مبل و صندلی ماساژور چگونه کار می کنند؟

مبل و صندلی ماساژور چگونه کار می کنند؟

امروزه اکثر افراد مشاغلی دارند که در طول روز آن ها را کم تحرک نگه می دارد. اما با همین مشاغل کم تحرک وقتی به منزل باز می گردیم احساس خستگی عمیق داریم و فکر می کنیم چقدر خوب می شد اگر یک ماساژ حرفه ای می گرفتیم. اما این همیشه امکان پذیر نیست.برای اطلاعات بیشتر نسبت به ماساژورمبل وصندلی باسایت عصراطلاعات همراه باشید.

بعد از یک روز سخت و طولانی کاری، ممکن است که با کمردردی خفیف به خانه برگردید. یک شغل خسته کننده و کم تحرک می تواند باعث خستگی شانه ها و درد پاها شود. یک ماساژ حرفه ای می تواند به از بین بردن درد و خستگی کمک زیادی بکند، اما این کار همیشه در دسترس و امکان پذیر نیست. یک راه آسان و راحت برای انجام ماساژ، استفاده از یک مبل یا صندلی ماساژور می باشد. این نوع ماساژور های روباتیک سال های زیادی است که در بازار وجود دارند. با وجود این تکنولوژی مدرن، ماساژ هایی که توسط این نوع ماساژور ها اجرا می شوند، حتی از ماساژ های انسانی نیز بهتر هستند.

میخواهید طراح وب سایت خودتون باشید؟

اگر می خواهید که سایت خودتون رو در کمتر از یک ماه به صورت حرفه ای با تمام امکانات راه اندازی کنید محصول طراحی وب سایت ما را از دست ندهید، در کانال تلگرامی آموزش طراحی وب سایت عصر اطلاعات منتظر شما هستیم.

مبل یا صندلی ماساژور چیست؟

ایده اصلی پشت طراحی آن ها بسیار ساده است. این مبل ها با بکارگیری دستگاه های داخلی باعث ایجاد یک احساس آرامش بخش و تسکین درد برای کاربری که بر روی آن ها نشسته می شود. در بعضی از ماساژور ها دستگاه های داخلی ساختار ساده ای دارند، در حالی که سایر آن ها پیچیده اند و تطبیق پذیری بیشتری دارند. فقط ویبره. بیشتر ماساژور های ارزان قیمت موجود در بازار فقط دارای اجزایی برای ایجاد ویبره و لرزش هستند. اما بیشتر محصولات گران قیمت و پیچیده با اجزایی تجهیز شده اند که ماساژ های حرفه ای را که توسط ماساژور های باتجربه اجرا می شوند، به کاربر ارائه دهند. این ماساژور ها حرکات ماساژور های انسانی را شبیه سازی می کنند. ماساژور های امروزی از تکنولوژی های پیچیده و پیشرفته استفاده می کنند و بعضی از مخترعان از بکارگیری سیستم های جدید در مبل و صندلی ماساژور خبر می دهند. در بعضی از ماساژور ها، آب به عنوان ماساژ دهنده استفاده می شود و باعث کاهش استرس کاربر می شود. بسیاری دیگر از ایربک استفاده می کنند. آنها با فشار دادن ماهیچه ها، سیستم گردش خون را بهبود می بخشند و باعث از بین رفتن درد عضلات می شوند.

ایربک ها: این تکنیک در بسیاری از ماساژور های پیشرفته و مدل بالا استفاده می شود. یک مبل ماساژور از چندین ایربک استفاده می کند تا ماهیچه های بزرگ بدن را تحت فشار قرار دهد و باعث ایجاد ماساژ شود، این تکنیکی است که توسط بسیاری از متخصصان ماساژ استفاده می شود. ایربک ها به یک کمپروسور هوا متصل شده اند، این متراکم کننده هوا باعث باد کردن ایربک ها در حین ماساژ می شود. بسیاری از صندلی ها و مبل های ماساژور از ترکیب موتورها، چرخ دنده ها، غلتک ها و مکانیسم های لرزشی استفاده می کنند.

حالات ویبره: ساده ترین مدل ها دارای یک سطح لرزشی هستند که باعث ایجاد ماساژ می شود. لرزش و ویبره توسط دستگاه های کوچکی ایجاد می شوند، این اجزا می توانند چرخ دنده یا چرخ سنگین باشند. موتور دستگاه چرخ را در سرعت ای بالا به گردش در می آورد، که این کار باعث لرزش و ویبره می شود. برای مثال، یک ورژن کوچک از این نوع سیستم ویبره در موبایل ها استفاده می شود.

غلتک ها: در مدل های گران تر، غلتک هایی نیز وجود دارند که باعث ایجاد ماساژ طبیعی دست انسان می شوند. در بعضی از مبل ها یا صندلی های ماساژور غلتک ها به پایین و بالا حرکت می کنند، اما در مدل های پیشرقته و پیچیده می توانند افقی یا عمودی به حرکت درآیند. بنابراین غلتک ها به هر جهتی که بخواهید به حرکت در خواهند آمد.

ماساژور های ریکلاینر (حالت لم دادن به صندلی یا مبل): بعضی از ماساژور ها می توانند یک حالت سراشیب  را بوجود آورند و بعضی نیز می توانند یک حالت گرانش صفر را ایجاد کنند، که هر دو آن ها باعث ایجاد یک ماساژ بسیار عمیق و پربازده می شوند. بسیاری از ماساژور های درجه یک از سیستم سراشیب کننده موتور دار استفاده می کنند، یعنی وقتی می خواهید به صندلی لم دهید فقط با فشار دادن یک دکمه می توانید حالت و موقعیت مبل یا صندلی ماساژور را تغییر دهید. در بعضی از مدل های ساده، باید یک دستگیره را فشار دهید یا آزاد کنید تا صندلی در حالت فیزیکی به شکل سراشیب در آید و سپس به آن تکیه کنید.

بسیاری از ماساژور های پیشرفته، ماساژ های متنوعی را ارائه می دهند

مبل های ماساژور چگونه کار می کند
• ماساژ مالشی: غلتک ها در حرکاتی دایره مانند یا بالا و پایین حرکت می کنند و باعث ایجاد نقاط فشار می شوند. ماساژ مالشی باعث بهبود چرخش خون و بهبود عملکرد قلب می شود.
 ماساژ غلتنده (ایجاد موج): غلتک ها در کنار ستون فقرات به پایین و بالا ماساژ می دهند. این ماساژ برای کاهش فشار از روی دیسک کمر طراحی شده است.
• شیاتسو: نوعی ماساژ درمانی ژاپنی به شمار می آید. این ماساژ به طب سوزنی شباهت دارد، به خاطر این که از انگشتان استفاده می کند تا نقاطی را برای ماساژ عمیق بافت ها و از بین بردن درد بوجود آورد.
 سوئدی: این نوع ماساژ برای این در مبل و صندلی ماساژور استفاده می شود تا حالت ماساژ کف دست سوئدی را شبیه سازی کند. حالت سوئدی بر تسکین ماهیچه ها تمرکز زیادی دارد.
• ضربه زنی: غلتک ها در حرکاتی سریع به درون و بیرون فشار وارد می کنند (ضربه)، این کار باعث شبیه سازی تکنیک “ضربه بریده کاراته” می شود. ضربه زدن باعث کاهش کوفتگی عضله و از بین رفتن سفتی ماهیچه می شود.