نحوه تنظیم DNS در ویندوز 10

نحوه تنظیم DNS در ویندوز ۱۰

نحوه تنظیم DNS در ویندوز 10

تا بحال بدلایل مختلفی خواسته اید DNS ویندوز خود را تغییر بدهید ولی موفق نشده اید خیلی راحت و آسان در این آموزش به شما می گوییم تا بتوانید خیلی راحت DNS را تغییر بدهید در ادامه با سایت ما عصر اطلاعات همراه باشید.

DNS چیست؟

سرویسی است که وظیفه یافتن وب سایت مورد نظر کاربر را برعهده دارد.

مراحل عوض کردن DNS

مرحله اول برای عوض کردن DNS

ابتدا وارد Control Panel می شویم روی گزینه Network and Sharing Center کلیک می کنیم. روش دوم برای باز کردن صفحه مورد نظر ما وجود دارد این است که در کنترل پنل، Network & Sharing Center را سرچ کنیم.

مرحله دوم برای عوض کردن DNS

بعد از ورود به Network and Sharing Center صفحه باز شده روی گزینه Chang adapter settings کلیک کرده روی اینترنتی که فعال است یا می خواهید DNS کنید کلیک می کنید.

مرحله سوم برای عوض کردن DNS

صفحه ای باز می شود روی ایکون مربوط به کارت شبکه خود راست کلیک کنید روی گزینه properties کلیک کرده و مجدد صفحه بعدی نمایش داده می شود.

مرحله چهارم برای عوض کردن DNS

دراین صفحه گزینه Internet Protocol  (TCP/IPV4)Version4 از لیست باز شده انتخاب کرده روی دکمه Properties کلیک نمائید.

مرحله پنجم برای عوض کردن DNS

دراین صفحه برای تعییر DNS باید گزینه Use the following DNS server addresses فعال کرده و در محل جایگذاری IP آدرس نمایان می شود که شما می توانید بصورت دستی IP آدرس  وارد کنید در پایان برای اعمال تغییرات دکمه ok کلیک می کنید.

خارج کردن نرم افزارهای تحریم با DNS 

تا بحال اگر نرم افزار بازی یا کاربردی تحریم شده نتوانستید استفاده کنید شما می توانید ازسایت https://shecan.ir استفاده کنید و IP آدرس هایی که در سایت معرفی می شود کپی کرده و در قسمت DNS وارد کرده  و با وارد شدن  به سایت https://shecan.ir هر نرم افزاری که می خواهید به راحتی وارد شوید و استفاده کنید.