نقش ساعت در بهبود زندگی

نقش ساعت در بهبود زندگی

نقش ساعت در بهبود زندگی

نقش ساعت در بهبود زندگی

ساعت نقش مهم و جدی در بهبود زندگی تمام انسان های روی زمین دارد. تا قبل از اختراع شدن ساعت انسان ها برای کار های روز مره خود نمی‌توانستند برنامه دقیقی بریزند و کار های خود را با نظم بالا به جلو پیش به برند. اما با اختراع ساعت وضع خیلی فرق کرد و انسان ها توانستند با در نظر گرفتن زمان برنامه های دقیقی بریزند و کارهای خود را سریع تر و منظم تر به پیش ببرند و از حدر رفتن این نعمت مهم و با ارزش یعنی زمان جلوگیری کنند.باعصراطلاعات همراه باشید

جمله ای زیبا هم در باره زمان وجود دارد: وقت طلاست پس باید از ساعت برای برنامه ریزی استفاده کرد تا این طلای با ارزش را از دست ندهیم. این طلا را اگر از دست داد دیگر نمی توان به دست آورد. چون زمان را نمی توان به عقب برگرداند.

نقش ساعت هوشمند درزندگی روزانه

بدون شک ما در حال زندگی تو آینده هستیم و اگه به اطراف خودمون نگاه کنیم حتما دلیل این موضوع رو به طور کامل متوجه می شیم؛ چراکه ما این روزها به لطف تکنولوژِی قادریم تا زمانی که تو خونه خودمون نشستیم، به راحتی بلیط کنسرت مورد علاقمون رو با گوشی خریداری کنیم، به صورت آنلاین لباس هامونو برای شستشو به خشکشویی بدیم و یا خودروهایی داریم که بعد از پیاده شدن به طور خودکار پارک می شوند.

دسته بندی ساعت ها

ساعت شنی:

معروف ترین ساعتی که می شناسید شاید همین ساعت شنی باشد. ساعتهای شنی معمولاً برای اندازه گیری زمان های کوتاه قابل استفاده بوده و در واقع، دو حباب شیشه ای هستند که با سوراخ کوچکی در وسط به یکدیگر متصل شده اند.

شن های ریز به علت وجود نیروهای جاذبه به حباب پایینی می ریزند و زمانی که شن ها به حباب پایینی ریختند ساعت را بر عکس می کنند تا این کار دوباره تکرار شود.

ساعت آبی:

یکی از قدیمی ترین ساعت هایی که قدمت بسیار زیادی دارد و در گذشته از آن بسیار استفاده میشده است، ساعت آبی می باشد. نمونه های ابتدایی ساعت های آبی یادگاری است که از قرن ۱۶ پیش از میلاد از مصر و بابل به دست آمده است .

این ساعت ها معمولاً از دو ظرف تشکیل شده اند که آب باشدت معینی از یک ظرف به ظرف دیگر می ریزد . کاربردی ترین ساعت آبی ای که وجود دارد متعلق به ایران است که به خاطر ضرورت اساسی زندگی کشاورزی و تقسیم سهام آب قنات و یا آب چشمه ها در مناطق کویری ساخته شده است .

ساعت آفتابی:

ساعت های آفتای یا خورشیدی را در زمان های بسیار دور استفاده می کردند. به این صورت که زمان را بر حسب زاویه یا محل قرار گرفتن سایه ی یک میله که با زاویه ی مشخصی نسبت به زمین قرار دارد، مورد سنجش و بررسی قرار می دادند.

ساعت های خورشیدی با توجه به قدمت و تاریخی که دارند از دقت قابل قبولی برخوردار هستند و گونه های مختلف آن زمان ظاهری خورشیدی را با خطای حداکثر ۱۵ دقیقه نشان می دهند .

ساعت ستاره ای:

از ساعت ستاره ای بیشتر برای تطبیق و تشخیص و اندازه گیری زمان در شب استفاده می کنند. این ساعت، ساعتی شبانه است که معمولاً به کمک ستاره قطبی به عنوان یک نقطه ای که همیشه ثابت است با مقایسه و سنجش جا به جایی بعضی ستاره های دب اکبر در هر فصل نسبت به زمان متعارف است و کارکرد آن بیشتر با کمک حرکت ستارگان و وسیله قرار دادن آن ها است .

ساعت دیجیتالی:

نوع دیگری از ساعت ها که زمان را با ال سی دی ،ال ایی دی و یا چراغ نشان می دهند ساعت های دیجیتالی نام دارند . ساعت های دیجیتالی به دو صورت ۱۲ ساعته و ۲۴ ساعته وجود دارند . این ساعت ها می توانند به وسیله مدار های الکتریکی زمان را محاسبه کرده و نشان دهند .

در واقع اگه کمی به اطرافمون با دقت نگاه کنیم مواردی زیادی وجود دارند که همه و همه زندگی ما رو تمام دیجیتال کرده و به نوعی هم دور شدن ما رو از این دنیا ناممکن ساختند؛ از طرفی امروزه شاید کمتری کسی رو سراغ داشته باشید که از گوشی‌ های هوشمند استفاده نکنه و در واقع اسمارت فون ها به خوبی تونستن خودشون رو به یکی از رکن‌ های اصلی زندگی تک‌ تکمون تبدیل کنند اما آیا باید در برابر اغوای ساعت‌ های هوشمند هم که امروزه به یکی از گجت های محبوب پوشیدنی تبدیل شده، مقاومت کرد؟

سال‌ ها پیش آرزوی خرید یک کامپیوتر شخصی رو داشتیم، بعد نوبت به  لپتاپ ها رسید که وسوسه‌ کننده بود و کم‌کم گوشی های همراه هوشمند به بخشی از زندگی ما تبدیل شد اما سوال اینجاست که چرا باید اقدام به خرید ساعت هوشمند بکنیم؟ و در واقع این گجت‌ های هوشمند تا چه حدی تو زندگی به دردخور باشند؟ و اینکه آیا واقعا ارزش خرید دارند؟