اهمیت سئو برای کسب و کار های کوچک

اهمیت سئو برای کسب و کار های کوچک

سئو بخش کلیدی رونق کسب و کار های آنلاین، بخصوص وبسایت های کوچک است. بهینه سازی برای موتور های جستجو کمک می کند زمانی که شخصی محصولات یا خدماتی که مرتبط به کسب و کار شما می شود تایپ می کند، سایت شما در راس نتایج جستجو قرار گیرد. اهمیت سئو زمانی بسیار بالا می رود که نتایج محلی و سئو محلی بشدت روی ورودی این دست وبسایت ها و رونق کسب و کار های کوچک محلی تاثیرگذار است.

در این مقاله راهنمای ابتدایی برای سئو به شما نکاتی را در مورد چیستی، نحوه استفاده از این صرفت و چرایی اهمیت آن برای کسب و کار کوچک نشان می دهیم.

سئو (بهینه سازی وبسایت) چیست؟

سئو یا بهینه ‌سازی موتور جستجو اساساً همه چیز را از محتوا و سرعت سایت گرفته تا متن جایگزین روی عکس‌ها تنظیم می‌کند تا توسط موتورهای جستجو راحت‌تر دیده و کدگذاری شوند. موتورهای جستجو مانند گوگل، وب سایت ها را برای کلمات کلیدی و عبارات دسته بندی می کنند و سپس بر اساس سرچ مخاطب و میزان اعتبار وبسایت ها، نتایج را به مخاطب نشان می دهند.

حال با انجام سئو و اجرای کمپین های دیجیتال مارکتینگ، اعتبار برند شما نزد مشتریان افزایش میابد و گوگل نیز در نهایت به دنبال بهبود تجربه کاربری است: نتیجه چه می شود؟ وبسایت شما در کلمات کلیدی مرتبط رتبه های برتر گوگل را از آن خود می کند و این رشد میزان ورودی همچنان ادامه دارد.

جهت مطالعه بیشتر در این مورد، مقاله اهمیت سئو در کمپین های دیجیتال مارکتینگ را مطالعه کنید.

چرا سئو برای کسب و کار های کوچک دارای اهمیت است؟

گوگل ادز؟ تبلیغات بنری؟ ایمیل مارکتینگ؟ اس ام اس مارکتینگ؟ نه … با توجه به هزینه و کارکرد، سئو مهم ترین و البته رقابتی ترین حوزه دیجیتال مارکتینگ است.

سئو و اقدام برای بهینه سازی سایت بسیار مهم است:

  • موتور های جستجو مانند گوگل روزانه میلیارد ها جستجو را پشتیبانی می کنند.
  • بیش از ۷۰ درصد کاربران روی ۵ لینک اول کلیک می کنند.
  • قیمت سئو نسبت به سایر خدمات دیجیتال مارکتینگ مانند گوگل ادز، تبلیغات بنری و … بر اساس بازدهی، برندسازی و ترافیک ارگانیکی که دارد بسیار منطقی تر است.
  • بهینه سازی صرفا برای موتور های جستجو نیست؛ بلکه در نهایت به بهبود تجربه کاربری و رضایت نهایی مخاطب از برند شما منجر می شود.
  • معمولا اعتماد بیشتر کاربران به وبسایت هایی است که در نتایج رتبه های بالاتر را بدست می آورند.
  • اگر سئو وبسایت شما خوب باشد، کاربران نام برند شما را در شبکه های اجتماعی ممکن است جستجو کنند یا برای موارد مرتبط با صنعت شما، بقیه را به شما ارجاع دهند.
  • سئو می تواند شما را جلوتر از رقبا قرار دهد؛ اگر دو وب سایت یک چیز را به یک قیمت بفروشند، وب سایت سئو شده به احتمال زیاد مشتریان بیشتری داشته و فروش بیشتری خواهد داشت.

کسب و کار های کوچک به سئو نیاز اساسی دارند.

سئوی خوب برای مشاغل با هر ابعاد و اندازه ای، به هر نوعی (تجارت الکترونیک، فروشگاهی، شرکتی و …) مهم است. با تکنیک های سئو به رایگان می توانید لید جنریشن کنید، مخاطب بیشتر وارد سایت کرده و افزایش فروش را بصورت ملموس تجربه کنید. یک وب سایت بدون سئو مانند سوزنی در انبار کاه است.

برای بهینه سازی موثر چه باید کرد؟

بهینه سازی وب سایت
  • مخاطبین خود را بشناسید!

اگر می خواهید سئو را به روش صحیح انجام دهید، باید در ابتدا مخاطبان هدف خود را بشناسید. تحقیق کلمه کلیدی به شما کمک می‌کند بفهمید که افراد چه چیزی را جستجو می‌کنند، جستجوهای مرتبط با کسب وکار شما چیست و با ارزش‌ترین کلمات و عبارات کلیدی کدامند. شناخت خوب مخاطبین به تولید محتوای موثر منجر می شود که پایه اساسی تمامی فرایند های سئو و بهینه سازی است.

  • برندسازی با تولید محتوای ارزشمند

شما می توانید با ایجاد محتوای خوب و معنادار که به سؤالات جستجو شده افراد پاسخ می دهد، اعتماد افراد را نسبت به برند خود جلب کنید. با ایجاد وبلاگ و لندینگ پیج هایی که به افراد اطلاعاتی را که به دنبال آن هستند می دهد، خود را به عنوان یک متخصص در صنعت معرفی می کنید و اگر گوگل نشانه های مثبتی مانند ماندگاری افراد روی سایت یا کم شدن نرخ پرش را دریافت کند قطعا روی رتبه شما تاثیرگذار خواهد بود.

  • بهبود تجربه کاربری و UX

الگوریتم های گوگل همواره در حال تغییر هستند تا بتوانند بهترین نتایج را به کاربران خود ارائه دهند. باید مراقب تغییرات باشید و مطمئن شوید که در حال ایجاد محتوا مطابق با الگوریتم های جدید هستید. امروزه سئو دیگر به معنای پر کردن کلمات کلیدی در صفحه، لینک سازی های اسپم و ارائه محتوای بی ارزش نیست. برای داشتن رتبه در بالای صفحه ۱ گوگل می بایست بهترین تجربه و رضایت کاربر را فراهم کنید.

 

مطالب بیشتر در خصوص سئو را در سایت سئو ۶ بخوانید.