کانال تلگرام آموزش طراحی سایت

آموزش طراحی سایت در تلگرام

با توجه به پیشرفت تکنولوژی، بسیاری از کسب و کار ها و شغل های موجود در بازار، به سمت طراحی سایت روی می آورند، چرا که با استفاده از طراحی سایت  می توانند کسب و کار خودشان را رونق ببخشند و از این طریق به درآمد بیشتری برسند. پس با ما در عصر اطلاعات همراه باشید تا یک کانال آموزش طراحی سایت در تلگرام به شما معرفی کنیم.

در ادامه این مقاله ما قصد داریم که به برخی از سوالات مهم شما درباره طراحی سایت پاسخ دهیم.

به زبان ساده چرا لازم است سایت داشته باشیم؟؟

به زبان خیلی ساده و کاربردی داشتن یک وب سایت شخصی و فروشگاهی برای هر فردی ضروری است به این خاطر که معرفی شما در وب سایت خودتان با چیدمان دلخواه خودتان صورت می گیرد و می توانید آن را هر طور که می خواهید طراحی و ارائه دهید.

علاوه بر این داشتن یک وب سایت، به شما در معرفی بهتر کسب و کارتان کمک شایانی می کند و می توانید برند شخصی و نام خود را در گوگل معرفی کنید و وب سایتتان را به راحتی در گوگل با نام خودتان بالا بیاورید.

طراحی سایت (Web Design) چیست؟

چطور سایت بزنیم چطور طراحی سایت انجام بدیم؟

برای طراحی سایت از کجا شروع کنیم؟ خوب این سوال خیلی هاست و ما در عصر اطلاعات می خواهیم به شما مسیر مشخصی بدهیم.

به مراحلی که بتوان با استفاده از آن یک سایت و یا پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی برای یک شرکت، فروشگاه و یا … ساخت، طراحی سایت گویند.

می خواهید طراح وب سایت خودتان باشید؟

اگر می خواهید که سایت خود را در کمتر از یک ماه به صورت حرفه ای با تمام امکانات راه اندازی کنید، محصول طراحی وب سایت ما را از دست ندهید، در کانال تلگرامی آموزش طراحی وب سایت عصر اطلاعات منتظر شما هستیم.

آیا طراحی سایت، پیش نیاز لازم دارد؟

بله. قبل از این که بخواهید طراحی سایت را شروع کنید و برای این که بتوانید خودتان را در این زمینه تقویت کنید، بهتر است برخی از پیش نیاز ها را رعایت و به آن ها عمل کنید. در زیر پیش نیاز های مورد نیاز آورده شده است:

یکی از مواردی که خیلی مهم است، صبر و اعتماد به نفس و روحیه خود باوری است که شما باید حتما این مورد را تقویت کرده تا بتوانید در حوزه طراحی سایت به موفقیت برسید.

با توجه به این که هر چه سن بالاتر رود، کار برای شما سخت تر می گردد، شما بهتر است که قبل از ۲۰ سالگی شروع به کار کنید.

بهتر است که شما به زبان انگلیسی مسلط باشید تا در صورت نیاز بتوانید منابع آموزشی انگلیسی را مطالعه و به عبارتی از آن ها سر در بیاورید.

مسلط بودن به برخی از زبان های برنامه نویسی ممکن است برای شما نیاز باشد. پس این مورد را هم جدی بگیرید.

قبل از شروع طراحی سایت، در اینترنت منابع مختلف را مورد بررسی قرار داده و در زمینه های مرتبط جستجو کنید تا از اطلاعات کافی برخوردار شوید.

برای طراحی سایت از کجا شروع کنیم

چه روش هایی برای یادگیری طراحی سایت وجود دارد؟

برای این که بتوانید با کم ترین هزینه و صرف انرژی طراحی سایت را یاد بگیرید، ما ۴ روش را برای یادگیری بهتر طراحی سایت برای شما معرفی می کنیم که این ۴ مورد عبارتند از:

روش اول: یکی از روش هایی که می توانید در هر مکان و زمانی و بدون محدودیت خاصی و هم چنین با صرف هزینه کم  از آن استفاده کنید، مطالعه کتاب است.

روش دوم: شما با دیدن فیلم آموزشی می توانید از تجربیات مدرس های مورد علاقه خودتان استفاده کنید و هم چنین با فیلم آموزشی امکان استفاده مجدد از آن فیلم وجود دارد. این مورد نیز هزینه کمی دارد.

 روش سوم: روش دیگری که شما می توانید از تجربه های مدرس ها استفاده کنید و یاد گیری آن هم به نسبت زیاد است، کلاس های آموزشی است. اما ممکن است همیشه کلاس ها در دسترس نباشند. البته این کار هزینه زیادی را هم در بر دارد.

