چگونه از طریق سئو درآمد کسب کنیم؟

کسب درآمد از سئو، یکی از سوالاتی است که ممکن است ذهن شما را درگیر کرده باشد. اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

اگر شما در حوزه سئو فعالیت دارید، حتما می دانید که کسب درآمد از سئو می تواند عامل مهمی برای پیشرفت شما باشد. البته سئو به حوزه های مختلفی دسته بندی می شود و شما می توانید یکی از حوزه ها را انتخاب و در آن مشغول به فعالیت شوید.

برخی گمان می کنند که سئو یعنی همین که سایتی را به صفحه اول گوگل بیاورند و خب در قبال این کار، هزینه ای دریافت کنند. درحالی که این گونه نیست و سئو یک مبحث بسیار گسترده ای می باشد که می توانید با مطالعه و تحقیق، زمینه ای که قرار است در آن فعالیت داشته باشید را انتخاب نمایید.

روش های کسب درآمد از طریق سئو

روش های کسب درآمد از سئو

ما برای شما چند نمونه از روش هایی که می توانید از طریق سئو کسب درآن کسب درآمد کنید را بیان کرده ایم که به صورت زیر می باشد:

  • کسب درآمد از مشاوره سئو:

اگر شما مدت زمان زیادی است که در زمینه سئو فعالیت دارید و توانسته اید تجارب زیادی را به دست آورید، این روش می تواند برای شما مناسب باشد.

در این روش، کاربر اطلاعات سایت خود را به شما می دهد و شما با بررسی و تحلیل سایت کاربر می توانید نکات سئویی را به او پیشنهاد دهید و راه هایی که می تواند سایت مخاطب را بهبود دهد را بیان کنید.

اگر شما تجربه بالایی داشته باشید، می توانید کسب درآمد از سئو را شروع نمایید. میانگین هزینه مشاوره سئو در کمترین حالت ساعتی ۵۰ هزار تومان است و در حالت حرفه ای، ساعتی ۲ میلیون تومان می باشد.

  • کسب درآمد از طریق استخدام:

تعداد زیادی از شرکت ها، در شهر های مختلف قصد جذب نیروی سئو کار برای شرکت خود را دارند و شما می توانید از طریق این شرکت ها، استخدام شوید و کسب درآمد از سئو را شروع کنید.

واضح است که وظایف یک نیروی سئو کار در شرکت نسبت به وظایف یک نیروی سئو کار پروژه ای کمتر است و اصولا انتظاراتی که از آن میرود در حد متوسط است.

شما به عنوان یک نیروی سئوی استخدام شده در یک شرکت، می توانید به بهبود سئو سایت خود بپردازید. در این مقاله به ۶ روش درآمد از سئو یا SEO پرداختیم. در آمد شغل سئو در ایران درآمد مناسبی است اما سئو در کشور های اروپایی و آمریکایی و عربی درآمد بسیار بالاتری دارد.

درآمد این نیرو ها نیز اغلب از ۲ میلیون تومان بالاتر است و تا رقم های بسیار بالایی مثل ۲۰ تا ۳۰ میلیون تومان (مدیر سئو) هم ادامه دارد.

  • کسب درآمد از آموزش سئو:

اگر به سئو مسلط هستید، این روش می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. با توجه به این که مباحث سئو بسیار زیاد و گسترده می باشد، می توان گفت که درآمد این روش نامحدود است.

کسب درآمد از آموزش سئو

آموزش سئو به دو صورت امکان پذیر می باشد:

حضوری(آفلاین): در این روش شما می توانید در آموزشگاه های سئو مشغول به فعالیت شوید و یا به صورت خصوصی به تدریس سئو بپردازید. درآمد این روش را می توان بین ۳۰۰ هزار تومان ا ۴ میلیون تومان در نظر گرفت.

