دانستنی های جالب در مورد چپ دست ها

دانستنی های جالب در مورد چپ دست ها

دانستنی های جالب در مورد چپ دست ها

نکات جالب و خواندنی در مورد افراد چپ دست که نمیدانستید !
روز ۲۲ مرداد ۱۳ آگوست روز جهانی چپ دست ها میباشد. جالب است بدانید چپ دست ها چه خصوصیات و تفاوت های جالبی با راست دست ها دارند.باعصر اطلاعات همراه باشید.

افراد بزرگ ومشهور زیادی چپ دست هستید که در مطالب دیگر تعدادی از افراد مشهور چپ دست جهان را نام بردیم.به گزارش تالاب با توجه به تحقیق منتشر شده در مجله ي آمریکایی روانشناسی، افراد چپ دست خلاق تر از افراد راست دست هستند. همچنین افراد چپ دست دارای تفکر واگرای بهتری هستند یعنی توانایی ارائه ي راه حل هاي‌ بهتر و بیشتری را برای حل مسئله دارند. لازم به ذکر است که اگر پدر و مادر هردو چپ دست باشند، نصف فرزندان آن ها هم احتمالا چپ دست خواهند بود. اگر پدر و مادر هردو راست دست باشند فقط ۲ درصد فرزندانشان چپ دست خواهد بود.

دانستنی های جالب در مورد چپ دست ها

 

در زیر به دانستنی های کمتر شناخته شده اي درباره ي چپ دست ها می‌پردازیم:۱-  ۱۰ درصد جمعیت زمین را تشکیل میدهند.

۲- ناپلئون، داوینچی، میکلانژ، انیشتن، نیوتن، بیل گیتس، همگی چپ دست بودند.

۳- از سال ۱۹۹۶ تا بحال روز ۱۳ اگوست را به عنوان روز چپ دست ها در جهان جشن میگیرند.

۴- افراد چپ دست خوراک را هم با سمت چپ دهان میجوند در صورتیکه افراد راست دست با سمت راست دهانشان.

۵- سالانه بیشتر از ۲,۵۰۰ چپ دست بخاطر استفاده از وسایلی که مخصوص راست دست ها ساخته شده اند میمیرند.

۶- چپ دست ها ۳ سال کمتر از راست دست ها عمر میکنند.

۷- چپ دست ها باهوشتر از راست دست ها هستند.

۸- نوزادانی که نابهنگام به دنیا میایند به احتمال زیاد چپ دست میشوند.

۹- ۳۹ درصد از همجنسبازان چپ دست هستند.

۱۰- ژنهای افراد چپ دست ۲۵ درصد با راست دست ها تفاوت دارند.

۱۱- افراد چپ دست در بازیهای کامپیوتری و ورزشی مهارت بیشتری دارند.

۱۲- با توجه به مجله ي آمریکای علمی، ۱۵ % افراد چپ دست هستند. احتمال چپ دستی در مردان دو برابر زنها می باشد.

۱۳- احتمال نابغه بودن چپ دست ها بیشتر است – ۲۰ درصد اعضای MENSA « انجمن افراد باهوش» چپ دست هستند.

۱۴- طبق یک بررسی انجام شده مردان چپ دستی که وارد دانشگاه میشوند بطور متوسط ۱۵ درصد از همتایان راست دست خود و در صورت فارغ التحصیلی ۲۶ درصد ثروتمندتر می باشند.

۱۵- احتمال اعتیاد به الکل افراد چپ دست سه برابر افراد راست دست می‌باشد.

۱۶- اگر پدر و مادر چپ دست باشند، ۵۰ درصد بچه هاي‌ آن ها چپ دست خواهند بود. در صورتی که هردو راست دست باشند احتمال چپ دستی فرزندان انها به ۲ درصد میرسد.

۱۷- بنا به یافته ي روانشناسان دانشگاه کویین، گربه هاي‌ مونث بیشتر راست چنگال و گربه هاي‌ مذکر بیشتر چپ چنگال هستند.

۱۸- چپ دست ها بیشتر از دفترهای سیمی متنفر هستند.

۱۹- بنا به پژوهش انجام شده توسط پزشک نیک چربین، چپ دست ها در رویارویی با هیجانات بهتر از همتایان راست دست خود هستند، به این دلیل بطور ذاتی در بازیهای ویدئویی عملکرد خوبی دارند.

۲۰- طبق آمار، با افزایش سن مادر، احتمال تولد بچه ي چپ دست بیشتر است.

۲۱-  افراد چپ دست ۴ تا ۵ ماه دیرتر از افراد راست دست به بلوغ می‌رسند.

۲۲- زندگی در دنیای راست دست ها: فقط ۵۰ درصد افراد چپ دست از دست چپ خود برای بازرسی ماوس استفاده میکنند. همچنین ۶۸ درصد آن ها هنگام استفاده از قیچی از دست راست خود استفاده میکنند و ۷۴ درصد هم سر سفره چاقو رابا دست راست خود می‌گیرند.

۲۳-  ۴طراح از ۵ طراح کامپیوترهای Mac، و از ۵ رئیس جمهور آخر ایالات متحده ۳ نفر چپ دست «اوباما، کلینتون،بوش» هستند.

۲۴- با توجه به پژوهش ها، طول عمر افراد چپ دست بطور متوسط ۹ سال کمتر از راست دست ها می باشد.