روش چهارم: جستجو کردن در اینترنت و مطالعه مقاله ها، روش چهارمی است که این روش نسبت به دیگر روش ها هزینه پایین تری دارد و شما به راحتی و با چند جستجو در گوگل می توانید مطلب مورد نظر خود را پیدا کرده و از آن بهره مند شوید. البته در این روش هم امکان اشتباه و خواندن مقالات نا معتبر بسیار زیاد است.

آیا مدت زمان یادگیری طراحی سایت زیاد است؟

برای پاسخ دادن به این سوال، شما باید به تلاش و کوشش و همت خودتان نگاه کنید. اگر توانایی های لازم و تلاش های مستمر را داشته باشید، می توانید به سرعت طراحی سایت را یاد گرفته و شروع به کار کنید. در غیر این صورت، شما نیازی نیست که همه وقتتان را صرف یادگیری کنید و به صورت فشرده به یادگیری طراحی سایت بپردازید.  با توجه به آمار های به دست آمده، شما با صرف مدت زمان سه ماه می توانید به طور کامل سایت طراحی کنید.

چگونه طراح سایت حرفه ای شویم؟

برای این که بتوانید به یک طراح سایت حرفه ای تبدیل شوید، باید ابتدا با برخی از مفاهیم اولیه آشنا شوید و سپس تجربیاتی را در این زمینه کسب نمایید. برای این منظور ما به شما ۴ مرحله معرفی می نماییم که در زیر بیان شده است:

مرحله اول: یادگیری زبان HTML

برای این که بتوان صفحات وب سایت ها را ساخت، از این زبان استفاده می شود. HTML به بدنه اصلی وب سایت ها معروف است و در فارسی به معنی نشانه گذاری ابر متن می باشد. در این زبان از تگ ها نیز استفاده می شود که تگ ها مشخص کننده ساختار عناصر در صفحات وب هستند.

مرحله دوم: یادگیری زبان CSS

سایتی که شما طراحی می کنید، باید دارای رنگ و طرح زیبایی باشد وگرنه کاربر را به خود جذب نمی کند. برای بهتر شدن شکل و اندازه و رنگ متن هایتان که با زبان HTML نوشته شده است، می توانید با زبان CSS آن ها را زیبا و جذاب کنید.

مرحله سوم: یادگیری زبان Javascript

هر صفحه وب سایت نیاز دارد که پویا باشد تا بتواند به فعالیت های کاربران واکنش نشان دهد. زبان جاوا اسکریپت، یکی از زبان های بسیار خوب در این زمینه است که از روش های مختلف پشتیبانی می کند.

مرحله چهارم: یادگیری زبان برنامه نویسی سمت سرور

اگر قصد دارید بین کاربر و سرور ارتباط برقرار کنید و به عبارتی با کاربر در تعامل باشید، لازم است که یک زبان برنامه نویسی سمت سرور مانند: PHP ، ASP.NET را یاد بگیرید. زیرا که در پروژه‌ های بزرگ تحت وب از این زبان ها استفاده می شود.

آیا لزومی دارد که شما به عنوان صاحب وب سایت به تمام زبان های برنامه نویسی و کد نویسی مسلط باشید؟؟

خیر، شما فقط یه پشتیبان وب سایت لازم دارید که به تمام این امور مسلط باشد و در دسترس شما باشد، و ما برای همین اینجا هستیم.

آیا طراحی سایت به تخصص خاصی نیازمند است؟

شما برای این که بهتر بتوانید امور را کنترل کنید و همچنین بتوانید یک سایت حرفه ای را طراحی کنید، لازم است در سه موردی که در زیر اشاره می شود تخصص داشته باشید:

برنامه نویس سمت کاربر: برای طراحی بخشی از سایت که کاربر با آن در ارتباط است یا به عبارتی پوسته سایت، شما باید به یکی از زبان های javascript ، html ، css مسلط باشید تا بتوانید یک طراح رابط کاربری باشید. (البته HTML زبان برنامه نویسی نیست.)

برنامه نویس سمت سرور: برای ارتباط بین سرور و مرورگر شما باید به یکی از زبان های asp.net و php مسلط باشید تا بتوانید یک برنامه نویس سمت سرور باشید.

گرافیست سایت: گرافیست برای طراحی لوگوی سایت، اشکال گرافیکی، تصاویر و … باید خلاقیت به خرج دهد و  آشنا به فتوشاپ باشد.

آیا طراح سایت با برنامه نویس سایت تفاوت دارند؟

استفاده از بعضی سیستم های مدیریت محتوا مانند: وردپرس، جوملا و… بدون نیاز به دانش برنامه‌ نویسی امکان‌ پذیر است. بنابراین، اگر دانش برنامه نویسی ندارید، به راحتی می توانید هر نوع سایتی را ایجاد کنید و هر تغییرات مورد نظر مشتری را در سایت پیاده‌سازی نمایید. اما برنامه‌نویسی سایت، یک مهارت است که با توجه به نیازهای موجود برای مشتری کدنویسی می‌شود.

