کشور مجارستان را بیشتر بشناسیم

کشور مجارستان را بیشتر بشناسیم

کشور مجارستان در اروپای مرکزی قرار دارد که پایتخت آن شهر بوداپست می باشد. مجارستان دارای مساحت ۹۳ هزار کیلومتر مربع می باشد. کشور مجارستان با توجه به زیبایی های طبیعی که دارد و همچنین پایتخت آن بوداپست یک مکان توریستی و گردشگری است.

تاریخچه مجارستان

در گذشته مجارستان قسمتی از امپراطوری رم بوده و در قرن ۹ میلادی مجارها قسمتی از مجارستان را تصرف کردند و به قسمت غرب پیشروی داشتند و در قرن ۱۷ و ۱۸ میلادی مجارستان تحت پادشاهی عثمانی ها و اتریش قرار گرفت و در سال ۱۶۹۹ قسمت بزرگی از مجارستان به اتریش داده شد و در سال ۱۷۳۹ مجارستان با قطعیت بالا به دست اتریش رسید . میان اتریش و انقلابیون مجارستان یک جنگی شروع شد و دولت پادشاهی اتریش – مجار را تأسیس نمود و در سال ۱۹۱۸ شارل ارل ،امپراطور اتریش، از پادشاهی کناره گیری کرد و استقلال مجارستان را به رسمیت شناخت.

در جنگ جهانی دوم این کشور با نازی همکاری نمود و در سال ۱۹۴۸ حزب کمونیست قدرت را بر عهده گرفت و کشور مجارستان زیر نظر کمونیسم رفت و مشترک شدن زمین ها و صنایع کمونیسم بود.

موقعیت جغرافیایی کشور مجارستان

این کشور در قسمت اروپای شرقی قرار دارد و در محدودۀ دریای آزاد جهان احاطه شده است و از سمت شمال با اسلوواکی و از سمت شمال شرقی به اوکراین و از قسمت شرق و جنوب شرق به رومانی و از قسمت جنوب به جمهوری یوگسلاوی و کراواسی و از سمت غرب به اسلوانی و اتریش محدود شده است.

این کشور جزو زیباترین کشورها در اتحادیه اروپا می باشد و جاذبه های گردشگری بالای را داراست .مجارستان یک کشور دموکرات می باشد.

زبان

زبان رسمی مردم این کشور مجارستانی است.

دین و مذهب در مجارستان

حدود ۶۰ درصد  مردم این کشور کاتولیک می باشند و ۱۵ درصد آن ها مذهبی ندارند و تعداد کمی هم یهودی هستند .در واقع مذهب در این کشور آزاد می باشد.

آداب و رسوم

مردم مجارستان اخلاق  و شخصیت اخلاقی متفاوتی دارند و تنوع در این کشور بسیار است. چه از رنگ پوست و قد و رنگ مو و غیره.

زیرا نژادهای بسیاری از جمله ترک و روسی، صرب، یهودیان، آلمانی، اسلوواکی و کروات در این کشور بوده اند. مردم این کشور خدا ترس بوده و از مرگ نمی ترسند .زیرا آن را بخشی از طبیعت می بینند و به زندگی پس از مرگ هم اعتقاد ندارند.

مردم این کشور علاقمند به ورزش های دو و میدانی، کشتی، شمشیربازی، واتر پلو، شنا و قایق رانی دارد. در این کشور خانواده ها هوای هم را دارند و معمولاً خانواده ها جمعیت بزرگی هستند. در یک خانواده شامل پدر و مادر و پدر بزرگ و مادر بزرگ و معمولاً دو فرزند می باشد .

آب و هوا

آب و هوای این کشور معتدل می باشد. تابستان گرم دارد و هوا در فصل بهار و پائیز معتدل بوده و زمستان سردی را نیز داراست.

سفر به مجارستان

با توجه به اینکه کشور مجارستان یکی از کشورهای بسیار زیبا و یکی از مقاصد گردشگری برای مردم دنیاست، سالانه تعداد زیادی از گردشگران و توریست ها از این کشور و زیبایی های طبیعی آن بازدید می کنند. در این بین ایرانی های زیادی هم هستند که با گرفتن ویزا به مجارستان مسافرت می کنند. البته برای گرفتن ویزا نیاز به بیمه مسافرتی برای آرامش در سفر هم دارید. اگر قصد دارید به این کشور سفر کنید، فصل بهار و تابستان بهترین زمان برای سفر به این کشور زیباست.