دیجیتال مارکتینگ چیست؟ آیا میدانستید آینده مشاغل آنلاین را میسازد؟

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ آیا میدانستید آینده کارتان به دانستن آن وابسته است؟

دیجیتال مارکتینگ ، آیا تابحال فکر کردید چطور از دیجیتال  مارکتینگ برای رسیدن به سود کالاهای خود استفاده کنید و نحوه کار با دیجیتال مارکتینگ چگونه است؟ این مطلب را از دست ندهید برای همه اقشار جامعه دیجیتال مارکتینگ  می تواند سود آور مفید باشد پس با سایت ما عصر اطلاعات همراه باشید.

دیجیتال مارکتینگ  چیست؟

به زبان ساده ما که به عنوان  مارکتر  هستیم و کسی که دیجیتال مارکتینگ دارد انجام می دهد موظف است که دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده و خیلی روان برای افرادی که تمایل دارند در این بازار کار کنند بیان کنیم دیجیتال مارکتینگ خیلی بستر مناسبی است با توجه به بن بست های بازار با توجه به هزینه های بالا چه از لحاظ زمانی و مالی برای رخنه کردن به بازار ما از طریق دیجیتال مارکتینگ می توانیم وارد بازار شویم و این بن بست ها را بر داریم .

با دیجیتال مارکتینگ می توانیم در بازار فعالیت خوبی داشته باشیم دیجیتال مارکیتینگ که به زبان ساده قرار است تعریف کنیم اینست که افزایش فروش از طریق اینترنت را برای ما فراهم می کند افزایش فروش از طریق اینترنت بستر مهمی شده است که ما می توانیم محصولی که داریم کالا و یا خدمات را به مشتری معرفی بکنیم.

میخواهید طراح وب سایت خودتون باشید؟

اگر می خواهید که سایت خودتون رو در کمتر از یک ماه به صورت حرفه ای با تمام امکانات راه اندازی کنید محصول طراحی وب سایت ما را از دست ندهید، در کانال تلگرامی آموزش طراحی وب سایت عصر اطلاعات منتظر شما هستیم.

چطور می توانیم توسط دیجیتال مارکتینگ  مشتری جلب کنیم ؟

کالا ، محصول و خدمات بتوانیم توضیح بدیم و مشتری با خیال راحت بتواند با توجه به توضیحات ما استفاده نهایی رو ببرد و ما را بادیگر رقبا مقایسه کند و خرید را انجام دهد و دیگر نیازی نیست که بخواهد مغازه های زیادی یا پاساژ های مختلف یا شهرهای مختلف را طی کند تمام این مباحث راحت می توان از طریق اینترنت پیاده سازی کرد.

اگر گفته می شود که از شهری به شهری برود منظور برای خرید کالاهای صنعتی است کالاهای صنعتی در شهر ها متفاوت  است و در هر شهری یک کالا ی صنعتی تولید می شود که در شهر دیگر تولید نمی شود یا متفاوت است.

متقاضی از شهر دیگر باید برای دیدن محصول و آشنایی با آن محصول هزینه هایی را انجام دهد که وقتی از طریق اینترنت ما بتوانیم بستر را فراهم بکنیم و بتوانیم این فروش را مدیریت بکنیم و اطلاعات خوبی را در بستر اینترنت قرار بدهیم که مشتری ما آن اطلاعات را بخواند و باعث افزایش اطلاعات مشتری بشود و ما درسطح رقبای دیگر به دلیل اطلاعات مفید بالاتر ببرد که این اطلاعات مفید می تواند باعث فروش بهتری شود.

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ چیست؟

در مبحث بعدی ما ابزارهایی که داریم درمورد تک تک آنها صحبت بکنیم شاید دیجیتال مارکتینگ آنقدر سخت بیان شده است که خیلی ها نسبت به تعاریف آن مقاومت می کنند و فکر می کنند که دیجیتال مارکتینگ خیلی ابزارهای متعدد و خیلی زیادی دارد و تخصصی بحث می شود چون اطلاعات کافی ندارند سمت دیجیتال مارکیتینگ حرکت نمی کنند.

وظیفه دیجیتال مارکتینگ ها چیست؟

این وظیفه دیجیتال مارکتر ها است که آموزش بدهند و این را بگویند ابزار دیجیتال مارکتینگ همان ابزاری هست که شما هر روز در فضای مجازی دارید آنرا تجربه می کنید و از آن استفاده می کنید اولین ابزار این است که اگر ما می خواهیم از طریق اینترنت فروش داشته باشیم نیاز به وب سایت داریم که باید طراحی شود که قاعده و قوانینی دارد که خود شرکت های نرم افزاری و طراحی سایت باید اینها را رعایت کنند و به نحو احسنت انجام می دهند.

آنها بصورت تخصصی انجام میدهند و نیازی نیست که  فرد متقاضی برای دیجیتال دغدغه طراحی سایت را داشته باشد طراحی سایت از این نظر مورد اهمیت است که ما با تکنیک های مختلف می توانیم اطلاعات و محتوای که داخل سایت موردنظر قرار داده می شود درقسمت سرچ بیان کرده و افراد بتوانند از این سایت استفاده بکنند و اطلاعات تکمیلی خوبی را دریافت بکنند و از طرفی وب سایت مورد بازدید قرار بگیرد و یک نکته مثبتی می شود.

دیجیتال مارکتینگ چیست؟ آیا میدانستید...