اگر می خواهید برنامه‌نویسی سایت را انجام دهید باید بدانید که به زمان و تجربه‌ بیشتری نیازمند هستید و قدم اول این است که مهارت لازم برای طراحی سایت با سیستم مدیریت محتوا را تا حدودی به دست آورده باشید.

برای ساخت سایت به چه چیزهایی نیاز است؟

مسلم است برای ساخت هر سایتی یک سری شرایط لازم است که در زیر به آن ها اشاره می کنیم:

انتخاب نام دامنه مناسب: 

هر سایتی برای این که بتواند در گوگل ثبت شود و در واقع، یک آدرس داشته باشد نیاز به دامنه دارد و افراد می توانند، هر کدام از آن ها را برای خود یا کسب و کارشان انتخاب کنند. برای تهیه‌ی دامنه نیز باید به صورت سالیانه مبلغی را پرداخت کنید که با توجه به نوع پسوند دامنه  مبالغ متفاوت است.

هاست:

شما می‌توانید با استفاده از هاست، اطلاعات و فایل‌های سایت خود را در آن آپلود و نگهداری کنید. هاست‌ ها را باید به صورت ماهیانه یا سالیانه تمدید کنید و اگر هزینه‌ی آن را نپردازید، هاست از دسترس شما خارج خواهد شد و سایر کاربران قادر به مشاهده‌ سایتتان نخواهند بود. تمام محتویات وب سایت شما که به کاربر نمایش داده می شوند، داخل هاست قرار می گیرند.

طراحی قالب زیبا و کاربردی:

سایت باید دارای طراحی زیبا و جذابی باشد، زیرا که طراحی های زیبا توجه کاربر را به خود جلب می کند.

سیستم مدیریت و کنترل سایت:

اگر می‌خواهید توانایی ایجاد سایت‌هایی با تعداد صفحات نامحدود و با قابلیت سفارشی‌سازی توسط مصرف‌کننده‌ی نهایی را به دست آورید، یادگیری سیستم مدیریت محتوا نیز برای شما ضروری خواهد بود.

چرا برای طراحی سایت باید نرم افزار های فنی را بشناسیم؟

ابزار و نرم‌افزارهایی وجود دارند که به شما کمک می‌ کنند کار طراحی سایت را بهتر انجام دهید. اگر با این ابزارها آشنا باشید، بازدهی سایت شما بسیار افزایش خواهد یافت. به طور مثال، اگر شما بتوانید با عبارت‌ های باقاعده ( Regular Expressions ) کار کنید، مطمئنا دنیای جدیدی را تجربه خواهید کرد.

یا اگر با ابزارهای مجموعه آفیس مانند اکسل و ورد و پاورپوینت آشنا باشید، به راحتی می توانید داده‌ها را مرتب کنید یا اگر با ابزارهای ساخت گزارش چاپی، وب‌سرویس‌ ها، سیستم‌عامل‌های سرور، امنیت وب، ابزارهای خودکارسازی و مکانیزه سازی آشنایی کافی داشته باشید، در زمان کوتاهی می توانید نتایج چشم‌گیری را به دست آورید.

چطور با استفاده از طراحی سایت یک سایت ارزشمند بسازیم؟

پس از این که سایت خود را طراحی کردید، مهم ترین موضوع بهینه بودن و ارزشمندی سایت است. اهمیت بهینه سازی محتوا در جایی مشخص می شود که شما یک سایت فروشگاهی و یا … دارید و با رقبای خود در رقابت هستید.

هر موتور جستجوگر، الگوریتم های بسیاری برای رتبه بندی سایت ها دارد که به کمک ربات ها و روش های مختلف، صفحات یک سایت را می خواند و با توجه به محتوای موجود تصمیم می گیرد که چه رتبه ای به سایت بدهد. یکی از روش های بهینه سازی، سئو است.

هم چنین، مواردی مثل محتوای ارزشمند و غیر کپی، کلمات کلیدی متناسب، تصاویر بهینه شده، سرعت بارگذاری سایت، تعداد بازدیدکنندگان و میزان رضایت کاربران موجب می شوند که سایت شما ارزش پیدا کند و در نتایج بهتر ظاهر شود.

آیا می خواهید در کوتاه ترین زمان ممکن صاحب یک وب سایت شوید و از آن استفاده کنید !؟

برای فراگیری آموزش طراحی وب سایت در تلگرام به کانال ما به آدرس زیر مراجعه کنید :

https://t.me/amozeshtarahisite

کانال تلگرام آموزش طراحی سایت

کانال تلگرام آموزش طراحی سایت

کانال تلگرام آموزش طراحی سایت

کانال تلگرام آموزش طراحی سایت

کانال تلگرام آموزش طراحی سایت

کانال تلگرام آموزش طراحی سایت

کانال تلگرام آموزش طراحی سایت

شما می توانید آموزش سئو را در سایت سئو ۶ مطالعه نمایید.