علت برق داشتن بدنه کامپیوتر وکیس

علت برق داشتن بدنه کامپیوتر وکیس 

علت برق داشتن بدنه کامپیوتر وکیس

تا حالا شاید برای هر کاربر کامپیوتر اتفاق افتاده است و آن برق گرفتگی سطحی و استرسی که از برق گرفتگی با بدنه کیس و کامپیوتر ایجاد شده تجربه کرده است علت آنرا در سایت ما عصر اطلاعات جستجو کنید.


       ۲. مشکل از پاور کامپیوتر:

اگر مشکل با موردهایی که گفته شد برطرف نگردید، مشکل از درون قطعه منبع تغذیه کامپیوتر یعنی همان power می باشد.

برای این که مشخص شود که آیا این موضوع درست است یا خیر، بهترین کار این است که ابتدا یک منبع تغذیه دیگر تهیه کرده و آن را به مادربرد کامپیوتر خود متصل کنید تا از این بابت خیالتان راحت شود.

پس از اتصال صحيح تمامی قطعات داخل کیس به پاور جدید، باید همه چیز را بررسی کنید. سپس، اگر مشکل برق گرفتگی بدنه سیستم برطرف شد، پس ایراد از پاور کامپیوتر شما بوده و باید سریعا آن را تعویض کنید تا برایتان مشکل ساز نشود.

اگر این کار را انجام ندهید، ممکن است این الکتریسیته اضافی در کیس، بر روی دیگر قطعات سخت افزاری کامپیوتر شما مانند: رم ، گرافیک، هارد دیسک و… اثر بگذارد و از طول عمر مفید آن ها کم کند.

  1. اتصال سیم حامل جریان به بدنه کیس:

یکی از دلایل اصلی برق داشتن بدنه سیستم را می توان این گزینه در نظر گرفت. شاید شما ندانید ولی در تمامی کیس های امروزی سیم ها و کابل ها نقش پل های ارتباطی بین چند قطعه را دارند و سیمی حامل جریان که به هیچ قطعه ای متصل نیست به بدنه کیس اتصال کرده و بدنه کسی را حامل جریان الکتریکی کرده است.

پس شما بهتر است کیس خود را باز کنید و درون آن را با دقت بررسی نمایید، حال اگر سیمی و یا کابلی به صورت آزادانه در درون کیس وجود داشت، آن را جدا کرده و یا با نوار برق سر آن را بپوشانید.

نکته: امکان این اتفاق در لپ تاپ های امروزی بسیار کم است اما همچنان در کیس بسیار شایع است.