید.

  • گارانتی:

داشتن گارانتی دستگاه کارواش بخار نیز بسیار مهم است و جزء اصلی ترین معیارها برای خرید یک کارواش بخار است زیرا داشتن گارنتی به معنای خدمات پس از فروش می باشد.

 

دستگاه کارواش بخار ایرانی

دستگاه های کارواش بخار ساخت ایران که توسط کارخانه های ایرانی و از تکنولوژی های روز دنیا استفاده می شود و محصولاتی با کیفیت بالا را  تولید می کنند که این محصولات به کشورهای دیگر  نیز صادر می شود.این دستگاه های کاواش بخار در اندازه ها و ابعاد و انواع مختلف ساخته می شوند.

مزایای دستگاه کارواش بخار ایرانی

  • چون دستگاه بخارشویی ایرانی در کشور خودمان طراحی و ساخته می شود قطعات آن نیز راحت تر پیدا می شود و در دسترس قرار دارد.
  • دستگاه کارواش ایرانی دارای قدرت بخار بهتری هستند.
  • دستگاه کارواش ساخت ایران ظرفیت و گنجایش بیشتری برای ذخیره آب دارند و قدرت موتور بیشتری دارد.
  • دستگاه کارواش بخار ساخت ایرانی خدمات پس از فروش و گارانتی دارند که همین نکته بسیار مهمی است.

معایب دستگاه کارواش بخار ایرانی

  • دستگاه های کارواش ایرانی در مقایسه با نمونه خارجی دارای ابعاد بزرگ تر و به همان اندازه نیز وزن بیشتری دارند و قابل استفاده در هر مکان نمی باشند و گاهی حمل آنها نیز سخت می شود.
  • در دستگاه های کارواش بخار ایرانی بدنه به گونه ساخته شده است که زیبایی کمتری نسبت به نمونه های خارجی دارد.

دستگاه کارواش بخار چیست

انواع دستگاه بخارشویی ایرانی

در ایران دو مدل دستگاه کارواش بخار تولید می شود که عبارت است از دستگاه کارواش بخار بویلری و دستگاه کارواش بخار ژنراتوری که در ادامه درباره هر کدام اطلاعاتی در اختیار شما قرار خواهیم داد.

دستگاه بخار بویلری

دستگاه های کارواش بخار بویلری که به کارواش های سوپر دیگ هم شناخته می شوند دارای دیگ های بزرگ هستند و به دو صورت عمودی و افقی ساخته می شوند و باید بصورت استاندارد طراحی و ساخته شود تا دیگ بخار آن دچار ترکیدی نشود.

دستگاه بخار ژنراتوری

دستگاه های کارواش بخار ژنراتوری برای جلوگیری از حوادث کارواش های دیگی ساخته شده است و قدرت تولید بخار و ذخیره بخار بیشتری دارند و برای خشکشویی و بخارشویی مناسب هستند.

دستگاه کارواش بخار خارجی

دستگاه های کارواش بخار خارجی که معمولا ساخت اروپا هستند از استانداردهای جهانی و با تکنولوژی روز دنیا ساخته می شوند

مزایای دستگاه بخارشویی خارجی

  • دستگاه های بخارشویی خارجی دارای بدنه های مستحکم هستند.
  • دستگاه های بخارشویی خارجی به دلیل نوع ساختار بدنه ،وزن پایین دارند.
  • دستگاه های کارواش بخار خارجی در ابعاد کوچک ساخته می شوند و در هر مکان می توان از آنها استفاده کرد و به دلیل وزن کم حمل و نقل راحت تری هم دارند.

معایب دستگاه کارواش بخار خارجی

  • دستگاه کارواش بخار خارجی به دلیل ساخته شدن در خارج از کشور ،لوازم یدکی آن در ایران پیدا نمی شود و در صورت خراب شدن قطعه ای از آن پیدا کردن آن مشکل و یا غیر ممکن خواهد بود.
  • دستگاه های کارواش بخار خارجی گارانتی پس از فروش نخواهند داشت.

کلام پایانی

دستگاه کارواش بخار یک دستگاه برای تمیز کردن و ضدعفونی کردن خودرو و یا منازل و یا محل کار و هر جای دیگری که نیاز به تمیز شدن دارد مورد استفاده قرار می گیرد و شما باید با توجه به نیاز و محل استفاده خود نوع و ابعاد مورد نظر را سفارش دهید.

شما میتوانید برای اطلاع از انواع مخزن آب روی لینک کلیک کنید.

منبع : خزر منبع بندر