هدف از آمپول ویتامین سی چیست ؟

هدف از آمپول ویتامین سی چیست ؟

اگر شما دچار کمبود ویتامین سی باشید دچار اسکوربوت میشوید که باید کمبود ویتامین سی را برطرف کنید . شاید برایتان سوال پیش آمده است که اسکوربوت چیه ؟ اسکوربوت همان کمبود ویتامین سی است که باعث خستگی و درد در مفاصل میشود .

یکی دیگر از علائم اسکوربوت به لکه های رنگی رو پوست ، لثه های متورم و و قرمز و خونی ، کندی در بهبود زخم ها و دندان ها لق میباشد . این هشدار را به شما میدهم که اگر کمتر از ۱۰ میلی گرم در روز ویتامین سی استفاده کنید شما دچار اسکوربوت میشوید . چرا که امروز اسکوربوت یک بیماری شایع است و کسانی که بیشتر سیگار میکشند و مشکل جذب و بلع غذا را دارند به آن دچار میشوند .

ولی نگران نباشید چون که کمبود ویتامین سی یا بیماری اسکوربوت با تزریق آمپول ویتامین سی به راحتی درمان میشود . این آمپول ویتامین سی در زخم های جدی و سوختگی ها هم تاثیر گذار میباشد . ولی این را هم بدانید آمپول ویتامین سی در صورتی تجویز میشود برای تزریق که سطح ویتامین سی باید به سرعت افزایش پیدا کند .

شما میتوانید ویتامین سی را از طریق سرم هم تزریق کنیدوصل کردن سرم در منزل

https://cdn.triboon.net/media/reportage_images/c034c8a5-9a8c-4dba-bad8-da8afedb28c4.jpg

مزایای تزریق آمپول ویتامین سی

همانگونه که در بالا راجب ویتامین سی توضیح دادیم مزایای ویتامین سی را هم تا حدودی توضیح دادیم . ویتامین سی برای درمان سرماخوردگی ، تقویت سیستم ایمنی و محافظت از بدن در مقابل بیماری های قلبی میباشد یکی از دیگر مزایاش برای کاهش وزن و درمان سرطان است .

آمپول ویتامین سی تحت نظر پزشک تزریق کنیدویزیت متخصص داخلی در منزل

جذب سریع ویتامین سی

ویتامین سی از طریق مواد خوراکی یکم طولانی تر جذب بدن میشود چرا که این مکمل ها قبل از اینکه وارد رگ و خون ها شوند مسیری بسیار طولانی را طی میکنند ولی آمپول ویتامین سی مقدار مشخصی از ویتامین سی را خیلی سریع به خون تزریق میکند و بدن شما تمامی ویتامین سی تزریق شده را جذب خود میکند .

بیشتر مکمل هایی که ویتامین سی دارد غلظت ۵۰۰ میلی گرمی دارد ولی آمپول های ویتامین در غلظت های مختلف از ۵۰۰ میلی گرم تا ۱ گرم موجود هستند .

نکته : تزریق آمپول ویتامین سی با تجویز پزشک صورت میگیرد خواهشا خودسرانه این آمپول را مصر ننمایید.

آمپول ویتامین سی در کاهش وزن

همانطور که در بالا گفتم آمپول ویتامین شما در کاهش وزن و چربی سوزی کمک میکند اگر شما رژیم لاغری دارید میتوانید با پزشک و مشاور تغذیه خود آمپول ویتامین سی را مصر نمایید .

https://cdn.triboon.net/media/reportage_images/3f53fdee-255a-452f-89f6-8fe67ef620c5.jpg

آمپول ویتامین سی و ارتقای سیستم ایمنی بدن

اگر میخواهید که سلامت عمومی بدن خود یا سیستم ایمنی بدنتان را تقویت کنید پیشنهاد ما به شما ویتامین سی است که میتوانید به شکل وریدی این ویتامین را تزریق کنید . این کار باعث میشود که شما دیگر نمیخواهد مقدار مشخصی مکمل را هرروز مصرف کنید . ولی همانطور مصرف ویتامین سی خوراکی و تزریقی برای بدن ضروری میباشد ولی تناقض هایی هم وجود دارد.

آمپول ویتامین سی و روشن شدن پوست

اگر آکنه های پوستی دارید و یا پوستتان تیره و کدر شده است میتوانید از ویتامین سی برای رفع آن استفاده کنید . چرا که ویتامین سی به تولید کلاژن و افزایش الاستیسیته پوست کمک بسیاری میکند و آبرسانی پوست را بالا میبرد . و همچنین این ویتامین به رفع چروک و لکه های پوستی کمک میکند و با مصرف این ویتامین پوستتان صاف و یکنواخت میشود.

مضرات تزریق آمپول ویتامین سی

اگر که در فکر خود دارید که ویتامین سی زیادی را مصرف کنید حتما با پزشک خود مشورت کنید چرا که احتمالا خطراتی دارد . چون که ویتامین سی روند جذب آهن را افزایش میدهد و با تزریق این ویتامین آهن زیادی به بدن جذب میشود و اگر کسی بیماری کلیه داشته باشد ممکن آسیبی جدی به کلیه هایش وارد شود و احتمال ایجاد سنگ کلیه بالا رود . از دیگر عوارض آمپول ویتامین سی و مصرف زیاد ویتامین سی : حالت تهوع ، سوزش سر دل ، گرفتگی معده ، خستگی و خواب آلودگی ، گرگرفتگی پوست ، سردرد .و استفراغ و اسهال است .

برای گرفتن مشاوره کلیک کنید و تماس بگیریدویزیت متخصص قلب در منزل

آیا آمپول ویتامین درد و سوزش زیادی دارد ؟

شما میتوانید ویتامین سی را به سه صورت پودری ، قرص و تزریقی استفاده کنید . مدل تزریقی این امکان وجود دارد که به صورت مستقیم بعد از کشیدن ویال تزریق انجام شود اما بعضی از این مکمل ها از طریق میکروست و به صورت رقیق شده تزریق میشوند .

براساس کسب اطلاعات آمپول ویتامین سی چون از طریق وریدی و داخل رگ است سوزشی را به همراه دارد ، ولی اگر در تزرق آن صبور باشید و آهسته انجام دهید میزان این سوزش کمتر میشود .

https://cdn.triboon.net/media/reportage_images/c01386f7-8aab-432c-baab-fe5d74aac603.jpg

مصرف ویتامین سی بدون برچسب

باید در اینباره به شما بگویم که وزارت غذا و داروی آمریکا استفاده از آمپول ویتامین سی را بدون برچسب تایید کرده و دارو های بدون برچسب داروهایی هستند که برای غیر موارد متداول مورد استفاده هستند . مثلا اگر آمپول ویتامین سی برای افزایش ایمنی عمومی بدن و کاهش وزن استفاده شود به آن داروی بدون برچسب میگویند.

نکته : توجه کنید که بدن ما به طور خود به خود ویتامین سی را تولید نمیکند و ما باید آن را از یک طریقی مصرف کنیم . یا از طریق منابع غذایی یا از مکمل های و یا از آمپول ها تامین کنیم . ولی از همه اینها جدا مهم ترین منبع ویتامین سی میوه ها و سبزیجات هستنند و مکمل های ویتامین سی و قرص های جوشان در درجه دوم هستند . و آخرین درجه آمپول ویتامین سی است که مقدار زیادی ویتامین سی را وارد بدن و خون میکند ، اما به هیچ وجه بدون تجویز پزشک تزریق نمیشود.

.