سایت های بزرگ و رتبه های کاذب آنها در الکسا

سایت های بزرگ و رتبه های کاذب آنها در الکسا

سایت های بزرگ و رتبه های کاذب آنها در الکسا بحث داغ امشب ما در سئو ۶ است که هدف ما در این مقاله آشنایی با روش های نگه داشتن بیش از حد کاربر در سایت است. این مطلب به صورت مستقیم با بانس ریت یا بونس ریت سایت در ارتباط است.

 

همان طور که می دانید بسیاری از سایت های ایرانی دارای رتبه های کاذبی در الکسا هستند که خب بعضی از وب سایت های معتبر از روش های مجاز و قانونی تری نسبت به سایرین برای نگه داشتن دوبرابر کاربران در سایت خود استفاده می کنند و بسیاری دیگر هم نه، آن عده دیگر کارشان فقط سرریز کردن یک ترافیک خریداری شده به سایتشان است و خوب از طرفی هم الکسا عمده توجهش در رتبه دهی به سایت ها، ترافیک آن سایت است.

 

چه مواردی روی رتبه بندی الکسا تاثیر گذار است؟

 

میخواهید طراح وب سایت خودتون باشید؟

اگر می خواهید که سایت خودتون رو در کمتر از یک ماه به صورت حرفه ای با تمام امکانات راه اندازی کنید محصول طراحی وب سایت ما را از دست ندهید، در کانال تلگرامی آموزش طراحی وب سایت عصر اطلاعات منتظر شما هستیم.

برای این که بهترین سایت های ایرانی را بشناسید، بهتر است از رتبه بندی سایت الکسا استفاده کنید. درواقع سایت الکسا یک وب سایت آنالیزکننده  برای ترافیک وب است. الکسا شامل پنج دسته اصلی می شود:

وب سایت های برتر را نشان می دهد

دارای مشخصات وبگاه می باشد.

صفحات معروف اینترنت را نمایش می دهد که هر پنج دقیقه یک بار به روز رسانی می شوند.

دارای نوار ابزار است.

صاحبان وبگاه‌ ها می‌توانند داده‌های وبگاه خود را در الکسا وارد نمایند یا ویرایش کنند.

 

فاکتور های مهم برای داشتن رتبه در بهترین سایت های ایرانی الکسا چیست؟

به طور کلی، سایت شما باید از نظر سئو کاملا بهینه باشد و بازدید بالایی را نیز داشته باشد.یکی از اصلی ترین فاکتور های سایت الکسا، تعداد بازدید روزانه و ترافیک ورودی یک سایت است.

شاید برای شما سوال باشد که چگونه تشخیص دهیم یک سایت، کاربران را بیخودی مدت زمان زیادی در سایت نگه می دارد و به عبارتی وقت کاربر را می گیرد؟

با نگاهی به سایت های بزرگ مانند: سافت ۹۸، آسان دانلود، سرزمین دانلود و… بیندازید، متوجه می شوید که از ترفند هایی برای تلف کردن وقت کاربران در سایت استفاده می کنند که قانونی و مجاز است و البته برخی کاربران هم اذیت می شوند و ممکن است سایت را ترک کنند.

قبل از این که ترفند ها را معرفی کنیم، می خواهیم بدانیم چرا زمان ماندن کاربران در سایت مهم است؟

الگوریتم های گوگل به گونه ای است که اگر کاربر مدت زمان زیادی را در سایت بماند و وقت زیادی برای خواندن آن مقاله یا مطلب یا هرچیز دیگری بگذارد و یا این که در سایت ما وب گردی کند،گوگل برای آن سایت ارزش زیادی قائل می شود  و به آن رتبه خوبی می دهد. پس سعی کنید سایتتان را طوری طراحی کنید که برای کاربر جذاب باشد و مطالب سایت را دنبال کند.

 

رتبه ۱ الکسا در ایران

بررسی رتبه ی الکسا

چگونه رتبه الکسا را پایین بیاوریم؟

کد رتبه الکسا برای وبلاگ

ترفند های مجاز سایت های بزرگ برای افزایش مدت زمان حضور کاربران در سایت به شرح زیر است :

۱- استفاده از بنر های تبلیغاتی جذاب

۲- استفاده از بنر های تبلیغاتی زیاد

این دو نکته هم می تواند کلیک های داخل سایت را افزایش بدهد و هم این که با جلب توجه کاربران به خود، تایم توقف کاربر در سایت را به شدت افزایش بدهد.

۳- استفاده از تگ های زیاد و پر بازدید

با استفاده از تگ ها شما قادر هستید نیمی از مطلب را به کاربر نمایش دهید و کاربر مجبور است برای دیدن ادامه مطلب، دکمه ادامه مطلب را کلیک کند و به صفحه ی کامل متن هدایت شود. پس انتخاب تگ های درست بسیار با اهمیت است که در فرصت مناسب برایتان مفصل در مورد انتخاب تگ ها صحبت خواهیم کرد.

۴- مطلب طولانی

۵- استفاده از فیلم آموزشی

۶- استفاده از چند لینک دانلود کمکی مستقیم نسخه پرتابل و…

این مورد می تواند کاربران را وفا دار کند، چرا که با هر سلیقه ای شما قادر به سرویس دهی به کاربران هستید.

۷- تشویق کاربران به درج دیدگاه و نظرات

۸- تشویق کاربر در خواندن کامل مطلب

۹- بهبود کیفیت مطالب به صورت مداوم

اگر شما مطلبی می گذارید که حائز رتبه خوبی است در گوگل خوب با بروزرسانی آن می توانید علاوه بر بهبود رتبه خود به نیاز روز افزون کاربران پاسخ مناسب دهید و گوی سبقت را از سایرین بربائید.

۱۰- استفاده از فیلم های تبلیغاتی با عنوان آموزشی

حتما شما هم با این موضوع برخورد کرده اید که وب سایت هایی با عنوان های آموزش رایگان ، کاربران را به خود جلب می‌کنند اما بخشی از فیلم اصلی را به رایگان در اختیار کاربران قرار می دهند که در آن مطلب خاصی بیان نشده است و این موضوع برای وب سایت بسیار ناخوشایند است.

۱۱- استفاده از تصاویر شاخص برای هر مطلب

تصاویر شاخص که با تیتر مطالب نمایش داده می شود می تواند به شدت در افزایش کلیک خوره سایت موثر باشد و کاربران را به صورت لذت بخش تری در سایت شما نگه دارد.

۱۲- باز شدن لینک ها در تب جدید

۱۳- درج لینک های مرتبط مطلب با سایر مطالب موجود در سایت در محتوا و ساختار مطلب به صورتی که کاربر اذیت نشود.

البته موارد بسیار زیاد دیگری هم هستند که سایت های بزرگ از آن استفاده می کنند و کافی است بیش تر به آن ها توجه کنیم که یکی از پرکاربرد ترین آن ها  همین انتقال دکمه ادامه مطلب به تب جدید است.

 

آیا رتبه الکسا مهم است؟

لیست بهترین سایت های معتبر ایرانی

سایت ایرانی برتر از نظر رتبه الکسا

 

خدمات اصلی عصر اطلاعات به کاربران چیست؟؟

آموزش سئو وردپرس

خدمات سئو

بک لینک

 

منابع:

seo6-ir

modirforosh.com

mizbanfa.net