در مورد چپ دست ها بیشتر بخوانید:

۱- چه اتفاقی می افتد که یک فرد چپ دست می‌شود؟

در پاسخ به این سوال محققان هنوز کاملا مطمئن نیستند، اما تحقیقات زیادی نشان داده تعامل پیچیده اي از ژن ها و طبیعت این مسئله را باعث می‌شود. در حالی‌که ژن هاي‌ خاصی به نام “ژن هاي‌ چپ دستی” هم پیدا نشده اند. اما چیزی که ما می‌بینیم این است که افراد چپ دست درخانواده و اصل و نسبشان چپ دست هاي‌ بیشتری داشته اند.صرف نظر از این که چه چیزی باعث چپ دست و راست دست شدن افراد میشود، تحقیقات برخی تفاوت هاي‌ فیزیولوژیک و شخصیتی افراد چپ دست با راست دست ها را پیدا کرده اند.

۲- چپ دست ها در خطر بیشتری برای ابتلا به بیماری هاي‌ روانی قراردارند

همان طور که گفتیم چپ دست ها چیزی حدود ۱۰ درصد افراد جامعه را تشکیل می‌دهند. اما محققان دریافته اند در جامعه هایي که شیوع بیماری هاي‌ عصبی و روانی خاص در انها بالاتر است، درصد چپ دست هاي‌ جامعه نیز بالاتر بوده است. مطالعات پیشین دریافته اند که ۲۰ درصد افراد مبتلا به این بیماری ها از جمله افسردگی، اختلال دوقطبی، اسکیزوفرنی و شیدایی، چپ دست بوده اند. اما امروزه مطالعات جدیدتر اظهار می دارند که شیوع این بیماری در چپ دست ها بیشتر از ۲۰ درصد خواهد بود.

۳- چپ دست و راست دست بودن سلامتی شما را هم تعیین می‌کند

دانشمندان همچنین دریافته اند شیوع اختلالات شنوایی، بیش فعالی و برخی اختلالات رفتاری خاص در چپ دست ها بیشتر است. با این حال دلیل واقعی این مساله هنوز بطور کامل مشخص نشده، اما بنظر می‌رسد مغز این افراد پیچیدگی بیشتری نسبت به راست دست ها داشته باشد. هنر و خلاقیت چپ دست ها بالاتر از راست دست ها است. انها جالب تر و پیچیده تر فکر می‌کنند و طبق معمول دریک گروه از دوستان، ایده هاي‌ بهتری به سرشان می‌زند.مغز انسان به دو نیمکره تقسیم شده است، نیمکره راست و نیمکره چپ مغز. بیشتر افراد برای انجام بیشتر فعالیت هایشان، مثل عمل صحبت کردن به نیمکره چپ مغز وابسته هستند. بیشتر راست دست ها دراین گروه قراردارند.

اما حدود ۳۰ درصد چپ دست ها برای بیشتر فعالیت ها به نیمکره راست مغز وابسته اند ودر بقیه انها در انجام فعالیت ها نیمی از مغز بر نیمی دیگر برتری ندارد.

به گزارش تالاب بر اساس مطالعات موجود، وجود یک نیمکره مغزی غالب در انجام فعالیت هاي‌ روزانه باعث افزایش کارایی فرد میشود و به همین خاطر است که خطر اختلالات یادگیری و نابهنجاری هاي‌ روانی در چپ دست ها بیشتر خواهد بود. اگر از جهت سایر شرایط بالینی بخواهیم انها را مقایسه کنیم، مطالعه هاي‌ زیادی نشان داده اند که شیوع بیماری هاي‌ نظیر آرتریت روماتوئید و زخم هاي‌ گوارشی در جمعیت چپ دست بطور قابل توجهی کمتر از راست دست ها خواهد بود.

۴- شنوایی و سخنرانی چپ دست ها با راست دست ها متفاوت است

چپ دست ها قدرت بالاتری در شنیدن تغییرات ریز و ظریف صداها دارند. جالب است بدانید نیمکره هاي‌ راست و چپ مغز هر کدام در درک و تحلیل برخی صداهای خاص قدرت دارند و چیزی که واضح است قدرت نیمکره راست مغز، یعنی همان نیمکره اي که چپ دست ها بیشتر بکار میگیرند قدرت بیشتری در تحلیل و شناخت تغییرات ریز و دقیق در صداها دارد.

۵- چپ دست ها هنرپیشه هاي‌ قویتری هستند

هنر و خلاقیت چپ دست ها بالاتر از راست دست ها است. انها جالب تر و پیچیده تر فکر میکنند و طبق معمول دریک گروه از دوستان، ایده هاي‌ بهتری به سرشان میزند. جالب است بدانید مطالعه هاي‌ انجام شده پی برده اند که چپ دست ها در انتخاب یک کار و روش، کمتر به نقاط منفی ان فکر می‌کنند و بهمین خاطر قدرت ایده پردازی و خلاقیت انها بالاتر است.

۶- چپ دست ها در مسابقه هاي‌ ورزشی هم شما را شکست خواهند داد

اگر نگاهی به تاریخ ورزش و قهرمانان جهانی بیندازید، متوجه میشوید که تعداد بالایی از قهرمانان ورزشی چپ دست بوده اند، مخصوصا در ورزش هایي مانند گلف و تنیس.

در حقیقت چپ دست ها در ورزش هایي که نیاز به تمرکز بیشتر دارد موفق ترند، مانند تنیس، بوکس، بیس بال و بولینگ.بررسی ها نشان داده اند که شانس موفقیت چپ دست ها در مسابقات ورزشی زمانی که حریف انها یک راست دست است بیشتر خواهد بودو این همان قوت قلبی است که قهرمانان چپ دست در مسابقات نهایی به ان نیاز دارند و با شنیدن ان دلگرم میشوند.