آموزش 0 تا 100 طراحی و راه اندازی سایت

آموزش ۰ تا ۱۰۰ طراحی و راه اندازی سایت

آموزش 0 تا 100 طراحی و راه اندازی سایت

اگر شما به دنبال یادگیری طراحی و راه اندازی وب سایت هستید فرادرس مکانی بسیار عالی برای اینکار است، فرادرس با گردهم آوری ۱۰۰۰ عنوان درسی آموزش رو بسیار ساده کرده، با ما همراه باشید تا در این خصوص بیشتر برایتان صحبت کنیم

وقتی صحبت از فرادرس میشه یعنی داریم در مورد یک آموزشگاه آنلاین قدیمی و با سابقه با آموزش های کم نظیر صحبت میکنیم، در ادامه بحث به شما خواهیم گفت که چه دوره هایی از فرادرس به شما در فراگیری طراحی وب سایت کمک می کند.

از کجا شروع کنم؟ خب از وردپرس دیگه

وردپرس چیه؟ وردپرس برترین سیستم مدیریت محتوا در جهان است که در سال های اخیر توانسته اعتماد صاحبان وب سایت های بزرگی را به خود جلب کند و اکثر وب سایت های مطرح در جهان به گونه ای از این CMS (سیستم مدیریت محتوا) استفاده کرده اند و یا در حال استفاده کردن از آن هستند.

سیستم مدیریت محتوا یعنی چی؟ برای دوستانی که آشنایی زیادی با وب ندارند خلاصه و ساده توضیح میدهیم، سیستم مدیریت محتوا یک نرم افزار تحت وب هست که بر روی میزبان وب سایت شما نصب می شود و به شما امکان مدیریت وبسایت به صورت بصری و ویژوال را می دهد.

آموزش وردپرس یکی از آموزش هایی است که در ۱۰ سال گذشته به شدت مورد توجه بوده و خصوصا در ۷ سال اخیر از رونق ویژه ای برخوردار بوده، تسلط کافی بر مدیریت وردپرس و کار با وردپرس برای هر فردی می تواند مفید باشد، چون وردپرس اکنون پرچمدار اصلی سیستم های مدیریت محتوا در جهان است و در کشور ایران نیز بسیار پر کاربر و پر طرفدار است.

میخواهید طراح وب سایت خودتون باشید؟

اگر می خواهید که سایت خودتون رو در کمتر از یک ماه به صورت حرفه ای با تمام امکانات راه اندازی کنید محصول طراحی وب سایت ما را از دست ندهید، در کانال تلگرامی آموزش طراحی وب سایت عصر اطلاعات منتظر شما هستیم.

آموزش طراحی سایت و یا قالب وب سایت با HTML و CSS

آموزش طراحی سایت و یا قالب وب سایت با HTML و CSS

HTML چیست؟ یک زبان نشانه گذاری است، بدان معنا که بخش های مختلف یک صفحه وب با تگ ها از یکدیگر تفکیک می شوند. اچ تی ام ال تشکیل دهنده اسکلت یک وب سایت است.

CSS چیست؟ سی اس اس مخفف Cascading Style Sheets و به معنای برگه های آبشاری است، سی اس اس وظیفه شکل دهی به ظاهر وب سایت را بر عهده دارد و رنگ بندی وب سایت و سایز اشیاء و بسیاری از مولفه های دیگر در آن تعریف می شوند.

اگر رشته تحصیلی شما در دانشگاه رشته های علوم کامپیوتری باشد (مانند فناوری اطلاعات، نرم افزار و…) حتما با HTML و CSS آشنا هستید و میدانید که پایه یادگیری وب و راه اندازی سایت شخصی داشتن دانش کافی و تسلط کامل به تگ ها و قوانین HTML و CSS است.

امروزه سایتی را مشاهده نمی کنید که تماما با HTML و CSS نوشته شده باشد، اما هیچ وبسایتی نیز وجود ندارد که از این دو بهره نبرده باشد و به گونه ای هر وب سایتی ناچار به استفاده از کد های HTML و دستورات CSS است.

چقدر خوب است که فرادرس آموزش طراحی سایت با HTML و CSS را نیز ارائه می دهد و از این بابت هم جای هیچگونه نگرانی نیست.

چگونه در طراحی سایت حرفه ای شویم؟

چگونه در طراحی سایت حرفه ای شویم؟

پاسخ کوتاه اینکه بهتر است از پایه شروع کنید و فهرست صحیح و حرفه ایی از مطالب را به صورت زنجیره وار فرا بگیرید، توضیح کاملتر در این خصوص را در ادامه برایتان بازگو می کنیم.

