چگونگی پیدا کردن و بازیابی رمز وای فای در ویندوز 10 8 7 xp

چگونگی پیدا کردن و بازیابی رمز وای فای در ویندوز ۱۰ ۸ ۷ xp

چگونگی پیدا کردن و بازیابی رمز وای فای در ویندوز 10 8 7 xp

چگونگی پیدا کردن و بازیابی رمز وای فای در ویندوز ۱۰ ۸ ۷ xp یکی از مهمترین مسائلی است که کاربران پس از نصب ویندوز و درایور وایرلس خود دارند  پیدا کردن و بازیابی رمز وای فای در کامپیوتر و ویندوز ۷ یا ۱۰ یا ۸   است زیرا ممکن است بخواهند رمز وای فای در کامپیوتر و ویندوز ۷ یا ۱۰ یا ۸ را  در اختیار دوستان یا آشنایان قرار دهند.

بازیابی رمز وای فای در ویندوز ۷
چگونگی پیدا کردن رمز وای فای در ویندوز ۱۰

در برخی از موارد، افراد رمزهای سخت و پیچیده ای را برای وای فای خود انتخاب می‌ کنند و این موضوع باعث می‌شود تا در برخی از مواقع رمز وای فای خود را فراموش کنید. اگر در گذشته از وای فای برای هر دستگاهی از جمله لپ تاپ، کامپیوتر، تبلت و تلفن همراه استفاده می کردید، برای مراجعه بعدی و استفاده از وای فای، دیگر نیازی به وارد کردن پسورد نخواهید داشت.

اما این امکان وجود دارد که بخواهید دستگاه جدیدی را به وای فای متصل کنید، از این رو نیاز به رمز وای فای دارید و اگر یک رمز سخت و پیچیده را انتخاب کرده باشید و آن را به طور کل فراموش کرده باشید، نمی ‌توانید دستگاه جدیدی را به وای فای متصل کنید.

این موضوع می تواند شما را نگران کند اما راه حل های زیادی برای این موضوع آورده ایم که می توانید برای پیدا کردن رمز وای فای خود اقدام کنید و به راحتی رمز وای فای را بازیابی نمایید.

برای فهمیدن چگونگی پیدا کردن و بازیابی رمز وای فای در ویندوز ۱۰ ۸ ۷ xp کافیست تا پایان این آموزش با ما همراه باشید.

در این آموزش  نحوه پیدا کردن رمز وایرلس ذخیره شده در ویندوز ۱۰ کامپیوتر را آموزش دهیم که  با ویندوز ۸ و ۷  فرق چندانی ندارد.

بازیابی رمز وای فای در ویندوز ۷
یافتن رمز وای فای در ویندوز ۷
مشاهده رمز وای فای در ویندوز ۷
چگونگی پیدا کردن رمز وای فای در ویندوز ۱۰

 

روش های بازیابی رمز وای فای

چگونگی پیدا کردن و بازیابی رمز وای فای

پیدا کردن رمز وای فای از طریق cmd:

برای دوستانی که حرفه ای و اهل فن هستند و دوست دارند راه های پیچیده تر را امتحان کنند و یا اینکه معلوماتشان را افزایش دهند گفتن همین نکته کافیه که بدانند میشه با استفاده از cmd پسورد وایرلس رو پیدا کرد

پیدا کردن رمز وای فای از طریق مودم:

یکی از روش‌ های مهم پیدا کردن رمز وای فای، استفاده از مودم است. برای این کار می توانید در کامپیوتر، مرورگر خود را باز کرده و آدرس آی پی ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱ را وارد کنید.

پس از مشاهده تنظیمات، باید قسمت Wireless Lan را انتخاب کنید و در قسمت Pre Shared Key، می توانید رمز را مشاهده کنید.

 

پیدا کردن رمز وای فای از طریق تلفن همراه:

اگر قصد دارید دستگاه جدیدی را به وای فای متصل کنید، اما کامپیوتر و لپ تاپ در اختیار ندارید، اگر از تلفن همراه خود به وای فای مورد نظر متصل شده‌‌اید، می‎توانید برای بازیابی رمز وای فای از آن استفاده کنید. پیدا کردن رمز وای فای از طریق تلفن همراه نیز کار بسیار آسانی است و از هر دو مدل گوشی اندروید و آیفون می‌توانید برای پیدا کردن رمز وای فای اقدام کنید.

 

پیدا کردن رمز وای فای از طریق QR Code:

روش دیگری که می‌توانید برای پیدا کردن پسورد وای فای از طریق گوشی تلفن همراه و بدون روت کردن به دست آورید، QR Code است.

نکته قابل توجهی که باید به آن دقت کنید، این است که برای انجام این کار باید گوشی شما اندروید ۱۰ و بالاتر باشد.

ابتدا باید به قسمت تنظیمات وای فای وارد شوید. بر روی نام وای فای کلیک کرده و گزینه share wifi network را انتخاب کنید.

حال یک QR Codeبرای شما ارسال می‌شود، از آن اسکرین شات گرفته و آن را ذخیره کنید. بعد از این کار، باید در سایت QR Decoder عکس را آپلود کنی. حالا به راحتی می ‌توانید رمز وای فای را مشاهده کنید.

 

پیدا کردن رمز وای فای از طریق نرم افزار:

از دیگر روش‌هایی که می ‌توانید بازیابی رمز وای فای را انجام دهید، استفاده از برخی نرم افزارها است. این نرم افزارها که تعدادشان هم در اینترنت کم نیست، می ‌توانند به شما کمک کنند تا رمز وای فای را به راحتی به دست آورید.

اما افرادی هم که دنبال روش ساده تر هستند  میتونند با استفاده از فیلم آموزشی کوتاه زیر این کار را  انجام بدهند