آنلاین: در این روش، شما می توانید با کاربران خود ارتباط بیشتری بگیرید و هم چنین، این روش به دلیل استفاده زیاد کاربران از شبکه های اجتماعی می تواند به درآمد بالای شما نیز کمک کند. شما با استفاده از آموزش ها و دوره های آموزشی آنلاینی که تهیه کرده اید، می توانید به آموزش کاربران خود بپردازید.

نکته مهمی که در این روش وجود دارد این است که شما در روش آنلاین باید یکسری دوره های آموزشی را برای کاربر خود تهیه کرده باشید. حال برای فروش این دوره ها، باید از بازاریابی محتوایی استفاده کنید. بازاریابی محتوایی اگر به درستی اجرا شود، می تواند فروش بالایی را به همراه داشته باشد.

  • کسب درآمد از فروش سایت سئو شده:

این روش برای کسانی که در زمینه سئو زیاد تجربه ندارند، ممکن است سخت به نظر برسد. نحوه کسب درآمد در این روش به این گونه است که سئو کار با توجه به سابقه کاری خود، به دنبال کلماتی و حوزه های فعالیتی می گردد که دارای درآمد خوبی در نتایج اول گوگل باشند. سپس با هزینه شخصی خود، سایت خود را سئو کرده و در نهایت سایت را به فعالان در این حوزه می فروشند.

این روش می تواند درآمد بسیار بالایی داشته باشد، زیرا سایتی که از همه نظر سئو خوبی داشته باشد و تعداد کاربران و بازدیدکنندگان آن بالا باشد، مشتری را جذب خواهد کرد.

  • کسب درآمد از سئو (پروژه ای):

این روش از رایج ترین روش های کسب درآمد از سئوبه شمار می رود که اگر به درستی انجام دهید، می توانید درآمد بالاتری نسبت به روش های قبلی داشته باشید.

در این روش شما به عنوان سئو کار، باید کلمات کلیدی را پیدا کرده و تعدادی از کلمات را به صاحب سایت پیشنهاد دهید. حال صاحب سایت باید تعداد کلمات مورد نیاز خودش را انتخاب کند. بعد از انتخاب کلمات کلیدی، در قرار داد سئو ذکر می شود که این تعداد کلمات کلیدی باید به صفحه اول گوگل برسد.

قیمتی که برای این کار در نظر گرفته می شود، با توجه به سختی یا آسانی کلمات کلیدی می باشد. برای کلمات نسبتا آسان، قیمت هر کلمه ۵ میلیون تومان است که این قیمت در کلمات سخت افزایش می یابد.

لازم به ذکر است که پس از رساندن کلمه به صفحه اول، قرار داد دیگری برای نگه داشتن کلمه کلیدی در صفحه اول به صورت ماهانه بین سئو کار و صاحب سایت تنظیم می شود و برای آن نیز ماهانه هزینه ای دریافت خواهد شد.

  • کسب درآمد از تولید محتوا:
کسب درآمد از طریق تولید محتوا

تولید محتوا یکی از کارهایی است که با توجه به فاکتورهای سئو انجام می شود و در کسب درآمد از سئو مهم می باشد. یعنی هرچه شما تولید محتوای با کیفیت تری تولید کنید که آن محتوا بتواند در گوگل ایندکس شود، شما به درآمد بیشتری خواهید رسید.

بسیاری از سئو کاران به جای این که خود را درگیر پروژه های ریسک دار و سخت کنند، به تولید محتوا مشغول هستند و از این طریق به کسب درآمد از سئو می رسند.

در آمد یک نیروی تولید محتوا در صورت استخدام در یک شرکت، چیزی در حدود۵/۱ تا ۳ میلیون تومان (در ایران) است و درآمد یک نیروی آزادکار تولید کننده محتوا، بین ۱ تا ۵ میلیون تومان متغیر است. البته لازم به ذکر است که درآمد با مهارت  شما در این کار رابطه مستقیمی دارد.

 

مطالب بیشتر در خصوص سئو را در سایت سئو ۶ بخوانید.