بسیاری از مواقع دیده شده افراد به صورت جسته گریخته اقدام به فراگیری علوم مختلف کرده اند و مواردی را در آن زمینه آموخته اند بدون آنکه ارتباط دقیق آنها به یکدیگر را بدانند، اشکالی که دارد اینگونه آموختن علوم مختلف این است که افراد برای نتیجه گرفتن از کار خود یک سری امور را به صورت متوالی انجام می دهند بدون آنکه علت انجام آنها را بدانند.

در انجام بسیاری از کار ها ممکن است اینگونه فراگیری علوم به کار آید و خللی در انجام امور احساس نشود، اما مباحث بروزی همچون طراحی وب سایت نیاز به دانستن پیش نیاز هایی دارند که آن پیش نیاز ها برای افراد بسیار ضروری هستند، از این رو در دیدن آموزش های طراحی وب بهتر است دقت کافی را داشته باشید تا مسیر درستی را طی کنید.

پی بردن به این مسئله که نقاط ضعف شما در دانش کسب شده به چه شکل است و چه مواردی را خوب فرا نگرفته اید، مستلزم کسب تجربه در آن کار یا شاگردی کردن است.

اگر حین کسب تجربه بخواهید حفره های دانش خود را کشف کرده و آنها را پوشش دهید، ممکن است در پروژه های زیادی شکست بخورید، افراد زیادی را از خود ناراضی کنید و یا یک فاجعه در کار خود خلق کنید.

بنابراین داشتن یک مسیر آموزشی صحیح قبل از آغاز دوره های آموزشی یک ضرورت برای هر فردی که می خواهد دانشی را کسب کند است.

فرادرس با همکاری دیرینه خود با برترین اساتید اهل فن در شاخه های مختلف درسی توانسته بهترین مسیر دروس یا به اصطلاح طرح درس های بی نقصی را فراهم آورد تا بتواند به شما آموزش های کاربردی و مفیدی را ارائه دهد. مجموعه آموزش طراحی سایت از فرادرس از این دست از آموزش ها هستند که واو به واو پیش رفته اند و قدم به قدم به شما آموزش خواهند داد.

من هیچ دانش ابتدایی در خصوص طراحی سایت ندارم، می توانم امیدوار به آموختن مباحث باشم؟

چگونه طراح سایت شویم؟

نگرانی شما قابل درک است و برای ما و اساتید فرادرس قطعا مهم است و اساتید فرادرس قطعا می توانند به شما مقدمات را به صورت جز به جز و ابتدایی آموزش دهند تا شما نیز دیگر دغدغه فراگیری نداشته باشید.

البته خبر خوب اینکه طراحی سایت با وردپرس در چند گام ساده و شاید در ده دقیقه انجام می شود و آموختن آنکار ساده ای است و نیاز به داشتن تخصص در رشته کامپیوتر ندارد.

ناگفته نماند که امروزه شرکت های هاستینگ بدون دریافت هزینه مجزا عموما سایت وردپرس اولیه شما را نصب میکنند و تحویل شما می دهند.

خبر خوش دیگر اینکه شما بدون کد نویسی قادر خواهید بود که وب سایت خود را راه اندازی و آن را مدیریت کنید، کافیست شما نحوه مدیریت درست و کامل وب سایت خود را بیاموزید و شروع به کسب درآمد از وب سایت خود کنید.

ما با بیش از ۸ سال سابقه فعالیت در عرصه وب از ۹۱ تا کنون به شما توصیه می کنیم که از هم اکنون به سمت فراگیری مباحث طراحی وب سایت بروید تا بتوانید وب سایت خود را مدیریت کنید، چرا که در آینده ای نزدیک مغازه فیزیکی شما وب سایت شما خواهد بود و اکر تسلط کافی در مدیریت آن نداشته باشید قطعا استفاده کافی را از آن نمی توانید ببرید و مجبور هستید افرادی را استخدام کنید که این امور را برای شما انجام دهند.

چه لزومی دارد که خودم طراحی سایت را یاد بگیرم وقتی افرادی در این زمینه وجود دارند؟

خب جوابش سادست، شما دوست دارید کاری که میدانید باید انجام شود را خودتان در یک ساعت انجام دهید یا بعد از دو هفته توضیح دادن به فرد طراح سایت یک چیز دیگه تحویل بگیرید؟ خب قطعا کاری که دل میخواهد دست می کند. بنابراین داشتن دانش کافی در طراحی وب به شما کمک می کند که تغییرات مورد نظرتان در سایت را خودتان خیلی سریع انجام دهید.

چرا فرادرس؟

فرادرس به عنوان یک سازمان علمی و آموزشی در ده سال گذشته و حتی بیشتر توانسته ۱۴۰۰۰ آموزش ویدئویی در قالب ۲۰۰۰ عنوان آموزش تهیه و منتشر کند، هم اکنون فرادرس به عنوان بزرگترین پلتفرم آموزشی در کشور شناخته می شود.