نقش شبکه های اجتماعی در دیجیتال مارکتینگ 

دومین ابزار دیجیتال مارکتینگ  شبکه های اجتماعی است که ما هر روزه در ایران از شبکه های اجتماعی تلگرام و اینستاگرام بسیار زیاد استفاده می کنیم این شبکه های اجتماعی اگر بخواهیم از لحاظ تبلیغات نگاه کنیم بسیار فوق العاده عمل می کنند که ما می توانیم از این شبکه های اجتماعی در بحث فروش کمک بخواهیم و استفاده کنیم.

سوشیال مدیا به سئو کمک می کنند و دانستن نکات سئو برای هر سایتی الزامیست و یکی از خدمات ما ارائه چک لیست سئو است.

شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام  و تلگرام می توانند ما را خیلی راحت می توانند نشان دهند به جاهای مختلف به افرادی دیگر که ما چه کارهایی انجام مید هیم و راجب چه چیزهایی تخصص داریم چه کالایی تولید میکنیم و چه خدماتی ارائه می دهیم و ما را مقایسه کنند و آن چیزی که مدنظرشان است انجام دهند که منجر به خرید کالا می شود یا منجر به استفاده از آن خدمات می شود.

مقوله آنالیزور و محقق بازار در دیجیتال مارکتینگ 

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ یک قدم عقب تر بیایم ما نیاز داریم به بحث آنالیزور و محقق بازار که با این روند جلو می رود تمام این ابزارهای ما را می سنجد آنالیز می کند و به ما استراتژی می دهد که ما براساس آن استراتژی باید فروش خودمان را باید سرمایه گذاری روی کالایمان را و سرمایه گذاری روی خدمات خود و غیره بتوانیم پیش ببریم .

از طرف دیگر آنالیزور روی بحث های تخصصی هم مثل نوع طراحی سایت نوع ساختار شبکه های اجتماعی نوع انتخاب دامنه برای سایت نوع کدنویسی و نوع محتوایی که قرار داده می شود چه درون سایت چه درون شبکه های اجتماعی می توانند به ماکمک کنند .

آنالیزگر باید تحقیقات بازار هم نسبت به کالا یا خدمات انجام دهد محقق بازار آنالیز می کند که در این برهه زمانی ما روی چه کالایی و چه خدماتی می توانیم سرمایه گذاری بکنیم و چه فیدبک  خوبی را می توان برای سازمان ،شرکت یا بنگاه های کوچک محقق بکند پس ما نیاز مبرم داریم به کسی که که آنالیزگر و محقق بازار باشد که به ما یاد بدهد که از سایت و شبکه های اجتماعی چطور استفاده بکنیم.

دیجیتال مارکتینگ و زمان

از این ابزارهایی که استفاده میکنیم به زمان نیاز داریم چون زمان کمک می کند که با گذاشتن محتوا با ارتباط های مختلف با افراد دیگر با پشتیبانی موفق و خوب با رضایت بخشی مشتری ما می توانیم فعالیت مان را در فضای اینترنت گسترش داده و روز به روز به فروش خود رونق بدهیم و فروش ما باعث پیشرفت ما خواهد شد و از این بن بست بازار براحتی عبور کنیم.

هدف خود را در دیجیتال مارکتینگ جستجو کنید

همه این کارها برای اینست که در دیجیتال مارکتینگ به هدف خود برسیم  که عبارتند از:

  •  افزایش فروش
  • رونق اقتصادی
  • رهایی از بن بست های بازار
  • جذب افراد زیاد
  • کاهش هزینه های تبلیغات
  • افزایش مشتری های داخل و خارج کشور

دیجیتال مارکتینگ و بازارهای صنعتی 

از طریق ابزاری که گفته شد به همه جا  می توانیم دسترسی پیدا کنیم و مشتری زیاد داشته باشیم و افزایش فروش خود را بالا برده که خیلی راحت دیجیتال مارکتینگ برای ما این بستر را فراهم می کند همیشه کسانی که در بازارهای صنعتی فعالیت می کنند هیچگاه نمی تواند در زمینه دیجیتال مارکتینگ تمرکز داشته باشد تنها تمرکزی که می تواند داشته باشد که فعالیت تلگرام و اینستاگرام را چک کند و تا حدودی می تواند سایت رقیب خود را بررسی کند.

آنها نمی تواند دید تخصصی نسبت به این زمینه داشته باشد و حتی برای این فرد ملموس نیست که دیجیتال مارکتینگ می تواند خیلی راحت تر این فرد را به اهدافش برساند و به جاهای دیگر معرف این فرد باشد متاسفانه دیجیتال مارکتینگ خیلی جاها براساس استراتژی و آنالیزگر خوبی تهیه و تدوین نمی شود و تنها دیجیتال مارکتینگ برای آنها یک سایت تهیه می کنند شبکه اجتماعی شان را راه اندازی می کنند.

کلام آخر

بعد از اینکه دیجیتال مارکتینگ رو انجام دادن مقوله هایی مثل افیلیشن مارکتینگ (Affiliate Marketing) و ریتنشن مارکتینگ (Retention Marketing) نمی پردازند این بخشی از دیجیتال مارکتینگ بود و باید تعاریفی بانگاهی غیر تخصصی از دیجیتال مارکتینگ صحبت شود و به امید روزی که همه بتواند بنا به شغلی که دارند از دیجیتال مارکتینگ سود ببرند و کالا و خدمات خود را گسترش بدهند و بن بست ها را طی نمایند.