چگونه بیو اینستاگرام خود را حرفه ای کنیم؟

چگونه بیو اینستاگرام خود را حرفه ای کنیم؟

 

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی بر پایه عکس و فیلم است به عبارت دیگر برای گذاشتن پست در اینستاگرام باید حتما عکس یا فیلمی همراه آن مطلب داشته باشیم.با استفاده از برنامه اینستاگرام می توانید از تازه ترین های جهان در تمامی حوزه ها باخبر شوید،با دوستان خود در ارتباط باشید و همچنین می توانید از آن کسب درآمد کنید.

بیو یکی از بخش های مهم در اینستاگرام است که تاثیر زیادی می تواند روی کاربران داشته باشد و یک بیو جذاب و خلاقانه می تواند باعث افزایش و جذب فالور شود.

 

 

بیو اینستاگرام کجاست؟

در بیو اینستاگرام شخصی چه چیزی بنویسیم؟

چگونه در بیو اینستاگرام کمرنگ بنویسیم؟

 

بیو (Bio) چیست؟

بیو مخفف (Biogaphy) به معنای زندگی نامه می باشد که باید شامل ۱۵۰ کاراکتر باشد و در صفحه پروفایل زیر نام کاربری قرار می گیرد. نوشته بیو باید اهداف سازمان، کمپانی و… را مشخص نماید به عبارت دیگر از بیو به عنوان شناسنامه پیج یاد می کنند. کاربر برای این که راه های ارتباطی با شما را پیدا کند یا این که بداند چه خدمات و کالاهایی قرار است ارائه شود و همچنین بداند شما اهل کجا هستید و چرا  پیج شما را دنبال کند باید به قسمت بیو مراجعه کند.

بیو چه اهداف و اهمیتی دارد؟

ابتدا با توجه به این که پیج به چه منظور ساخته شده است، باید بیو را متناسب با آن منظور ایجاد کنید یعنی اگر پیج تجاری است بیو باید شامل اطلاعاتی باشد که می تواند منجر به تراکنش مشتری شود (مثل شماره تماس، آدرس محل کار یا آدرس سایت ) یا اگر پیج شخصی است باید سعی کنید کاربر را با شخصیت خود آشنا کنید. به عبارت دیگر بیو باید به گونه ای باشد که مخاطب را تشویق و ترغیب به دنبال کردن کند.

بیو اینستاگرام شامل چه بخش هایی می شود؟

برای پیدا کردن بیو باید از منوی پایین سمت راست روی گزینه Edit Profile بزنید تا بتوانید بخش های مختلف آن را ببینید.

نام اکانت (Name):

در این بخش شما مجاز هستید که نامتان را به هر زبانی بنویسید. نام اکانت شامل ۳۰ کاراکتر می باشد که باید نام خود را وارد نمایید و دیگران با استفاده از این نام می توانند شما را پیدا کنند. نام اکانت می تواند مجموعه ای کاراکتر ها، ایموجی ها و حتی فونت هایی برای زیباتر شدن نام باشد.

نام کاربری (User Name):

نام کاربری باید به صورت انگلیسی نوشته شود و توسط همین نام کاربری است که افراد می توانند شما را پیدا کنند و یا در کامنت ها تگ (منشن) کنند. نام کاربری شما باید حتما منحصر به فرد باشد در واقع بر ای هر فرد یک نام کاربری در نظر گرفته می شود. تفاوت نام اکانت(Name) با نام کاربری (User Name) در این است که نام اکانت ضروری نیست و چندین کاربر می توانند از یک نام برای پیج خود استفاده کنند.

وب سایت(Web Site):

این قسمت مخصوص قرار دادن لینک برای منظور های مختلفی است مانند آدرس سایت ،وبلاگ، آدرس کانال تلگرامی ،یوتیوب و… کاربران می توانند با کلیک کردن روی این لینک به صفحه مورد نظر انتقال یابند.

بیو(Bio):

شما در این قسمت می توانید هر متنی درباره شخصیت،اهداف،معرفی سایت ،تاریخ تولد ، شغل و… بگذارید همچنین می توانید در بیوی خود از کاراکتر های # (هشتگ) و @ (منشن) استفاده کنید.

دسته بندی(Category Label):

از این بخش برای تغییر دادن پیج شخصی خود به حالت حرفه ای است که با توجه به فعالیتتان می توانید موضوع دسته بندی را مشخص کنید.

ارتباط با ادمین:

در این بخش شما می توانید به طور مستقیم با ادمین ارتباط برقرار کنید. از این قابلیت بیشتر برای پیج های هنری و یا پیج های مربوط به فروش محصولات استفاده می شود که در واقع این راهی است که کاربران می توانند خیلی راحت و سریع به صاحب آن پیج دسترسی پیدا کنند (در پیج های فروش محصول برای ثبت سفارش ).

دکمه تماس(Call):

اگر حساب اینستاگرام شما تجاری است و می خواهید آدرس شرکت ، ایمیل و شماره تماس  را در اختیار کاربران بگذارید باید به بخش Cantact Option مراجعه کنید. این بخش باعث دسترسی آسان برای کاربران و همچنین کاهش نوشته های موجود در بیو می شود که این خود یک مزیت محسوب می شود.

 

 

نحوه نوشتن تاریخ تولد در بیو اینستاگرام

چگونه بیو طولانی در اینستاگرام بنویسیم؟

نمونه بیوگرافی شخصی

بیو اینستاگرام برای کسب و کار

چرا بیو اینستاگرام عوض نمی شود؟

 

نکات مهم در ایجاد یک بیو حرفه ای

شفاف سازی اهداف:

در قسمت بیو اینستاگرام سعی کنید بیشتر تمرکز را روی اهداف پیج بگذارید. درباره هدف های خود به کاربران توضیح دهید به این معنی که دقیقا بگویید قرار است چه کارهایی یا خدماتی را به کاربران ارائه دهید و این موضوع باعث می شود کاربران بیشتر با پیج شما ارتباط برقرار کنند.

استفاده از کلمات کلیدی در قسمت نام:

بهتر است برای بدست آوردن رتبه عالی در جستجو ها از کلمات کلیدی استفاده کنید.

استفاده از نام واقعی:

اگر می خواهید یک بیو حرفه ای داشته باشید باید این نکته را مد نظر داشته باشید که حتما برای ایجاد یک پیج تجاری و بیزینسی از اسم واقعی خودتان استفاده کنید به این دلیل که کاربران در قسمت جستجو نام واقعی شما را وارد می کنند.

نوشتن  اطلاعات زیر هم:

برای این که اطلاعات خود را در بیو ثبت کنید بهتر است که از قابلیت Link Break استفاده کنید به این معنی که نوشته ها را پشت سر هم ننویسید. این ویژگی باعث خوانا تر شدن مطلب و ارتباط برقرار کردن کاربر با شما می شود.

سخن پایانی

شما می توانید با استفاده از این روش ها یک بیو اینستاگرام  خلاق و سلیقه ای بسازید تا کاربران را جذب کنید.فراموش نکنید که شما می توانید هر زمان به بیو خود مراجعه کنید و بخش های مختلف آن که در مطالب بالا گفتیم را با توجه به نیازتان تغییر دهید.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید باشد.

 

بهترین بیو های اینستاگرام

چگونه در بیو اینستاگرام لوکیشن بگذاریم؟

چگونه در بیو اینستاگرام لینک بگذاریم؟

چگونه بیو اینستاگرام را زیبا کنیم؟

چگونه بیو اینستاگرام را کپی کنیم؟

 

منابع:

hamyar.co

rivand.ir