اتصال موس به تبلت و گوشی اندرویدی

اتصال موس به تبلت و گوشی اندرویدی

اتصال موس به تبلت و گوشی اندرویدی

اتصال موس به تبلت و گوشی اندرویدی ،اتصال موس به تبلت و گوشی اندرویدی در بسیاری از مواقع که نیاز به یک سیستم تمام عیار داریم تا به سرعت تمام کار هایمان را انجام دهیم اما عدم وجود آن ما را مجبور می کند که با تبلت و یا تلفن خود به اینترنت رفته و یا با اجرای برنامه مورد نظر به امور مختلف زندگی برسیم بسیار خسته خواهیم شد , دلیل اصلی آن نیز صفحه کوچک نسبت به کامپیوتر می باشد حال اگر خستگی را نادیده بگیریم کاهش سرعت عملکردمان بسیار آزار دهنده تر خواهد بود اما ای کاش می شد یک کیبورد و موس فیزیکی را به تلفن و یا تبلت خود وصل کرده و با سرعت بیشتری تایپ کنیم و صفحه نمایش را کنترل نماییم.برای ادامه مطلب با عصراطلاعات همراه باشید.

شاید شما هم تعجب کردید؟ اما واقعیت دارد متنی که در تیتر موضوع خوانده اید. بله اتصال موس به تبلت و گوشی اندرویدی

می شود؟  قبل تر در مورد یک نوع صفحه نمایش ژلاتینی سخن گفتیم که البته با اینکه کمک زیادی به تایپ می کند اما مطمئنا جای کیبورد واقعی را نخواهد گرفت امروز روشی به شما آموزش خواهیم داد که به ذهن بسیار از افراد نمی رسد و از این ویژگی سیستم عامل آندروید

اتصال موس به تبلت و گوشی اندرویدی بی خبر هستند. عموما وقتی تبلت و یا تلفن آندرویدی خرید می کنید کابلی کوچک درون آن پیدا خواهید کرد. در بسیاری از مواقع یا استفاده این کابل را نمیدانید و یا تنها با اتصال USB به آن تنها از یک ویژگی آن استفاده می کنید. نام این کابل OTG می باشد. که این اتصال موس به تبلت و گوشی اندرویدی  را برای شما انجام می دهددرست مثل عکس زیر.

اتصال موس به تبلت و گوشی اندرویدی

تنها کافیست یک کیبورد و یک موس و یک هاب HUB ( وسیله ای برای افزایش تعداد پورت های USB می باشد ) خریداری کرده و و ابتدا هاب را به یک سر کابل OTG زده و موس و کیبورد را نیز متصل به پورت های USB هاب کنید. تمام حال به راحتی می توانید از این قابلیت سیستم عامل آندرویداتصال موس به تبلت و گوشی اندرویدی استفاده کرده و با کیبورد فیزیکی و موس فیزیکی با سرعتی چند برابر کار کنید.این نیز یکی از ویژگی اتصال موس به تبلت و گوشی اندرویدی یکی از ویزگی های آندروید می باشد که اکثر افراد از آن بی اطلاع هستند.

موس ها، کیبورد ها و گیم پدهای یو اس بی

بدلیل اینکه گوشی ها و تبلت های اندروید دارای پورت های  یوس اس بی با سایز استاندارد نیستند، بنابراین نمیتوانید یک ابزار جانبی  USB را مستقیما به آن وصل کنید. برای اتصال دستگاه های یو اس بی به دستگاه های اندرویدی نیازمند کابل  USB on-the-go هستیم. کابل USB OTG آداپتوری است که یک طرف آن به پورت Micro-USB موجود در دستگاه اندرویدی تان وصل می شود و طرف دیگر یک دستگاه یو اس بی استاندارد وصل می شود. این کابل ها ارزان قیمتن.(خودم در علائدین نه هزار تومان خریدم) همچنین با استفاده از USB OTG شما قادر به اتصال دیگر ابزار یو اس بی مانند فلش ها روی تبلت ها یا گوشی های اندرویدی خود هستید.

نکته مهم: همه دستگاه های اندروید از کابل USB OTG پشتیبانی نمیکنند. بعضی از دستگاه ها این قابلیت را به صورت سخت افزاری پشتیبانی نمی کنند. بعنوان مثال شما میتوانید موس یا  کیبورد USB را به تبلت Nexus 7 وصل کنید ولی امکان اتصال آن را به گوشی هوشمند Nexus 4 ندارید. بنابر این قبل از خرید این کابل با جستجو در گوگل درباره پشتیبانی دستگاه اندرویدی تان از آن مطمئن شوید.